Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Współczesny rynek narzucił konieczność wprowadzenia nowego podejścia do zarządzania na podstawie kreacji wartości. Celem wielu przedsiębiorstw stało się więc dążenie do wzrostu tej wartości. Poszukując źródeł wzrostu wartości w gospodarce opartej na wiedzy, menadżerowie w coraz większym stopniu dostrzegają wzrost znaczenia czynników niematerialnych, które mają znaczenie nie tylko jako determinanty wartości, ale także jako źródła przewagi konkurencyjnej w nowym krajobrazie konkurencyjnym. W literaturze tematu większość autorów jest zgodna co do tego, że w dzisiejszych czasach jednym z najistotniejszych czynników kreowania wartości - i równocześnie istotnym źródłem przewagi konkurencyjnej - jest reputacja, która powoduje, że firma cieszy się powodzeniem u swoich klientów, pracowników oraz w kręgach gospodarczych, co przekłada się z czasem na wymierne efekty ekonomiczne. Dotychczasowe rozpoznanie istoty reputacji pozwala na stwierdzenie, że na reputację firmy składa się wszechstronna opinia otoczenia o wszelkich aspektach prowadzonej przez nią działalności. Dobra reputacja może być podstawą do akceptacji firmy i jej produktów oraz czynnikiem, dzięki któremu firma będzie rozpoznawana na rynku i skutkiem czego będzie konkurencyjna.


Niniejsza praca jest rezultatem rozległych studiów literaturowych i badań empirycznych prowadzonych przez autorkę. Skierowana jest do teoretyków i praktyków zarządzania przedsiębiorstwem i studentów kierunku zarządzanie. Autorka wyraża nadzieję, że będzie ona stanowić inspirację dla doskonalenia procesów tworzenia i zarządzania reputacją przedsiębiorstwa.


Rok wydania2010
Liczba stron185
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-406-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  Rozdział I. Reputacja jako cel i atrybut działalności przedsiębiorstwa    13
    1. Identyfikacja reputacji i pojęć bliskoznacznych    13
    2. Rola i znaczenie reputacji przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji    24
    3. Marka a reputacja    28
    4. Kapitał intelektualny a reputacja    31
    5. Czynniki wpływające na reputację    37
    6. Modelowanie i utrzymanie reputacji firmy    47
    7. Zaufanie jako podstawa tworzenia relacji    53
    8. Reputacja a fazy cyklu życia przedsiębiorstwa    57
    9. Ocena i wycena reputacji przedsiębiorstwa    66
  Rozdział II. Koncepcja systemu zarządzania reputacją    70
    1. Próba stworzenia modelu zarządzania reputacją    70
    2. Metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu reputacją    83
      2.1. Motywacja i zarządzanie zasobami ludzkimi w kreowaniu reputacji przedsiębiorstwa    83
      2.2. Public relations w kreowaniu reputacji    85
        2.2.1. Istota PR    86
        2.2.2. Zasady organizacji działań PR    89
        2.2.3. Struktura organizacyjna PR    91
      2.3. Zarządzanie kontaktami z klientami    93
      2.4. Możliwości wykorzystania strategicznej karty wyników w zarządzaniu reputacją    98
  Rozdział III. Wykorzystanie systemu zarządzania wartością w zarządzaniu reputacją    111
    1. Identyfikacja VBM    111
    2. Przygotowanie do wprowadzenia, wdrożenie i utrzymanie VBM    113
    3. Wykorzystanie narzędzi zarządzania wartością w kształtowaniu reputacji    117
    4. Instrumenty restrukturyzacji przedsiębiorstwa w kreowaniu jego reputacji i wartości    119
  Rozdział IV. Kreowanie reputacji na rynku usług telekomunikacyjnych    126
    1. Założenia badawcze    126
    2. Miejsce Telekomunikacji Polskiej S.A. w sektorze usług telekomunikacyjnych    127
      2.1. Ogólne warunki rynkowe bieżącej działalności TP S.A.    130
      2.2. Telekomunikacja Polska S.A. jako operator narodowy    132
      2.3. Wizerunek, tożsamość i marka TP S.A.    132
      2.4. Efektywność ekonomiczna TP S.A. i jej wpływ na reputację    135
      2.5. Wartość TP S.A.    136
    3. Netia S.A. konkurentem dla Telekomunikacji Polskiej S.A.    140
      3.1. Bieżąca działalność Netii S.A.    142
      3.2. Klienci Netii S.A. i jej oferta produktowa    144
      3.3. Sytuacja finansowa Netii S.A. i jej rola w kształtowaniu wartości i reputacji    145
      3.4. Wartość Netii S.A.    147
  Rozdział V. Ocena skuteczności zarządzania reputacją badanych podmiotów na rynku usług telekomunikacyjnych    150
    1. Uwagi wprowadzające – metodologia badań klientów    150
    2. Charakterystyka badanej populacji    152
    3. Analiza zachowania nabywców na rynku usług telekomunikacyjnych na podstawie badań empirycznych    154
      3.1. Ocena działalności TP S.A. i Netii S.A., ich oferty produktowej i stopnia jej wykorzystania    154
      3.2. Kreowanie wizerunku, tożsamości i reputacji Telekomunikacji Polskiej S.A. i Netii S.A. w opinii klientów    161
  ZAKOŃCZENIE    173
  BIBLIOGRAFIA    175
  SPIS RYSUNKÓW    183
  SPIS TABEL    185
RozwińZwiń