POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Celem książki, stanowiącej pokłosie IX Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Kreatywność w kulturze”, zorganizowanej w 2022 r. przez Zespół Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, uczyniono identyfikację różnych aspektów kreatywności w samej kulturze, jej instytucjach oraz wpływu na otoczenie. Jego realizację oparto na źródłach literaturowych, danych statystycznych, a także licznych publikacjach prasowych i internetowych. Treść opracowania tworzy dziewięć rozdziałów, poświęconych zagadnieniom m.in. kreatywności sektora kultury i jej związku z gospodarką, kreatywnych narzędzi popularyzacji nauki, promocji instytucji kultury z udziałem mediów społecznościowych, kreatywnych źródeł finansowania kultury, etyki biznesu i jej związku z kulturą organizacji, wpływu motywacji na kreatywność i zaangażowanie pracowników, kreatywnego zastosowania strategii guanxi, otwierającej polskiej jednostce kultury wejście na chiński rynek. Monografia jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych. Jej odbiorcami mogą być ponadto zarówno pracownicy naukowi, teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie związani na co dzień z prowadzeniem jednostek i instytucji kultury, a także zarządzający innymi instytucjami, którzy szukają inspiracji dla kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań w swoich firmach.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 136 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-851-8 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (Anna Kwiecień, Aleksandra Nocoń) | 7 |
Rozdział I | |
Kreatywność sektora kultury i jej rola we współczesnym świecie (Anna Kwiecień) | 9 |
1. Wprowadzenie | 9 |
2. Sektor kultury i kreatywny – charakterystyka | 10 |
3. Znaczenie kreatywności dla rozwoju i sukcesu organizacji | 11 |
4. Kreatywność kultury i jej wpływ na otoczenie | 14 |
5. Podsumowanie | 17 |
Rozdział II | |
Kreatywne narzędzia popularyzacji nauki – dwie strony medalu (Katarzyna Żak) | 19 |
1. Wprowadzenie | 19 |
2. Nauka jako część kultury | 20 |
3. Kreatywne sposoby popularyzacji nauki | 22 |
4. Blaski i cienie popularyzacji nauki | 27 |
5. Podsumowanie | 28 |
Rozdział III | |
Wyzwania marketingowe przed nową generacją instytucji kultury (Tomasz Domański) | 30 |
1. Wprowadzenie | 30 |
2. Marketingowa koncepcja instytucji kultury nowej generacji | 31 |
2.1. Produkt hybrydowy – przestrzeń dla działań związanych z kulturą | 31 |
2.2. Interdyscyplinarność jako wyróżnik instytucji kultury nowej generacji | 32 |
2.3. Zarządzanie przestrzenią dialogu z otoczeniem | 33 |
3. Pozycjonowanie oferty instytucji kultury nowej generacji | 34 |
3.1. Budowanie atrakcyjnej oferty dla różnych grup adresatów | 34 |
3.2. Nowa formuła tożsamości instytucji kultury | 34 |
3.3. Budowanie aktywnej społeczności fanów | 35 |
4. Budowanie marketingu relacji z bliższym i dalszym otoczeniem | 36 |
4.1. Rola podmiotów biznesu w sieci relacji z instytucjami kultury | 37 |
4.2. Rola uczelni wyższych w relacjach z instytucjami kultury | 37 |
4.3. Rola współpracy z lokalnym samorządem | 38 |
5. Nowoczesne formy komunikacji marketingowej z otoczeniem. Interaktywna społeczność prowadząca dialog | 39 |
6. Tradycyjne instytucje kultury – strategie konwergencji z nową generacją instytucji kultury | 40 |
6.1. Strategie dywersyfikacji oferty tradycyjnych instytucji kultury | 40 |
6.2. Nowa generacja menedżerów tradycyjnych instytucji kultury | 40 |
6.3. Wzorowanie się na instytucjach kultury nowej generacji | 41 |
7. Podsumowanie – wyzwania na przyszłość | 42 |
Rozdział IV | |
Promocja instytucji kultury w dobie mediów społecznościowych (Anna Adamus-Matuszyńska) | 43 |
1. Wprowadzenie | 43 |
2. Wpływ internetu na zmiany w sektorze kultury | 44 |
3. Angażowanie użytkownika – internauty w formy i treść działań w social mediach przez teatry dramatyczne na przykładzie teatrów w województwie śląskim | 49 |
4. Podsumowanie | 54 |
Rozdział V | |
Kreatywność w służbie ludzkości – marketing rozszerzony w koncepcji marketingu 5.0 (Justyna Szymczyk) | 57 |
1. Wprowadzenie | 57 |
2. Wyobraźnia, czyli kreatywność w nauce | 58 |
3. Narzędzie marketingu rozszerzonego, czyli kreatywność w technologii | 61 |
3.1. Klasyfikacja klientów według klas cyfrowego interfejsu | 61 |
3.2. Lejek sprzedażowy i jego wpływ na poziomowanie klientów | 62 |
3.3. Poziomowanie klientów za pomocą interfejsów | 64 |
4. Kultura kreatywna jako koncepcja służąca ludzkości w marketingu 5.0 | 66 |
5. Podsumowanie | 67 |
Rozdział VI | |
Kreatywne źródła finansowania kultury (Aleksandra Nocoń) | 70 |
1. Wprowadzenie | 70 |
2. Znaczenie sektora kultury i sektora kreatywnego z perspektywy rynku pracy | 71 |
3. Źródła finansowania kultury i sektorów kreatywnych | 73 |
4. Kreatywne źródła finansowania kultury | 75 |
5. Podsumowanie | 81 |
Rozdział VII | |
Etyka w biznesie – czy warto być etycznym w biznesie i jak etyka wpływa na kreatywność pracowników? (Aleksandra Szejniuk, Adam Życzkowski) | 82 |
1. Wprowadzenie | 82 |
2. Kultura organizacyjna a etyka | 83 |
2.1. Etyka, kultura i kultura organizacyjna | 83 |
2.2. Kultura organizacyjna a etyczne zatrudnianie jako pozytywny aspekt działania według zasad | 87 |
3. Czy warto być etycznym w biznesie – rozważania na temat etyki i społecznej odpowiedzialności firm na podstawie twórczości P.F. Druckera | 88 |
4. Etyczne aspekty kreatywności w kulturze biznesu | 91 |
5. Podsumowanie | 94 |
Rozdział VIII | |
Elastyczny wymiar czasu pracy a zaangażowanie i kreatywność pracowników różnych pokoleń (Urszula Anisiewicz) | 96 |
1. Wprowadzenie | 96 |
2. Priorytety przy wyborze pracy | 97 |
3. Pracownicy pokolenia X, Y, Z i ich motywacje | 99 |
4. Podsumowanie | 101 |
Rozdział IX | |
Kreatywność czyni mistrza – wykorzystanie guanxi jako międzykontynentalnego medium nawiązywania kontaktów biznesowych przez polskie jednostki kultury w Chinach (Katarzyna Bańka-Orłowska) | 103 |
1. Wprowadzenie | 103 |
2. Opis badania | 104 |
2.1. Tematyka badania i metodologia – baza empiryczna | 104 |
2.2. Narzędzia badawcze | 104 |
3. Fenomen guanxi | 104 |
4. Wschodnie versus zachodnie relacje biznesowe | 107 |
5. Charakterystyka badania | 110 |
6. Wyniki badania | 112 |
7. Podsumowanie | 113 |
Bibliografia | 115 |
Spis rysunków | 131 |
Spis tabel | 132 |
Informacja o Autorach | 133 |