Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kreatywność w kulturze

Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kreatywność w kulturze

1 opinia

Format:

ibuk

Celem książki, stanowiącej pokłosie IX Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Kreatywność w kulturze”, zorganizowanej w 2022 r. przez Zespół Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, uczyniono identyfikację różnych aspektów kreatywności w samej kulturze, jej instytucjach oraz wpływu na otoczenie. Jego realizację oparto na źródłach literaturowych, danych statystycznych, a także licznych publikacjach prasowych i internetowych. Treść opracowania tworzy dziewięć rozdziałów, poświęconych zagadnieniom m.in. kreatywności sektora kultury i jej związku z gospodarką, kreatywnych narzędzi popularyzacji nauki, promocji instytucji kultury z udziałem mediów społecznościowych, kreatywnych źródeł finansowania kultury, etyki biznesu i jej związku z kulturą organizacji, wpływu motywacji na kreatywność i zaangażowanie pracowników, kreatywnego zastosowania strategii guanxi, otwierającej polskiej jednostce kultury wejście na chiński rynek. Monografia jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych. Jej odbiorcami mogą być ponadto zarówno pracownicy naukowi, teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie związani na co dzień z prowadzeniem jednostek i instytucji kultury, a także zarządzający innymi instytucjami, którzy szukają inspiracji dla kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań w swoich firmach.


Rok wydania2023
Liczba stron136
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-851-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Anna Kwiecień, Aleksandra Nocoń)    7
  
  Rozdział I
  Kreatywność sektora kultury i jej rola we współczesnym świecie (Anna Kwiecień)    9
  1. Wprowadzenie    9
  2. Sektor kultury i kreatywny – charakterystyka    10
  3. Znaczenie kreatywności dla rozwoju i sukcesu organizacji    11
  4. Kreatywność kultury i jej wpływ na otoczenie    14
  5. Podsumowanie    17
  
  Rozdział II
  Kreatywne narzędzia popularyzacji nauki – dwie strony medalu (Katarzyna Żak)    19
  1. Wprowadzenie    19
  2. Nauka jako część kultury    20
  3. Kreatywne sposoby popularyzacji nauki    22
  4. Blaski i cienie popularyzacji nauki    27
  5. Podsumowanie    28
  
  Rozdział III
  Wyzwania marketingowe przed nową generacją instytucji kultury (Tomasz Domański)    30
  1. Wprowadzenie    30
  2. Marketingowa koncepcja instytucji kultury nowej generacji    31
  2.1. Produkt hybrydowy – przestrzeń dla działań związanych z kulturą    31
  2.2. Interdyscyplinarność jako wyróżnik instytucji kultury nowej generacji    32
  2.3. Zarządzanie przestrzenią dialogu z otoczeniem    33
  3. Pozycjonowanie oferty instytucji kultury nowej generacji    34
  3.1. Budowanie atrakcyjnej oferty dla różnych grup adresatów    34
  3.2. Nowa formuła tożsamości instytucji kultury    34
  3.3. Budowanie aktywnej społeczności fanów    35
  4. Budowanie marketingu relacji z bliższym i dalszym otoczeniem    36
  4.1. Rola podmiotów biznesu w sieci relacji z instytucjami kultury    37
  4.2. Rola uczelni wyższych w relacjach z instytucjami kultury    37
  4.3. Rola współpracy z lokalnym samorządem    38
  5. Nowoczesne formy komunikacji marketingowej z otoczeniem. Interaktywna społeczność prowadząca dialog    39
  6. Tradycyjne instytucje kultury – strategie konwergencji z nową generacją instytucji kultury    40
  6.1. Strategie dywersyfikacji oferty tradycyjnych instytucji kultury    40
  6.2. Nowa generacja menedżerów tradycyjnych instytucji kultury    40
  6.3. Wzorowanie się na instytucjach kultury nowej generacji    41
  7. Podsumowanie – wyzwania na przyszłość    42
  
  Rozdział IV
  Promocja instytucji kultury w dobie mediów społecznościowych (Anna Adamus-Matuszyńska)    43
  1. Wprowadzenie    43
  2. Wpływ internetu na zmiany w sektorze kultury    44
  3. Angażowanie użytkownika – internauty w formy i treść działań w social mediach przez teatry dramatyczne na przykładzie teatrów w województwie śląskim    49
  4. Podsumowanie    54
  
  Rozdział V
  Kreatywność w służbie ludzkości – marketing rozszerzony w koncepcji marketingu 5.0 (Justyna Szymczyk)    57
  1. Wprowadzenie    57
  2. Wyobraźnia, czyli kreatywność w nauce    58
  3. Narzędzie marketingu rozszerzonego, czyli kreatywność w technologii    61
  3.1. Klasyfikacja klientów według klas cyfrowego interfejsu    61
  3.2. Lejek sprzedażowy i jego wpływ na poziomowanie klientów    62
  3.3. Poziomowanie klientów za pomocą interfejsów    64
  4. Kultura kreatywna jako koncepcja służąca ludzkości w marketingu 5.0    66
  5. Podsumowanie    67
  
  Rozdział VI
  Kreatywne źródła finansowania kultury (Aleksandra Nocoń)    70
  1. Wprowadzenie    70
  2. Znaczenie sektora kultury i sektora kreatywnego z perspektywy rynku pracy    71
  3. Źródła finansowania kultury i sektorów kreatywnych    73
  4. Kreatywne źródła finansowania kultury    75
  5. Podsumowanie    81
  
  Rozdział VII
  Etyka w biznesie – czy warto być etycznym w biznesie i jak etyka wpływa na kreatywność pracowników? (Aleksandra Szejniuk, Adam Życzkowski)    82
  1. Wprowadzenie    82
  2. Kultura organizacyjna a etyka    83
  2.1. Etyka, kultura i kultura organizacyjna    83
  2.2. Kultura organizacyjna a etyczne zatrudnianie jako pozytywny aspekt działania według zasad    87
  3. Czy warto być etycznym w biznesie – rozważania na temat etyki i społecznej odpowiedzialności firm na podstawie twórczości P.F. Druckera    88
  4. Etyczne aspekty kreatywności w kulturze biznesu    91
  5. Podsumowanie    94
  
  Rozdział VIII
  Elastyczny wymiar czasu pracy a zaangażowanie i kreatywność pracowników różnych pokoleń (Urszula Anisiewicz)    96
  1. Wprowadzenie    96
  2. Priorytety przy wyborze pracy    97
  3. Pracownicy pokolenia X, Y, Z i ich motywacje    99
  4. Podsumowanie    101
  
  Rozdział IX
  Kreatywność czyni mistrza – wykorzystanie guanxi jako międzykontynentalnego medium nawiązywania kontaktów biznesowych przez polskie jednostki kultury w Chinach (Katarzyna Bańka-Orłowska)    103
  1. Wprowadzenie    103
  2. Opis badania    104
  2.1. Tematyka badania i metodologia – baza empiryczna    104
  2.2. Narzędzia badawcze    104
  3. Fenomen guanxi    104
  4. Wschodnie versus zachodnie relacje biznesowe    107
  5. Charakterystyka badania    110
  6. Wyniki badania    112
  7. Podsumowanie    113
  
  Bibliografia    115
  Spis rysunków    131
  Spis tabel    132
  Informacja o Autorach    133
RozwińZwiń