Biznes w kulturze – kultura w biznesie

-17%

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,28  16,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,32 zł  


13,28

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury.
Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej, daje wieloaspektowy pogląd na wybrane problemy występujące w jednostkach kultury. Jest ona pokłosiem drugiej edycji ogólnopolskiej konferencji pt. Biznes w kulturze – kultura w biznesie poświęconej problematyce szeroko rozumianej kultury i związanych z nią zagadnień. Praca stanowi ważny przyczynek do kontynuacji dyskursu naukowego oraz inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce, podążających za zmianami w ich otoczeniu.


Rok wydania2016
Liczba stron142
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-299-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Rozdział I
  Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu (Barbara Pabian)     9
  1.1. Kultura – geneza pojęcia     9
  1.2. Wartości kulturowe     11
  1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna     13
  1.4. Wartości kultury narodowej     14
  1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym     15
  Rozdział II
  Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury – współczesne wyzwania (Anna Kwiecień)     19
  2.1. Znaczenie kultury     20
  2.2. Rola i funkcje uniwersytetu     21
  Rozdział III
  Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek)     27
  3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury     28
  3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+     30
  3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje kultury – wyniki badań bezpośrednich     33
  Rozdział IV
  Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury – przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg)     48
  4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych     50
  4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury – uwarunkowania wdrażania     56
  Rozdział V
  Wybrane problemy zarządzania projektami kultury (Agnieszka Ślusarczyk)     61
  5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury     62
  5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury     63
  5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury     64
  Rozdział VI
  Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu kreatywnego (Beata Reformat)     69
  6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze − relacja i znaczenie pojęć     69
  6.2. Dofinansowanie sektora kultury – wybrane przykłady programów unijnych     75
  Rozdział VII
  Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń)     81
  7.1. Kultura a kryzys – rozważania teoretyczne     82
  7.2. Finansowanie instytucji kultury – analiza oraz ocena     83
  7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury     92
  Rozdział VIII
  Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz podmioty sektora usług turystycznych – analiza wybranych przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek)     94
  8.1. Istota sponsoringu, jego cechy i klasyfikacja     95
  8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury     99
  8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu marki banków oraz przedsiębiorstw turystycznych     103
  8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła     106
  8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę     111
  8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu – case research     115
  8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu – case research     119
  Bibliografia     127
  Spis rysunków     137
  Spis tabel     139
  Spis wykresów     141
RozwińZwiń