Zarządzanie jakością w urzędach gminy

Zarządzanie jakością w urzędach gminy

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 19,50 zł  


19,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autor stawia pytanie, czy uzyskanie przez gminę certyfikatu na zgodność z normą ISO 9001 to rzeczywista potrzeba, czy przelotna moda? Nie sposób nie odpowiedzieć, że każda zmiana, która choćby w najmniejszym stopniu przyczynia się do przekształcenia organizacji w lepszą, bardziej przyjazną, otwartą i nowoczesną, jest warta zachodu. Motywacje są drugorzędne. Mody przychodzą i odchodzą, norma ISO 9001 kiedyś zostanie zastąpiona innymi narzędziami, ale jakość jako trwała i uniwersalna wartość pozostanie.


Książka jest bardzo cenną pozycją naukową, ponieważ w interesujący sposób prezentuje problem projakościowego zarządzania w urzędzie gminy oraz wskazówką kierunku doskonalenia i rozwoju tego urzędu.


Książka może służyć:


• jako ważne źródło dla osób prowadzących badania naukowe w zakresie projakościowego zarządzania urzędem gminy;


• pracownikom administracji samorządowej i samorządowcom jako bardzo ważne źródło informacji niezbędnych dla właściwego zarządzania urzędem i gminą;


• studentom jako podręcznik w zakresie projakościowego zarządzania w administracji samorządowej.


Z recenzji prof. T. Wawaka


 


Rok wydania2009
Liczba stron210
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2747-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  Rozdział 1. ZARZĄDZANIE W SEKTORZE PUBLICZNYM    13
    1.1. Naukowe zarządzanie (Scientific Management) – F. Taylor, K. Adamiecki    17
    1.2. Szkoła administracyjna (Administrative Studies) – H. Fayol, M. Weber    18
    1.3. Luther H. Gulick – zarządzanie zintegrowane (The Integrated Executive)    21
    1.4. Kierunek human relations w zarządzaniu (M. Follett, E. Mayo, Ch.I. Barnard)    23
    1.5. Koncepcja behawioralna Herberta A. Simona    25
    1.6. New Public Management (Nowe zarządzanie w administracji publicznej)    26
  Rozdział 2. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ    33
    2.1. Filozoficzne definiowanie jakości – przegląd wybranych stanowisk    33
    2.2. Philip Barnard Crosby    36
    2.3. William Edwards Deming    40
    2.4. Joseph M. Juran    45
    2.5. Armand Vallin Feigenbaum    48
    2.6. Kaoru Ishikawa    50
    2.7. Polska myśl teoretyczna w zakresie TQM    54
    2.8. Nagrody jakości – benchmarking organizacji w kontekście TQM    58
      2.8.1. Nagroda im. E. Deminga (The Deming Prize)    58
      2.8.2. Nagroda im. M. Baldrige’a (The Malcolm Baldrige National Quality Award)    60
      2.8.3. Europejska Nagroda Jakości (European Quality Award)    61
      2.8.4. Powszechny Model Oceny (The Common Assessment Framework CAF)    63
      2.8.5. Polska Nagroda Jakości    64
      2.8.6. Narodowe programy doskonalenia i nagrody jakości dla administracji publicznej w Europie i Stanach Zjednoczonych    67
  Rozdział 3. ISO 9001:2008 – STANDARYZACJA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ    71
    3.1. Standardy jakościowe – międzynarodowa norma ISO 9001:2008    72
    3.2. Struktura normy ISO 9001:2008 i wymagania w niej zawarte    75
  Rozdział 4. MODEL SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ WEDŁUG NORMY ISO 9001:2008 W URZĘDZIE GMINY    93
    4.1. Badania ilościowe dotyczące wdrażania systemów zarządzania jakością w polskich gminach    93
    4.2. Usługi świadczone przez gminę    94
    4.3. Etapy wdrażania SZJ    99
    4.4. Polityka jakości i cele jakościowe    103
    4.5. Mapa procesów w urzędzie    107
    4.6. Opracowywanie kart procesów i procedur    116
    4.7. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz badanie zadowolenia klienta    129
    4.8. Zarządzanie zasobami ludzkimi – rekrutacja, szkolenia, ocena pracowników    138
    4.9. Proces doskonalenia urzędu gminy – audyty wewnętrzne, działania korygujące, działania zapobiegawcze, kierowniczy przegląd zarządzania    146
    4.10. Doświadczenia urzędów we wdrażaniu systemów zarządzania jakością – bariery, negatywne skutki i korzyści    152
  Rozdział 5. KIERUNKI DOSKONALENIA I ROZWOJU URZĘDU GMINY    157
    5.1. Inne innowacyjne narzędzia zarządzania, które mogą doskonalić jakość w urzędzie gminy    157
    5.2. Narzędzia benchmarkingowe – konkursy, w których uczestniczą gminy    160
    5.3. Certyfikacja systemów zarządzania jakością w gminach przez akredytowane jednostki    165
    5.4. Rekomendacje dotyczące wdrażania przez urzędy gmin innych międzynarodowych systemów zarządzania opartych na normach ISO    167
      5.4.1. Międzynarodowa norma Systemy zarządzania środowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania ISO 14001:2004 (PN-EN ISO 14001:2005)    168
      5.4.2. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy – według normy PN-N 18001:2004    169
      5.4.3. Międzynarodowa norma zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001:2005    171
      5.4.4. Systemowe rozwiązania w budowaniu odpowiedzialności społecznej oraz dbałości o aspekty etyczne w działaniu urzędu – norma SA 8000 i kodeksy etyczne    172
  ZAKOŃCZENIE    177
  LITERATURA    179
  SPIS RYCIN    187
  SPIS TABEL    188
  SPIS ZAŁĄCZNIKÓW    188
  ZAŁĄCZNIKI    191
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia