Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

2 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,30  39,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,3039,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, personelu i finansów. Jest to pierwszy polski podręcznik kompleksowo ujmujący tę tematykę, a w szczególności obszar zarządzania finansami. Autor uwzględnił specyfikę branży turystycznej, przeprowadził analizę wskaźnikową przykładowego przedsiębiorstwa turystycznego, omówił jego działalność bieżącą oraz kwestie podatkowe. Poruszył również problematykę głośnych ostatnio bankructw biur turystycznych. Podręcznik kierowany jest do studentów turystyki i rekreacji oraz do osób pracujących w branży turystycznej.


Liczba stron334
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20406-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    9
  ROZDZIAŁ 1. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH    13
    1.1. Istota, cel oraz zakres działalności gospodarczej    13
    1.2. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej    16
      1.2.1. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej    16
      1.2.2. Rejestracja w Krajowym Rejestrze Sądowym    20
      1.2.3. Konto bankowe firmy    24
      1.2.4. Uruchomienie działalności gospodarczej przedsiębiorstw turystycznych    26
      1.2.5. Możliwości i warunki założenia przedsiębiorstwa turystycznego za granicą    29
    1.3. Charakterystyka działalności turystycznej    32
      1.3.1. Przedsiębiorstwo turystyczne – pojęcie i funkcjonowanie    32
      1.3.2. Zakłady gastronomiczne    33
      1.3.3. Obiekty hotelarskie    36
      1.3.4. Biura podróży, touroperatorzy i pośrednicy turystyczni    38
      1.3.5. Gospodarstwa agroturystyczne    43
    1.4. Kontrola funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych    46
    1.5. Wybór formy opodatkowania w przedsiębiorstwie turystycznym    50
    Pytania kontrolne    56
  ROZDZIAŁ 2. ZNACZENIE ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO    57
    2.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym a zarządzanie jego finansami    57
    2.2. Uwarunkowania decyzji finansowych    62
    2.3. Funkcje kierownictwa firmy oraz menedżera finansowego    66
    2.4. Sprawozdanie finansowe źródłem informacji gospodarczych    68
      2.4.1. Warunki sporządzania sprawozdań finansowych    68
      2.4.2. Bilans    69
      2.4.3. Rachunek zysków i strat    71
      2.4.4. Rachunek przepływów pieniężnych    76
    2.5. Narzędzia analizy wskaźnikowej w przedsiębiorstwie    83
      2.5.1. Płynność finansowa    83
      2.5.2. Zadłużenie    91
      2.5.3. Sprawność (obrotowość) działania    92
      2.5.4. Zyskowność    95
      2.5.5. Wskaźniki operacyjne hoteli, restauracji i biur podróży    97
    2.6. Efektywność usług w przedsiębiorstwie turystycznym    100
    2.7. Analiza finansowa firmy według standardów UE    109
    Pytania kontrolne    113
  ROZDZIAŁ 3. PLANOWANIE FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM    115
    3.1. Biznesplan a plan finansowy    115
    3.2. Metodyka konstruowania planów finansowych pro forma    121
      3.2.1. Ogólne założenia metodologiczne    121
      3.2.2. Rachunek zysków i strat pro forma    130
      3.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych pro forma    131
      3.2.4. Bilans zamknięcia pro forma    133
    3.3. Wykorzystanie progu rentowności w planowaniu ekonomiczno-finansowym    136
    3.4. Modelowa weryfikacja przyjętych założeń metodologicznych    140
    Pytania kontrolne    153
  ROZDZIAŁ 4. KAPITAŁY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO ORAZ ŹRÓDŁA ICH FINANSOWANIA    154
    4.1. Pojęcie i klasyfikacja kapitałów przedsiębiorstwa turystycznego    154
    4.2. Źródła kapitału własnego i obcego    157
    4.3. Zasady finansowania majątku kapitałem własnym i obcym    161
    4.4. Kształtowanie struktury kapitału    162
    4.5. Zarządzanie kapitałem obrotowym    166
    4.6. Amortyzacja majątku    172
      4.6.1. Funkcjonowanie tarczy podatkowej    173
      4.6.2. Podstawowe zasady amortyzacji aktywów trwałych    175
      4.6.3. Amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych    179
    4.7. Kredyt kupiecki źródłem finansowania krótkoterminowego przedsiębiorstw    181
    4.8. Fundusze unijne przedsiębiorstwa turystycznego    183
    Pytania kontrolne    186
  ROZDZIAŁ 5. ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI    188
    5.1. Weryfikacja kontrahentów usług turystycznych    188
    5.2. Długookresowe i operatywne zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi    191
    5.3. Windykacja należności oraz sprzedaż wierzytelności    202
    5.4. Zmniejszanie ryzyka kredytowej sprzedaży usług turystycznych    204
    5.5. Eliminacja nierzetelnych kontrahentów    210
    5.6. Złe długi w przedsiębiorstwie turystycznym    215
    5.7. Przedawnienie roszczeń między przedsiębiorcami oraz w przedsiębiorstwie    216
    Pytania kontrolne    218
  ROZDZIAŁ 6. EFEKTY EKONOMICZNO-FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM    219
    6.1. Wartość przedsiębiorstwa turystycznego    219
    6.2. Znaczenie czasu w podejmowaniu decyzji gospodarczych    224
    6.3. Polityka opustów cenowych i potrąceń przy sprzedaży usług turystycznych    233
    6.4. Kredyty bankowe a leasing oraz wybór waluty    239
    6.5. Odsetki od zaległości podatkowych a odsetki ustawowe    243
    6.6. Kalkulacje cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym    246
      6.6.1. Ogólne zasady kalkulacji cenowej    246
      6.6.2. Kalkulacje cenowe w gastronomii    251
      6.6.3. Kalkulacje cenowe w hotelarstwie    258
      6.6.4. Kalkulacje cenowe w biurach podróży    262
      6.6.5. Kalkulacje cenowe w agroturystyce    268
    6.7. Wykorzystanie środków transportowych w firmie turystycznej    270
    6.8. Wydatki na promocję i reklamę a wydatki na cele reprezentacyjne    274
    6.9. Zatrudnianie pracowników a rozliczanie wydatków domowo-firmowych    277
    6.10. Upadłość gospodarcza źródłem ochrony zasobów firmy    282
    Pytania kontrolne    284
  ROZDZIAŁ 7. PODATKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM    285
    7.1. Ogólna charakterystyka podatków w działalności turystycznej    285
    7.2. Podstawowe zasady opodatkowania usług turystycznych    289
    7.3. Dopłaty do wczasów, wycieczek i kolonii    298
    7.4. Rozliczenia podatkowe w agroturystyce i turystyce wiejskiej    300
    7.5. Legalne zmniejszanie obciążeń podatkowych przedsiębiorstwa turystycznego    306
    7.6. Prawna obrona przedsiębiorstwa przed fiskusem    312
    Pytania kontrolne    316
  TEST    317
  WYKAZ SKRÓTÓW    323
  BIBLIOGRAFIA    325
  INDEKS    335
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia