Kultura w organizacji

Kultura w organizacji

Identyfikacja kultur znanych firm

2 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

14,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W nowej rynkowej rzeczywistości, w której firmy nastawione są nie tylko na efektywność, ale również na modernizację czy chociażby na przetrwanie, czerpią one swoją energię albo z zewnątrz (z otoczenia), albo z wewnątrz organizacji, w tym przede wszystkim dzięki swoim pracownikom. To ludzie bowiem nadają sens działalności przedsiębiorstwa. To oni silni wiedzą dostrzegają szansę tkwiącą w wartościach i symbolach integrujących. Nic więc dziwnego, że zarządzanie przez kulturę przez wielu teoretyków i praktyków jest uważane za najbardziej nowoczesną tendencję w zarządzaniu. Twierdzą oni, że jest to źródło sukcesów i przewagi konkurencyjnej poszczególnych przedsiębiostw. I o tym jest ta książka.


Liczba stron198
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15455-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  1. Źródła pochodzenia kultury, koncepcje, orientacje    13
    1.1. Czym jest kultura w organizacji?    13
    1.2. Historia socjologicznych penetracji kultury    18
      1.2.1. Od Eltona Mayo do marketingu personalnego    18
      1.2.2. Implikacje modelu Scheina do badań nad kulturą organizacji    21
      1.2.3. Czy istnieje idealna kultura organizacji, czyli wszystko zaczęło się od Japończyków    26
      1.2.4. Poszukiwanie recept na sukces, czyli co stwarza doskonałość    30
  2. Charakterystyka kultury w organizacji – funkcje, przejawy    33
    2.1. Funkcje kultury w organizacji    33
      2.1.1. Funkcje wewnętrzne kultury    33
      2.1.2. Funkcje zewnętrzne kultury    37
    2.2. Formowanie się kultury    38
    2.3. Przejawy kultury    43
      2.3.1. Symbolika – wyraz i środek ustalania znaczeń    44
      2.3.2. Sposoby komunikowania się    46
      2.3.3. Rytuały jako sposoby przekazywania treści    47
      2.3.4. Wartości    48
      2.3.5. Mity    49
      2.3.6. Tabu    50
  3. Profile kultur    52
    3.1. Kultura pozytywna i kultura negatywna    53
    3.2. Kultura introwertyczna i kultura ekstrawertyczna    56
    3.3. Kultura zachowawcza i kultura innowacyjna    57
    3.4. Kultura męska i kultura kobieca    58
    3.5. Kultura biurokratyczna i kultura pragmatyczna    59
    3.6. Kultura elitarna i kultura egalitarna    60
    3.7. Kultura silna a kultura słaba    61
    3.8. Inne sposoby klasyfikowania kultur organizacji    63
      3.8.1. Propozycja podziału kultur R. Harrisona i Ch. Handy’ego    63
      3.8.2. Koncepcja T. E. Deala i A. A. Kennedy’ego – cztery oblicza kultury    67
      3.8.3. Typologia kultur G. Hofstede’a    70
      3.8.4. Model J. Petersa    72
  4. Kreowanie wartości w misji i wizji firmy    77
    4.1. Kulturotwórcza rola misji    77
    4.2. Wizja, czyli plany i zamierzenia firmy    87
    4.3. Rola liderów i menedżerów w kreowaniu oraz zmianie kultury    88
  5. Zmiana kultury    90
    5.1. Dysharmonia kulturowa    90
    5.2. Opór kultury przed zmianami    92
    5.3. Procedury zmian w kulturze    95
      5.3.1. Przykład I. Z doświadczeń firmy polskiej    98
      5.3.2. Przykład II. Z doświadczeń Capital Holding    100
  6. Przykłady firm znanych z identyfikacji kultur    103
    6.1. Kultury wybranych firm zachodnich    103
      6.1.1. International Business Machines – IBM    103
      6.1.2. Korporacja PepsiCo    106
      6.1.3. Johnson & Johnson Company    108
      6.1.4. TCI of Northern New Jersey    111
      6.1.5. Prime Computer    113
      6.1.6. IKEA    115
      6.1.7. Whirpool Company    117
      6.1.8. General Dynamics    118
    6.2. Kultury stworzone przez wybitne osobowości    119
      6.2.1. Richard Bronson – Linie Lotnicze Virgin    119
      6.2.2. Masayoshi Son – Softbank    120
      6.2.3. Bill Gates – Microsoft    121
      6.2.4. Ray Kroc – Mc Donald’s    122
      6.2.5. Tim Raynal    123
      6.2.6. Sam Valton – supermarkety Wal-Mart-Stores    124
      6.2.7. Scott Mc Nealy – dyrektor firmy Microsystems    125
  7. Polskie firmy w poszukiwaniu tożsamości kulturowej    126
    7.1. Trudności z budowaniem kultury w dawnych przedsiębiorstwach    126
    7.2. Wpływ zachodnich wzorców kulturowych    129
    7.3. Polskie banki w procesie asymilacji wzorców kulturowych    132
    7.4. Budowanie kultury banków znanych ze swej pozycji lidera    134
    7.5. Kultura jakości – nowy rodzaj kultury organizacji    142
      7.5.1. Przykład I. Zelmer Rzeszów    142
      7.5.2. Przykład II. ITT Computer    143
      7.5.3. Przykład III. Drumet Włocławek    143
      7.5.4. Przykład IV. ABB Zamech Elbląg    144
  8. Ekologia nowym budulcem kultury. Kultura ekologiczna    147
  Zakończenie. Jak badać kulturę organizacji    156
  Załącznik 1. Ankieta do badań nad kulturą organizacyjną firmy    161
  Załącznik 2. Ankieta do badań nad kulturą organizacji firmy    163
  Studium przypadku „Skazany na wygnanie”    170
  Bibliografia    191
  Indeks nazwisk    195
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia