Zarządzanie bankiem

Zarządzanie bankiem

2 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Celem niniejszej książki jest przedstawienie wybranych zagadnień zarządzania bankiem, przede wszystkim bankiem uniwersalnym, traktowanym jako specyficzne przedsiębiorstwo – instytucja zaufania publicznego, której działalność opiera się na środkach pieniężnych pozyskanych od klientów (...).


(Ze Wstępu)


W publikacji zostały uwzględnione najnowsze regulacje nadzorcze wprowadzone w Polsce oraz ostatnie zmiany w zarządzaniu bankiem, w tym Nowa Umowa Kapitałowa. Autorka precyzyjnie definiuje kluczowe pojęcia i prezentuje kierunki ewolucji koncepcji zarządzania w kontekście bankowości. Omawia nie tylko poszczególne obszary zarządzania bankiem oraz stosowane techniki, ale również zagadnienia związane z oceną działalności, nadzorem i kontrolą. Podręcznik został napisany precyzyjnym i klarownym językiem, a jego dużym atutem jest oryginalne ujęcie tematu.


Liczba stron160
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16458-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Specyfika zarządzania bankiem    11
    1.1. Bank jako obiekt zarządzania    11
    1.2. Zarządzanie bankiem jako proces, model i system    14
    1.3. Poziomy zarządzania bankiem    17
    1.4. Orientacje zarządzania bankiem    21
    1.5. Informacja w zarządzaniu bankiem    25
      1.5.1. Sprawozdawczość bankowa jako źródło informacji w zarządzaniu bankiem    25
      1.5.2. Polityka informacyjna banku    29
      1.5.3. Raport społeczny jako źródło informacji niefi nansowych    32
    1.6. Organizowanie działalności banku    34
  2. Metody i techniki zarządzania bankiem    39
    2.1. Ewolucja metod i technik zarządzania bankiem    39
    2.2. Zarządzanie przez komitety    41
    2.3. Zarządzanie przez cele    43
    2.4. Zarządzanie marketingowe    44
    2.5. Zarządzanie przez jakość    46
    2.6. Lean management    51
    2.7. Outsourcing    53
    2.8. Reengineering    57
    2.9. Zarządzanie wartością    59
  3. Wybrane obszary zarządzania bankiem    63
    3.1. Zarządzanie fi nansowe bankiem    63
    3.2. Zarządzanie wynikiem fi nansowym banku    67
    3.3. Zarządzanie kapitałem banku    71
    3.4. Zarządzanie ryzykiem bankowym    77
    3.5. Zarządzanie płynnością płatniczą banku    82
  4. Analiza i ocena działalności banku    87
    4.1. Cele i elementy oceny działalności banku    87
    4.2. Kryteria oceny działalności banku    90
      4.2.1. Płynność    90
      4.2.2. Efektywność    92
      4.2.3. Adekwatność kapitałowa    96
      4.2.4. Konkurencyjność    98
      4.2.5. Bezpieczeństwo    101
    4.3. Ewolucja metod i narzędzi oceny działalności banku    102
    4.4. Ocena zintegrowana funkcjonowania banku    106
    4.5. Systemy wczesnego ostrzegania i prognozowania upadłości banku    113
    4.6. Dyscyplina rynkowa i regulacyjna    118
  5. Nadzór, kontrola i audyt w banku    121
    5.1. Zasady, zakres i tryb wykonywania nadzoru bankowego    121
    5.2. System kontroli wewnętrznej    127
    5.3. Audyt wewnętrzny i audyt zewnętrzny w banku    133
    5.4. Ocena zarządzania bankiem    137
    5.5. Nowe elementy oceny zarządzania bankiem    141
      5.5.1. Corporate governance i „dobre praktyki”    141
      5.5.2. Compliance    143
  Bibliografia    145
  Indeks    152
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia