Marketing w turystyce i rekreacji

2 oceny

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,93  39,90

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,9339,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja, powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać, musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: · podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych, · rynek usług turystycznych i rekreacyjnych, · zachowania klientów na tym rynku, · elementy marketingu-mix (5P), · marketing terytorialny w turystyce, · markowy produkt turystyczny, · nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej, · marketing relacji w turystyce i rekreacji, · badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych. Prezentowany podręcznik akademicki jest zgodny z obowiązującymi programami nauczania. Jego logiczna struktura i zrozumiały język narracji powodują, że jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności turystycznych kierunków ekonomicznych, a także osób profesjonalnie zajmujących się tą dziedziną. Autorami podręcznika są pracownicy dydaktyczno-naukowi związani z Katedrą Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego, Katedrą Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Katedrą Geografii Regionalnej i Turyzmu Uniwersytetu Śląskiego.


Liczba stron382
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17527-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP Aleksander Panasiuk    11
  CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI    15
  ROZDZIAŁ 1. PODSTAWY MARKETINGU USŁUG Aleksander Panasiuk    17
  1.1. Istota, zasady i cele marketingu    17
  1.2. Obszary badawcze marketingu usług    20
  1.3. Usługa jako produkt    22
  1.4. Koncepcje marketingu usług    25
  Pytania kontrolne    26
  Literatura zalecana    30
  ROZDZIAŁ 2. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH Dawid Milewski    31
  2.1. Istota i elementy rynku usług turystycznych i rekreacyjnych    31
  2.2. Podmioty na rynku usług turystycznych i rekreacyjnych    47
  2.3. Mechanizm rynkowy w turystyce i rekreacji    52
  2.4. Orientacje rynkowe    56
  Pytania kontrolne    59
  Literatura zalecana    60
  ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KLIENTA NA RYNKU TURYSTYCZNYM I REKREACYJNYM Maja Jedlińska    61
  3.1. Zachowania klienta – istota, uwarunkowania, etapy    61
  3.2. Typologia zachowań klientów    68
  i rekreacyjnych    73
  Pytania i zadania    80
  Literatura zalecana    80
  ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE I REKREACJI Aleksander Panasiuk    81
  4.1. Przesłanki stosowania marketingu w turystyce i rekreacji    81
  4.2. Podstawowe nurty działań marketingowych w turystyce i rekreacji    83
  4.3. Obszary marketingu w turystyce i rekreacji    86
  4.4. Marketing mix w turystyce i rekreacji    89
  Pytania kontrolne    93
  Literatura zalecana    93
  CZĘŚĆ II. STRUKTURA INSTRUMENTÓW MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI    95
  ROZDZIAŁ 5. PRODUKT JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Agnieszka Sawińska    97
  5.1. Istota produktu w turystyce i rekreacji    97
  5.2. Rodzaje produktów w turystyce i rekreacji    99
  5.3. Marketingowa struktura produktu w turystyce i rekreacji    106
  5.4. Jakość jako element marketingowego różnicowania produktu w turystyce i rekreacji    107
  5.5. Cykl życia produktu turystycznego i rekreacyjnego    110
  5.6. Cykl życia obszaru turystycznego    113
  Pytania kontrolne    116
  Literatura zalecana    117
  ROZDZIAŁ 6. CENA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Adam Pawlicz    118
  6.1. Czynniki determinujące ustalanie cen    118
  6.1.1. Czynniki wewnętrzne    119
  6.1.2. Czynniki zewnętrzne    120
  6.2. Ogólne metody ustalania cen    121
  6.3. Strategie cenowe przedsiębiorstw turystycznych    125
  6.3.1. Podstawowe strategie cenowe    125
  6.3.2. Specyficzne strategie cenowe    127
  6.3.3. Techniki yield management    128
  6.4. Strategie cenowe niekomercyjnych podmiotów turystycznych    132
  6.5. Zmiany cen usług turystycznych i rekreacyjnych    134
  Pytania kontrolne    135
  Literatura zalecana    136
  ROZDZIAŁ 7. DYSTRYBUCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Tomasz Mańkowski    137
  7.1. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych i rekreacyjnych    137
  7.2. Tradycyjne i nowoczesne kanały dystrybucji usług turystycznych i rekreacyjnych    139
  7.3. Systemy dystrybucji usług turystycznych i rekreacyjnych    147
  Pytania kontrolne    149
  Literatura zalecana    150
  ROZDZIAŁ 8. PROMOCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Daria Jaremen    151
  8.1. Istota i funkcje promocji w turystyce i rekreacji    151
  8.2. Instrumenty promocji usług turystycznych i rekreacyjnych    163
  8.2.1. Reklama    163
  8.2.2. Sprzedaż osobista    167
  8.2.3. Promocja uzupełniająca    173
  8.2.4. Public relations i publicity    179
  8.3. Skuteczność i efektywność działań promocyjnych w turystyce i rekreacji    184
  Pytania kontrolne    189
  Literatura zalecana    189
  ROZDZIAŁ 9. PERSONEL JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Anna Tokarz-Kocik    190
  9.1. Rola personelu w działaniach marketingowych przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych    190
  9.2. Pracownicy odpowiedzialni za cele marketingowe w turystyce i rekreacji    196
  9.3. Instrumenty marketingowej polityki personalnej w turystyce i rekreacji    201
  Pytania kontrolne    213
  Literatura zalecana    213
  CZĘŚĆ III. WSPÓŁCZESNY MARKETING W TURYSTYCE I REKREACJI    215
  ROZDZIAŁ 10. MARKETING TERYTORIALNY W TURYSTYCE    217
  10.1. Konkurencyjność regionów turystycznych Beata Meyer    217
  10.1.1. Region jako produkt turystyczny    217
  10.1.2. Przesłanki i charakter konkurencji regionów    222
  10.2. Marketing terytorialny jako element budowania przewagi konkurencyjnej Beata Meyer    228
  10.2.1. Pojęcie i poziomy marketingu terytorialnego    228
  10.2.2. Rynki docelowe w marketingu terytorialnym    230
  10.2.3. Marketing własny i obcy regionu turystycznego    233
  10.3. Wykorzystanie marketingu eventowego przez regiony turystyczne Marta Sidorkiewicz    238
  Pytania kontrolne    243
  Zalecana literatura    243
  ROZDZIAŁ 11. MARKOWY PRODUKT TURYSTYCZNY Anna Nitkiewicz-Jankowska    244
  11.1. Pojęcie, rola i struktura marki    244
  11.2. Determinanty silnej marki    252
  11.3. Markowe produkty turystyczne    254
  11.4. Koncepcja markowego produktu turystycznego    258
  Pytania kontrolne    263
  Literatura zalecana    264
  ROZDZIAŁ 12. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE I REKREACJI Katarzyna Orfin    265
  12.1. Istota komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji    265
  12.2. Elementy komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji    268
  12.3. Funkcje i cele komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji    273
  12.4. Proces komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji    274
  12.5. Odbiorcy komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji    276
  12.6. Nowoczesne metody komunikacji w turystyce i rekreacji    279
  12.6.1. Komunikacja marketingowa w mediach    279
  12.6.2. Komunikacja marketingowa w Internecie    282
  Pytania kontrolne    289
  Literatura zalecana    289
  ROZDZIAŁ 13. MARKETING RELACJI W TURYSTYCE I REKREACJI Izabela Michalska-Dudek, Renata Przeorek-Smyka    290
  13.1. Definicje marketingu relacji    290
  13.2. Podstawowe komponenty marketingu relacji    293
  13.3. Zarządzanie relacjami z klientem    294
  13.4. Instrumentarium marketingu relacji w turystyce i rekreacji    300
  Pytania kontrolne    311
  Literatura zalecana    311
  ROZDZIAŁ 14. BADANIA MARKETINGOWE W TURYSTYCE I REKREACJI Małgorzata Januszewska    312
  14.1. Cel i przedmiot badań marketingowych w turystyce i rekreacji    312
  14.2. Projektowanie badania marketingowego w turystyce i rekreacji    318
  14.3. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach    321
  w turystyce i rekreacji    330
  Pytania kontrolne    337
  Literatura zalecana    337
  ROZDZIAŁ 15. STRATEGIE MARKETINGOWE W TURYSTYCE I REKREACJI Marta Sidorkiewicz    338
  15.1. Teoretyczne aspekty strategii rynkowych    338
  15.2. Strategie rynkowe w turystyce i rekreacji    342
  15.3. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych    348
  15.4. Strategie rynkowe obszaru turystycznego    355
  Pytania kontrolne    360
  Literatura zalecana    360
  BIBLIOGRAFIA Aleksander Panasiuk    361
  SŁOWNICZEK Aleksander Panasiuk    372
  INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz-Kocik    379
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia