Gospodarka turystyczna

Gospodarka turystyczna

Zarządzanie jakością

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik akademicki zawierający kompleksową wiedzę na temat gospodarki turystycznej. Szczególną uwagę poświęcono aspektom jakości, mającym obecnie decydujące znaczenie w walce konkurencyjnej na rynku usług turystycznych.

Autorzy omawiają kolejno:

- podstawy teoretyczne i terminologię,
- problemy jakości w gospodarce turystycznej,
- przewozy turystyczne,
- hotelarstwo i gastronomię,
- biura podróży,
- inne formy obsługi ruchu turystycznego,
- gospodarkę lokalną i regionalną,
- jakość produktu wybranych form gospodarki turystycznej.

Dodatkowymi zaletami podręcznika są:

- dostosowanie do programów nauczania,
- liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,
- słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami,
- bogata bibliografia, indeks rzeczowy.

Zespół autorski tworzą: Anna Gardzińska, Agnieszka Lewandowska, Tomasz Mańkowski, Beata Meyer, Dwaid Milewski, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Marta Sidorkiewicz, Daniel Szostak, Anna Tokarz.


Liczba stron282
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15638-1
Numer wydania5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ROZDZIAŁ 1. Teoretyczne podstawy gospodarki turystycznej    13
    1.1. Gospodarka turystyczna i przemysł turystyczny (Beata Meyer)    13
      1.1.1. Turystyka jako sektor gospodarki    13
      1.1.2. Bezpośrednia i pośrednia gospodarka turystyczna    22
    1.2. Struktura podmiotowa gospodarki turystycznej (Aleksander Panasiuk)    25
    1.3. Produkt turystyczny (Aleksander Panasiuk)    34
      1.3.1. Istota produktu turystycznego    34
      1.3.2. Usługa turystyczna jako produkt    41
      1.3.3. Zintegrowany produkt turystyczny    43
    Pytania    45
    Literatura zalecana    45
  ROZDZIAŁ 2. Podstawy jakości w gospodarce turystycznej    46
    2.1. Istota jakości (Aleksander Panasiuk)    46
    2.2. Jakość usług (Aleksander Panasiuk)    48
    2.3. Jakość w gospodarce turystycznej (Aleksander Panasiuk)    53
    2.4. Metody badań jakości obsługi w gospodarce turystycznej (Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk)    58
    2.5. Gospodarka turystyczna w warunkach zrównoważonego rozwoju (Daniel Szostak, Aleksander Panasiuk)    62
    Pytania    68
    Literatura zalecana    69
  ROZDZIAŁ 3. Przewozy turystyczne (Dawid Milewski)    70
    3.1. Wzajemne relacje turystyki i transportu    70
    3.2. Pojęcie i cechy jakości usług transportowych    72
    3.3. Przewozy w poszczególnych gałęziach i rodzajach transportu    77
      3.3.1. Transport samochodowy    77
      3.3.2. Transport kolejowy    82
      3.3.3. Transport lotniczy    87
      3.3.4. Żegluga pasażerska    93
    3.4. Mierniki jakości przewozów turystycznych    103
    3.5. Ocena jakości kolejowych przewozów pasażerskich    106
    Pytania    108
    Literatura zalecana    108
  ROZDZIAŁ 4. Hotelarstwo i gastronomia (Daniel Szostak)    109
    4.1. Wzajemne relacje turystyki, hotelarstwa i gastronomii    109
    4.2. Pojęcie i cechy jakości usług hotelarskich i gastronomicznych    112
    4.3. Czynniki kształtujące jakość usług hotelarskich    115
    4.4. Czynniki kształtujące jakość usług gastronomicznych    119
    4.5. Kategoryzacja jako instrument pomiaru jakości usług hotelarskich    121
    4.6. Rekomendacja przedsiębiorstw hotelarskich i gastronomicznych    125
    4.7. Przykłady kategoryzacji obiektów hotelarskich w wybranych krajach europejskich    127
    Pytania    131
    Literatura zalecana    132
  ROZDZIAŁ 5. Biura podroży (Dawid Milewski)    133
    5.1. Istota działalności biur podróży    133
    5.2. Determinanty rozwoju usług pośrednictwa i organizacji w turystyce    136
    5.3. Znaczenie i funkcje podmiotów pośrednictwa i organizacji w turystyce    140
    5.4. Cechy współczesnego rynku pośrednictwa i organizacji w turystyce    142
    5.5. Standardy jakości w podmiotach pośrednictwa i organizacji w turystyce    145
    5.6. Kształtowanie jakości usług pośrednictwa i organizacji w turystyce    151
    5.7. Analiza kształtowania jakości usług w oddziale regionalnym biura podróży    157
    Pytania    163
    Literatura zalecana    163
  ROZDZIAŁ 6. Pozostałe formy obsługi ruchu turystycznego    164
    6.1. Ruch turystyczny (Beata Meyer)    164
      6.1.1. Pojęcie i rodzaje ruchu turystycznego    164
      6.1.2. Determinanty rozwoju ruchu turystycznego    172
    6.2. Formy obsługi ruchu turystycznego (Beata Meyer)    177
      6.2.1. Informacja turystyczna    178
      6.2.2. Pilotaż    181
      6.2.3. Przewodnictwo    184
    6.3. Metody określania jakości wybranych usług związanych z obsługa ruchu turystycznego (Agnieszka Lewandowska)    188
    6.4. System obsługi w punktach i centrach informacji turystycznej (Agnieszka Lewandowska)    192
    Pytania    198
    Literatura zalecana    199
  ROZDZIAŁ 7. Lokalna i regionalna gospodarka turystyczna    200
    7.1. Podstawy formalne funkcjonowania lokalnej i regionalnej gospodarki turystycznej (Adam Pawlicz)    200
    7.2. Aktywność podmiotów samorządu terytorialnego w zakresie oferty turystycznej (Adam Pawlicz)    203
    7.3. Możliwości oceny jakości obszarowego produktu turystycznego (Daniel Szostak)    209
    7.4. Badanie jakości produktu turystycznego w opinii turystów odwiedzających region turystyczny (Daniel Szostak)    215
    Pytania    224
    Literatura zalecana    224
  ROZDZIAŁ 8. Produkt turystyczny wybranych form turystyki    225
    8.1. Turystyka wiejska (Anna Tokarz)    225
      8.1.1. Produkt turystyki wiejskiej    225
      8.1.2. Turystyka wiejska w Polsce    227
    8.2. Kategoryzacja gospodarstw agroturystycznych przez Polska Federacji Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne” (Anna Tokarz)    229
    8.3. Turystyka uzdrowiskowa (Agnieszka Lewandowska)    231
    8.4. Ocena jakości produktu turystycznego uzdrowisk na przykładzie województwa zachodniopomorskiego (Agnieszka Lewandowska)    235
    8.5. Turystyka biznesowa (Marta Sidorkiewicz)    240
    8.6. Kodeks etyki zawodowej w turystyce biznesowej (Marta Sidorkiewicz)    246
    8.7. Turystyka wypoczynkowa (Anna Gardzińska)    247
    8.8. Działania podnoszące jakość wypoczynku w gminie Rewal (Anna Gardzińska)    250
    8.9. Turystyka morska (Tomasz Mańkowski)    253
    8.10. Jakość obsługi klientów korporacyjnych w Unity Line (Tomasz Mańkowski)    258
    Pytania    259
    Literatura zalecana    259
  Bibliografia    260
  Słowniczek    268
  Indeks    279
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia