Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym

Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym

25 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 10,50 zł  


10,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówione zostaną czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne oraz przedstawione informacje o ocenie tych rynków i możliwych sposobach wejścia na nie. W rozdziale drugim zaprezentowane będą różne rodzaje strategii marketingowych i innych strategii funkcjonalnych, jakie należy przygotować w związku z ekspansją na rynki zagraniczne. Omówiono tu także pokrótce wzajemne zależności między tymi strategiami. Rozdział trzeci poświęcony jest strategii marketingu-mix i jej elementom w odniesieniu do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych. Wreszcie rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach. Rozważania odnośnie do tej problematyki ilustrują przykłady kilkunastu polskich firm z różnych branż, opisujące formy wejścia i ich strategie marketingu-mix na zagranicznych rynkach. Wspomniana egzemplifikacja nie dotyczy największych polskich przedsiębiorstw ani największych eksporterów, lecz przedsiębiorstw średniej wielkości, znanych na polskim rynku, które najpierw odnotowały sukces w kraju. Następnie podjęły decyzję o wejściu na rynki zagraniczne i tam również osiągnęły zakładane cele. Wydaje się, że mogą one być przykładem skutecznych działań ekspansywnych polskich firm na rynku międzynarodowym i skutecznych strategii marketingowych. Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego świadomie nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami tego przedmiotu ani z dokładnym opisem badań marketingowych rynku międzynarodowego czy form wejścia na nie. Niniejsza publikacja może więc być wykorzystana podczas zajęć ze studentami akademii ekonomicznych, wydziałów zarządzania i ekonomii uniwersytetów przy omawianiu problemów zarządzania międzynarodowego i marketingu międzynarodowego.


Rok wydania2011
Liczba stron165
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-588-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  1. Elementy strategii przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych    7
    1.1. Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw    7
    1.2. Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym    11
    1.3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym    15
  2. Strategia marketingowa i inne strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym    33
    2.1. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych    33
    2.2. Rola strategii funkcjonalnych w ekspansji przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne    42
  3. Strategia marketing-mix na rynkach zagranicznych i jej elementy    49
    3.1. Polityka produktu i jej rodzaje    49
    3.2. Międzynarodowy cykl życia produktu    58
    3.3. Polityka ceny na rynku międzynarodowym i jej elementy    65
      3.3.1. Ustalanie ceny w działalności eksportowej    66
      3.3.2. Polityka ceny przedsiębiorstwa w rozwiniętych formach internacjonalizacji    72
    3.4. Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym i jej czynniki    79
      3.4.1. Decyzje w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym    82
      3.4.2. Etapy tworzenia kanału dystrybucji na rynku międzynarodowym    90
    3.5. Polityka promocji na rynku międzynarodowym i jej elementy    94
      3.5.1. Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym    103
      3.5.2. Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym    107
    3.6. Strategie marketing-mix a orientacja internacjonalizacji przedsiębiorstwa    111
  4. Warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych    113
  5. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw    119
    5.1. Formy wejścia polskich firm na rynki zagraniczne    119
      5.1.1. Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw    121
    5.2. Strategie marketingowe polskich firm na rynku międzynarodowym – studium przypadków    123
      5.2.1. Amica Wronki SA    123
      5.2.2. Grupa Maspex Wadowice    126
      5.2.3. Grupa Mokate    129
      5.2.4. Grupa Selena    130
      5.2.5. Grupa Kapitałowa TZMO    133
      5.2.6. Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Grupa Kolastyna)    135
      5.2.7. Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl)    140
      5.2.8. Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i skórzanej (LPP SA, Redan, Gino Rossi)    144
      5.2.9. Solaris Bus & Coach    151
      5.2.10. Grupa ATLAS    154
  Podsumowanie    157
  Problemy do dyskusji    160
  Bibliografia    161
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia