Kompendium wiedzy o marketingu

Kompendium wiedzy o marketingu

4 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik-leksykon zawiera podstawową wiedzę o marketingu, przedstawioną w jasny i zrozumiały dla każdego czytelnika sposób. Autorzy znakomicie łączą w nim prostotę wykładu z profesjonalną wiedzą. Książka zawiera syntetyczne omówienie takich zagadnień, jak: uwarunkowania działań marketingowych, zachowania nabywców, instrumenty i strategie marketingowe. Zawiera również słowniczek pojęć i indeks rzeczowy. Na marginesach zamieszczono hasła, krótkie definicje i informacje dodatkowe.


Pozycja stanowi znakomitą podstawę do dalszej nauki, osobom niezwiązanym z marketingiem pomaga w zrozumieniu działań marketingowych, może też być znakomitym repetytorium systematyzującym wiedzę przed egzaminami.


Rok wydania2006
Liczba stron348
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14837-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk)    9
  CZĘŚĆ I. UWARUNKOWANIA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH    11
    1. Istota i ewolucja koncepcji marketingu (Henryk Mruk, Renata Nestorowicz)    11
      1.1. Ewolucja koncepcji marketingu    11
      1.2. Istota marketingu    13
      1.3. Segmentacja i pozycjonowanie    14
      1.4. Komunikowanie się z nabywcami    15
      1.5. Integracyjna rola marketingu    17
      1.6. Konflikty wywołane wprowadzeniem orientacji marketingowej    18
      1.7. Cele działań marketingowych    19
      1.8. Instrumenty marketingu    20
      1.9. Koncepcja 4P    25
    2. Sektorowe uwarunkowania marketingu (Henryk Mruk)    29
      2.1. Działania marketingowe na rynku FMCG    30
      2.2. Instrumenty marketingu mix na rynku artykułów trwałego użytku    31
      2.3. Marketing na rynku B2B    31
      2.4. Działania marketingowe w sferze usług    32
      2.6. Outsourcing funkcji marketingowej    33
      2.7. Zasady marketingowego podejścia do biznesu    34
    3. Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa (Renata Nestorowicz, Marek Zieliński)    38
      3.1. Makrootoczenie    39
      3.2. Mikrootoczenie    45
  CZĘŚĆ II. ZACHOWANIA NABYWCÓW NA RYNKU    49
    4. Klient jako podstawowy podmiot działań marketingowych (Ewa Jerzyk)    49
      4.1. Dualny charakter relacji klienta z przedsiębiorstwem    49
      4.2. Odbiorcy na rynku B2B    50
      4.3. Nabywca na rynku B2C    52
    5. Zachowania nabywców (Lilianna Nowak)    56
      5.1. Potrzeby    56
      5.2. Wiedza o nabywcach    58
      5.3. Proces zakupu    62
      5.4. Lojalność    65
      5.5. Cykl życia klienta    69
      5.6. Modele zachowań konsumentów    69
    6. Segmentacja rynku (Aleksandra Kaniewska-Sęba)    72
      6.1. Marketing docelowy    72
      6.2. Segmentacja i jej kryteria    73
      6.3. Proces segmentacji    77
      6.4. Marketing nisz rynkowych    80
      6.5. Marketing zindywidualizowany    82
    7. Systemy informacyjne w marketingu (Ireneusz Rutkowski)    84
      7.1. System wspomagania zarz1dzania marketingowego    84
      7.2. Istota i koncepcja systemu informacji marketingowych    85
      7.3. Elementy i funkcje systemu informacji marketingowych    86
      7.4. Korzyści stosowania systemu informacji marketingowych    90
      7.5. Systemy wspomagania decyzji marketingowych    91
      7.6. Zintegrowane systemy informacyjne w marketingu partnerskim    92
      7.7. System zarządzania relacjami z klientami – CRM    95
      7.8. Marketing baz danych – database marketing    94
    8. Badania marketingowe (Małgorzata Michalik)    98
      8.1. Istota badań marketingowych    98
      8.2. Procedura badań marketingowych    99
      8.3. Źródła informacji w badaniach marketingowych    102
      8.4. Dobór próby do badań    103
      8.5. Błędy w badaniach marketingowych    107
      8.6. Rodzaje badań marketingowych    108
      8.7. Budowa kwestionariusza ankietowego    110
      8.8. Badania ilościowe    114
      8.9. Badania jakościowe    118
  CZĘŚĆ III. INSTRUMENTY MARKETINGOWE    125
    9. Produkt w koncepcji marketingu (Ireneusz Rutkowski)    125
      9.1. Istota i pojęcie produktu    125
      9.2. Klasyfikacja produktów    129
      9.3. Elementy i wymiary asortymentu, czyli produkt mix    135
      9.4. Rozwój nowego produktu    140
    10. Opakowania i marka jako atrybuty produktu (Ewa Jerzyk, Aleksandra Kaniewska-Sęba)    153
      10.1. Opakowanie    153
      10.2. Marka    167
    11. Strategia cen (Tomasz Wanat, Marek Zieliński)    176
      11.1. Proces wyznaczania ceny    176
      11.2. Metody kosztowe ustalania ceny    177
      11.3. Metody popytowe ustalania ceny    180
      11.4. Metody cen zorientowanych na konkurencję    182
      11.5. Zachowania konsumentów względem ceny    186
    12. Dystrybucja (Bogna Pilarczyk, Magdalena Stefańska)    190
      12.1. Kanały dystrybucji    190
      12.2. Logistyka    203
      12.3. Pośrednicy w kanałach dystrybucji    205
    13. Komunikacja marketingowa (promocja) (Małgorzata Michalik, Bogna Pilarczyk)    210
      13.1. Istota i proces komunikacji marketingowej    210
      13.2. Reklama    214
      13.3. Promocja sprzedaży    219
      13.4. Działania public relations    223
      13.5. Komunikacja wirtualna    230
      13.6. Marketing bezpośredni (promocja bezpośrednia)    233
      13.7. Promocja osobista (sprzedaż osobista)    236
    14. Wizerunek przedsiębiorstwa (Ewa Jerzyk, Magdalena Stefańska)    241
      14.1. Istota i funkcje wizerunku przedsiębiorstwa    241
      14.2. Rodzaje wizerunku    243
      14.3. System identyfikacji wizualnej    246
      14.4. Wizerunek przedsiębiorstwa a marketing mix    249
      14.5. Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa    250
  CZĘŚĆ IV. STRATEGICZNE ASPEKTY MARKETINGU    255
    15. Analiza i ocena sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa (Grzegorz Leszczyński)    255
      15.1. Zasady przeprowadzania analizy sytuacji rynkowej    256
      15.2. Analiza otoczenia firmy    257
      15.3. Ocena sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa    262
    16. Wskaźniki marketingowe (Renata Nestorowicz)    268
      16.1. Wskaźniki dystrybucji produktów    269
      16.2. Wskaźniki intensywności reklamy    271
      16.3. Wskaźniki efektywności reklamy    274
      16.4. Wskaźniki informujące o skuteczności marketingu bezpośredniego    275
      16.5. Wskaźniki związane z ceną    276
    17. Marketing strategiczny a operacyjny (Maciej Koczerga, Henryk Mruk)    278
      17.1. Myślenie strategiczne a marketing    278
      17.2. Marketing operacyjny    283
      17.3. Porównanie marketingu strategicznego i marketingu operacyjnego    284
    18. Plan marketingowy (Zygmunt Waśkowski)    286
      18.1. Strategiczny a operacyjny plan marketingowy    286
      18.2. Struktura planu marketingowego    288
      18.3. Plan marketingowy a specyfika firmy    296
    19. Strategie marketingowe (Bogna Pilarczyk)    298
      19.1. Strategie kształtowania pola rynkowego    299
      19.2. Strategie zwiększania wartości dla klienta    302
      19.3. Strategie wynikające z zajmowanej pozycji rynkowej    305
    20. Marketing relacji (Piotr Kwiatek, Zygmunt Waśkowski)    311
      20.1. Założenia marketingu relacji    312
      20.2. Nowe podejście do instrumentów marketingu mix    318
      20.3. Zarządzanie klientem    319
      20.4. Program lojalnościowy jako narzędzie tworzenia relacji długofalowych    321
      20.5. Korzyści stosowania koncepcji marketingu relacji    325
    21. Kontrola marketingowa (Piotr Kwiatek)    327
      21.1. Kontrola strategiczna    329
      21.2. Przyszłość kontrolingu marketingowego    333
    22. Etyka w marketingu (Maciej Koczerga)    335
      22.1. Nieetyczne wykorzystanie instrumentów marketingowych    335
      22.2. Zasady etycznych działań marketingowych    337
      22.3. Kodeksy etyczne    338
      22.4. Potrzeby klienta a społeczeństwo    340
      22.5. Etyka a legalność działań marketingowych    342
      22.6. Podnoszenie świadomości etycznej    342
      22.7. Ochrona długookresowych interesów klienta    343
  Literatura    345
  Alfabetyczny wykaz haseł    351
RozwińZwiń