Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja-ocena-kierunki doskonalenia

Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja-ocena-kierunki doskonalenia

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

30,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem monografii jest identyfikacja i ocena stanu społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa (w tym zarządzania społeczną odpowiedzialnością), a także określenie kierunków jego doskonalenia wraz z propozycją praktycznych zaleceń w tym zakresie przy uwzględnieniu uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych. W pracy posłużono się metodą analizy opisowej na podstawie rozległych studiów polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu. Praca składa się z pięciu rozdziałów, w których przedstawiono m.in.: istotę i teoretyczne podstawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, modelową koncepcję teoretyczną dotyczącą społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa, doskonalenie społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa poprzez sposoby eliminacji dysfunkcji w obszarze zarządzania społeczną odpowiedzialnością, możliwości tworzenia infrastruktury społecznej odpowiedzialności oraz wyzwania badawcze związane ze społeczną odpowiedzialnością małego przedsiębiorstwa.


Liczba stron459
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-336-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  1. Istota i teoretyczne podstawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa    17
  1.1. Przyczyny wzrostu zainteresowania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa    17
  1.2. Pojęcie odpowiedzialności    22
  1.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – różnorodne interpretacje pojęcia    30
  1.4. Geneza i rozwój społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa    40
  1.5. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa    62
  1.6. Społeczna odpowiedzialność jako przedmiot zarządzania    74
  
  2. Małe przedsiębiorstwo jako obiekt społecznej odpowiedzialności – specyficzne cechy funkcjonowania i perspektywy badawcze    83
  2.1. Pojęcie i istota małego przedsiębiorstwa    83
  2.2. Specyfika zarządzania małym przedsiębiorstwem    97
  2.3. Stan i kierunki badań nad społeczną odpowiedzialnością małego przedsiębiorstwa    107
  
  3. Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa – wymiar teoretyczny    134
  3.1. Systemowe ujęcie społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa - główne założenia    134
  3.2. Postawa przedsiębiorcy wobec społecznej odpowiedzialności    140
  3.3. Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością    151
  3.3.1. Identyfikowanie obszarów i podmiotów społecznej odpowiedzialności.    151
  3.3.2. Planowanie społecznej odpowiedzialności    174
  3.3.3. Organizowanie społecznej odpowiedzialności    189
  3.3.4. Kształtowanie społecznej odpowiedzialności    208
  3.3.5. Kontrolowanie społecznej odpowiedzialności    222
  3.4. Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne    237
  
  4. Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych    253
  4.1. Proces i metodyka badań, charakterystyka próby    253
  4.2. Wiedza przedsiębiorcy o społecznej odpowiedzialności    267
  4.3. Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością    277
  4.3.1. Identyfikowanie obszarów i podmiotów społecznej odpowiedzialności    277
  4.3.2. Planowanie społecznej odpowiedzialności    284
  4.3.3. Organizowanie społecznej odpowiedzialności    292
  4.3.4. Kształtowanie społecznej odpowiedzialności    305
  4.3.5. Kontrolowanie społecznej odpowiedzialności    326
  4.4. Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne    332
  
  5. Doskonalenie społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa    335
  5.1. Podsumowanie wyników badań    335
  5.1.1. Synteza kluczowych konkluzji    335
  5.1.2. Poziomy dojrzałości społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa    344
  5.2. Sposoby eliminowania dysfunkcji w zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością    349
  5.3. Instytucjonalny kontekst społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa    373
  5.4. Wyzwania badawcze związane ze społeczną odpowiedzialnością małego przedsiębiorstwa    384
  
  Zakończenie    400
  Załączniki    403
  Literatura    434
  Spis rysunków    455
  Spis tabel    456
  Summary    459
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia