Wybrane problemy zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji

Wybrane problemy zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji

1 opinia

Format:

ibuk

Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.


Liczba stron96
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-814-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Systemy wieloagentowe w zarządzaniu wiedzą w administracji publicznej (Paulina Szoplik, Angelika Wilk) 11
    1.1. Zarządzanie wiedzą w administracji publicznej    11
    1.2. Przegląd wykorzystywanych systemów zarządzania wiedzą    13
    1.3. Projekty informatyczne w zarządzaniu wiedzą w administracji publicznej    14
    1.4. Zarządzanie wiedzą w administracji publicznej na podstawie systemów wieloagentowych    15
    1.5. Zintegrowane udostępnianie wiedzy w instytucjach publicznych    18
  Literatura    19
  2. Z badań nad dojrzałością cyfrową wielkopolskiego sektora MSP (Piotr Adamczewski)    21
    2.1. Informatyczne wspomaganie nowoczesnego biznesu    21
    2.2. Organizacja inteligentna w turbulentnym otoczeniu    22
    2.3. Dojrzewanie cyfrowe w czasach transformacji    23
    2.4. Perspektywy rozwojowe ICT w sektorze MSP    29
  Literatura    29
  3. Tworzenie kapitału strukturalnego zewnętrznego – relacyjnego w małym przedsiębiorstwie szkoleniowo-doradczym (Iwona Małgorzata Kutzner, Jakub Mateusz Marcinkowski) 31
    3.1. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa    31
    3.2. Relacje, kapitał relacyjny i zarządzanie relacjami    34
    3.3. Tworzenie kapitału relacyjnego w małym przedsiębiorstwie szkoleniowo-doradczym    37
  Literatura    42
  4. Kapitał ludzki w tworzeniu kapitału intelektualnego organizacji (Iwona Małgorzata Kutzner) 45
    4.1. Kapitał intelektualny    45
    4.2. Kapitał ludzki jako najważniejszy komponent kapitału intelektualnego organizacji    46
    4.3. Kapitał ludzki w tworzeniu kapitału intelektualnego organizacji – znaczenie, cechy oraz sposoby tworzenia    49
  Literatura    53
  5. Praca jako obszar jakości życia mieszkańców województwa zachodniopomorskiego – wyniki badań (Augustyna Burlita) 55
    5.1. Satysfakcja jednostki z pracy jako podstawa oceny jakości życia zawodowego    55
    5.2. Charakterystyka badań jakości życia w środowisku pracy aktywnych zawodowo mieszkańców województwa zachodniopomorskiego    57
    5.3. Postawy i oczekiwania aktywnych zawodowo mieszkańców województwa zachodniopomorskiego wobec pracy oraz ich satysfakcja z pracy jako obszaru jakości życia    58
    5.4. Równoważenie pracy z życiem pozazawodowym i stres w pracy jako czynniki kształtujące jakość życia badanych pracowników    62
    5.5. Wnioski z przeprowadzonych badań    67
  Literatura    67
  6. Wybrane aspekty jakości życia w jednoosobowych gospodarstwach domowych (Alicja Stolarska)    70
    6.1. Pojęcie jakości życia    70
    6.2. Specyfika jednoosobowych gospodarstw domowych    71
    6.3. Dochody i ich rozdysponowanie w gospodarstwach jednoosobowych    75
    6.4. Stopień zaspokojenia potrzeb w opinii badanych    79
    6.5. Wnioski z badań    80
  Literatura    82
  7. Zarządzanie ryzykiem a jakość życia (Agnieszka Panasiewicz)    84
    7.1. Pojęcie jakości życia    84
    7.2. Istota zarządzania ryzykiem    86
    7.3. Rola zarządzania ryzykiem w podnoszeniu jakości życia    90
  Literatura    92
  Podsumowanie    93
  Summary    95
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia