Społeczna odpowiedzialność biznesu

Studia przypadków firm międzynarodowych

1 opinia

Format:

ibuk

Książka, napisana przez pracowników Katedry Wymiany Międzynarodowej Uniwersytetu Łódzkiego, jest źródłem wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Odnosi się do najważniejszych jej filarów: miejsca pracy, środowiska przyrodniczego, społeczności lokalnej i rynku. Zaprezentowane zagadnienia mają charakter wielowymiarowy i aplikacyjny, dlatego może ona służyć upowszechnianiu dobrych praktyk wśród zainteresowanych tą problematyką podmiotów gospodarczych, jak i studentów, menedżerów, pracowników instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek administracji publicznej. Opracowanie porządkuje kluczowe i aktualne zagadnienia teoretyczne, które zostały zilustrowane licznymi przykładami, odnoszącymi się do realnej działalności gospodarczej firm międzynarodowych.


Liczba stron134
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-110-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zagadnienia wstępne    11
  1.1. Geneza CSR    11
  1.2. Definicja CSR    13
  1.3. Koncepcja interesariuszy    17
  1.4. Zasady CSR    22
  1.5. Filary CSR    31
  1.6. Najważniejsze instrumenty CSR    34
  1.7. Argumenty zwolenników i przeciwników CSR    36
  1.8. Zamiast podsumowania    39
  Rozdział 2. Inicjatywy CSR wobec pracowników    41
  2.1. Istota i zalety CSR w odniesieniu do pracowników    41
  2.2. Zasady etyczne    43
  2.3. Dialog z pracownikami    44
  2.4. Bezpieczeństwo i higiena pracy    45
  2.5. Rekrutacja pracowników    45
  2.6. Wdrożenie do pracy    46
  2.7. Planowanie i narzędzia rozwoju pracowników    46
  2.8. Motywacja i satysfakcja pracowników    48
  2.9. System oceny pracowników    49
  2.10. Odejście z firmy    50
  2.11. Studium przypadku: Minebea Co., Ltd, Japonia    51
  2.11.1. Różnorodność siły roboczej    52
  2.11.2. Inicjatywy na rzecz tworzenia przyjaznego środowiska pracy    55
  Rozdział 3. Inicjatywy CSR skierowane na środowisko przyrodnicze    61
  3.1. Ekologiczna odpowiedzialność    62
  3.2. Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie    67
  3.3. Wybrane inicjatywy ekologicznego CSR podejmowane przez przedsiębiorstwa    76
  Rozdział 4. Inicjatywy CSR dla społeczności lokalnych    83
  4.1. Znaczenie przedsiębiorstwa dla społeczności lokalnej    83
  4.2. Poprawa lokalnej infrastruktury    88
  4.3. Wsparcie finansowe i materialne instytucji użyteczności publicznej    89
  4.4. Współpraca z nauką    90
  4.5. Wsparcie społeczeństwa w szerszym kontekście    92
  4.6. Przykłady inicjatyw skierowanych na społeczności lokalne    94
  4.6.1. Coca-Cola    94
  4.6.2. Starbucks    97
  Rozdział 5. Inicjatywy CSR skierowane na rynek    101
  5.1. Działania zmierzające do poprawy jakości i bezpieczeństwa produktów    101
  5.2. Świadczenie usług wolontariatu dla klientów    103
  5.3. Sprawiedliwa polityka cenowa    104
  5.4. Działalność reklamowa    107
  5.5. Partnerstwo lokalne    109
  5.6. Promowanie standardów poprzez łańcuchy dostaw    111
  5.7. Wsparcie tworzenia lokalnych porozumień biznesowych    115
  5.8. Case study – IKEA    116
  Literatura    125
  Spis tabel    133
  Spis rysunków    134
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia