Społeczna odpowiedzialność biznesu

Studia przypadków firm międzynarodowych

1 opinia

Format:

ibuk

Książka, napisana przez pracowników Katedry Wymiany Międzynarodowej Uniwersytetu Łódzkiego, jest źródłem wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Odnosi się do najważniejszych jej filarów: miejsca pracy, środowiska przyrodniczego, społeczności lokalnej i rynku. Zaprezentowane zagadnienia mają charakter wielowymiarowy i aplikacyjny, dlatego może ona służyć upowszechnianiu dobrych praktyk wśród zainteresowanych tą problematyką podmiotów gospodarczych, jak i studentów, menedżerów, pracowników instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek administracji publicznej. Opracowanie porządkuje kluczowe i aktualne zagadnienia teoretyczne, które zostały zilustrowane licznymi przykładami, odnoszącymi się do realnej działalności gospodarczej firm międzynarodowych.


Liczba stron134
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-110-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zagadnienia wstępne     11
  1.1. Geneza CSR     11
  1.2. Definicja CSR     13
  1.3. Koncepcja interesariuszy     17
  1.4. Zasady CSR     22
  1.5. Filary CSR     31
  1.6. Najważniejsze instrumenty CSR     34
  1.7. Argumenty zwolenników i przeciwników CSR     36
  1.8. Zamiast podsumowania     39
  
  Rozdział 2. Inicjatywy CSR wobec pracowników     41
  2.1. Istota i zalety CSR w odniesieniu do pracowników     41
  2.2. Zasady etyczne     43
  2.3. Dialog z pracownikami     44
  2.4. Bezpieczeństwo i higiena pracy     45
  2.5. Rekrutacja pracowników     45
  2.6. Wdrożenie do pracy     46
  2.7. Planowanie i narzędzia rozwoju pracowników     46
  2.8. Motywacja i satysfakcja pracowników     48
  2.9. System oceny pracowników     49
  2.10. Odejście z firmy     50
  2.11. Studium przypadku: Minebea Co., Ltd, Japonia     51
  2.11.1. Różnorodność siły roboczej     52
  2.11.2. Inicjatywy na rzecz tworzenia przyjaznego środowiska pracy     55
  
  Rozdział 3. Inicjatywy CSR skierowane na środowisko przyrodnicze     61
  3.1. Ekologiczna odpowiedzialność     62
  3.2. Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie     67
  3.3. Wybrane inicjatywy ekologicznego CSR podejmowane przez przedsiębiorstwa     76
  
  Rozdział 4. Inicjatywy CSR dla społeczności lokalnych     83
  4.1. Znaczenie przedsiębiorstwa dla społeczności lokalnej     83
  4.2. Poprawa lokalnej infrastruktury     88
  4.3. Wsparcie finansowe i materialne instytucji użyteczności publicznej     89
  4.4. Współpraca z nauką     90
  4.5. Wsparcie społeczeństwa w szerszym kontekście     92
  4.6. Przykłady inicjatyw skierowanych na społeczności lokalne     94
  4.6.1. Coca-Cola     94
  4.6.2. Starbucks     97
  
  Rozdział 5. Inicjatywy CSR skierowane na rynek     101
  5.1. Działania zmierzające do poprawy jakości i bezpieczeństwa produktów     101
  5.2. Świadczenie usług wolontariatu dla klientów     103
  5.3. Sprawiedliwa polityka cenowa     104
  5.4. Działalność reklamowa     107
  5.5. Partnerstwo lokalne     109
  5.6. Promowanie standardów poprzez łańcuchy dostaw     111
  5.7. Wsparcie tworzenia lokalnych porozumień biznesowych     115
  5.8. Case study – IKEA     116
  
  Literatura     125
  Spis tabel     133
  Spis rysunków     134
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia