Zarządzanie zasobami ludzkimi

-24%

Zarządzanie zasobami ludzkimi

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

43,02  56,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 56,60 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 43,02 zł  


43,02

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zasoby ludzkie są najcenniejszym kapitałem każdej firmy, natomiast prawidłowe zarządzanie nimi może być źródłem rynkowego sukcesu firmy albo jej spektakularnej porażki. Wiele miejsca autorka poświęca też relacjom między strategią firmy a strategią w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną wagę przywiązuje do prezentacji polityki personalnej w kontekście ustawodawstwa europejskiego, zobowiązującego do przeciwdziałania wszelkiej dyskryminacji w procesie pracy. Wskazuje także na koszty (straty) zasobów ludzkich ponoszone w wyniku dysfunkcji i patologii. Na koniec formułuje pożądane kierunki zmian zarządzania zasobami ludzkimi, które dają szansę na osiągnięcie sukcesu rynkowego.


Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii w wyższych uczelniach różnych typów, słuchaczy szkół zarządzania, uczestników kursów dla menedżerów i praktyków zajmujących się sprawami personalnymi.


Rok wydania2024
Liczba stron280
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2619-7
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  Waga i użyteczność zarządzania zasobami ludzkimi w XXI w.
  
  Rozdział 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce globalnej
  1.1. Planowanie zasobów ludzkich w sytuacji globalnej konkurencji
  1.1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w globalnym otoczeniu
  1.1.2. Strategia organizacji a strategia zarządzania zasobami ludzkimi
  1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce polskiej
  1.2.1. Przemiany gospodarczo-ustrojowe i ich konsekwencje społeczne
  1.2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w świetle polskiego i międzynarodowego ustawodawstwa
  1.2.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Strategia ogólna firmy a strategia personalna
  1.2.4. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w sytuacji restrukturyzacji przedsiębiorstwa
  
  Rozdział 2. Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich w organizacji
  2.1. Planowanie zasobów ludzkich
  2.1.1. Strategia organizacji a strategia planowania zasobów ludzkich
  2.1.2. Metody planowania zasobów ludzkich
  2.2. Pozyskiwanie pracowników
  2.2.1. Istota doboru pracowników
  2.2.2. Rekrutacja zasobów ludzkich
  2.2.3. Zapewnienie równych szans w dostępie do pracy
  2.2.4. Selekcja zasobów ludzkich
  
  Rozdział 3. Uczestnictwo w organizacji — adaptacja i integracja pracownicza
  3.1. Wprowadzenie do pracy
  3.2. Wprowadzenie do kultury organizacji
  3.2.1. Szkolenie jako element adaptacji pracowniczej i przyswajania kultury organizacyjnej
  3.2.2. Adaptacja w grupie pracowniczej
  
  Rozdział 4. Motywowanie do pracy
  4.1. Istota motywacji pracowniczej
  4.2. Motywacyjna funkcja oceny pracowniczej
  4.3. Motywacyjna funkcja wynagrodzeń. Pożądane kierunki zmian
  4.3.1. Wycena pracy
  4.3.2. Funkcje wynagradzania za pracę
  4.3.3. Tradycyjne i nowoczesne formy wynagrodzeń
  
  Rozdział 5. Motywacyjna funkcja szkoleń i zarządzania karierą
  5.1. Szkolenie jako czynnik sukcesu organizacji
  5.2. Inwestowanie w ludzi — standard brytyjski
  5.3. Szkolenie pracowników w polskich realiach gospodarczych
  5.4. Kariera i jej funkcja motywacyjna
  5.4.1. Rozumienie kariery zawodowej
  5.4.2. Budowanie kariery. Osobowość, środowisko a kariera
  5.4.3. Zarządzanie karierą
  
  
  Rozdział 6. Uczestnictwo pracownicze w systemie organizacji pracy i sferze zarządzania organizacją
  6.1. Motywacyjne aspekty organizacji pracy
  6.1.1. Wzbogacanie treści pracy. Autonomiczne grupy pracownicze
  6.2. Partycypacja pracownicza źródłem motywacji
  6.2.1. Partycypacja pracownicza w krajach zachodnich
  6.2.2. Partycypacja pracownicza w Polsce
  
  Rozdział 7. Rola kadry kierowniczej w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  7.1. Kierownik na przełomie wieków
  7.2. Równościowe aspekty w sferze zarządzania. Kobiety w zarządzaniu
  7.3. Menedżer międzynarodowy. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
  7.4. Kadra kierownicza kreatorem bezpieczeństwa pracy i promocji zdrowia
  7.4.1. Międzynarodowe doświadczenia w sferze zapewnienia bezpieczeństwa pracy i promocji zdrowia
  7.4.2. Krajowe doświadczenia w sferze promocji zdrowia
  7.5. Uczestnictwo kierowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  
  Rozdział 8. Społeczno-ekonomiczne skutki niewłaściwego zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń światowych
  8.1. Wartość zasobów ludzkich
  8.2. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi
  8.2.1. Postawy pracownicze i ich wpływ na wyniki ekonomiczne organizacji
  8.2.2. Koszty błędów popełnianych w procesie rekrutacji, selekcji i wprowadzenia do pracy
  8.2.3. Koszty błędów popełnianych w procesie wynagradzania
  8.2.4. Straty ponoszone z tytułu braku dbałości o zdrowie pracowników
  8.2.5. Straty wynikające ze stosowania praktyk dyskryminacyjnych
  
  Rozdział 9. Od dysfunkcji do standardów zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń polskich
  9.1. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie sprawowania władzy
  9.2. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
  9.2.1. Dysfunkcje w procesie doboru pracowników
  9.2.2. Dysfunkcje w procesie oceniania pracowników
  9.2.3. Dysfunkcje w procesie szkolenia i rozwoju
  9.2.4. Dysfunkcje w procesie wynagradzania
  9.2.5. Dysfunkcje w sferze partycypacji pracowniczej
  9.3. Dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi
  9.4. Standardy w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  
  Podsumowanie
  Zarządzanie zasobami ludzkimi wobec wyzwań XXI w.
  Pożądane kierunki zmian w globalnym zarządzaniu zasobami ludzkimi
  Zarządzanie wielokulturowymi zasobami pracy
  Zarządzanie zasobami ludzkimi nowej generacji
  Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach kryzysu pracy
  Kierunki zmian w sferze zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie organizacji
  
  Bibliografia
RozwińZwiń