Psychologia zarządzania w organizacji

Psychologia zarządzania w organizacji

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.


W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak również funkcjonowania osób w ich ramach jest popularna i rozbudowana. [...] Dziedzina ta jest też owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych charakterystycznych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu.


(Z recenzji dr. hab. Wojciecha Cwaliny, prof. SWPS)


Liczba stron304
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16356-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie; Anna Maria Zawadzka    9
  CZĘŚĆ I. KSZTAŁTOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ – TRENDY    13
    Rozdział 1. Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Agnieszka Lipińska-Grobelny    15
      Wprowadzenie    15
      Kultura czy klimat organizacyjny – synonim czy antonim?    16
      Kategorie klimatu i kultury organizacyjnej na podstawie wybranych koncepcji    19
      Wpływ kultury w organizacji na wybrane aspekty funkcjonowania pracowników w pracy – przegląd badań    22
        Kultura organizacyjna a system wartości pracowników    23
        Klimat organizacyjny a style sprawowania władzy    31
        Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowania się w środowisku pracy    33
        Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian    34
        Klimat organizacyjny a stres roli zawodowej    36
      Podsumowanie    38
    Rozdział 2. Wielokulturowość w organizacji – wyzwania dla zarządzania; Aneta Chybicka, Natasza Kosakowska-Berezecka, Paulina Petrus    41
      Wprowadzenie    41
      Trzy klucze porównań międzykulturowych    44
        Koncepcja wymiarów kulturowych Geerta Hofstede’a    46
        Koncepcja wzorców zachowań – projekt GLOBE    54
        Kultura jako system wspólnych przekonań    62
      Zarządzanie pracownikami w organizacji wielokulturowej– rozwijanie inteligencji kulturowej    68
  CZĘŚĆ II. ROZWIJANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA POTENCJAŁEM SPOŁECZNYM – KIERUNKI    75
    Rozdział 3. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Paweł Jurek    77
      Wprowadzenie    77
      Kompetencje zawodowe – przegląd podejść do zagadnienia    79
        Koncepcje kompetencji w ujęciu behawioralnym    80
        Koncepcje kompetencji w ujęciu psychologii różnic indywidualnych    84
        Dwupoziomowy Model Kompetencji Zawodowych – propozycja własnej koncepcji    87
          Pomiar kompetencji zawodowych w Dwupoziomowym Modelu Kompetencji Zawodowych    92
          Zalety i ograniczenia Dwupoziomowego Modelu Kompetencji Zawodowych    98
      Zastosowanie kompetencji zawodowych w praktyce zarządzania potencjałem społecznym    103
        Opisy stanowisk    103
        Rekrutacja i selekcja    106
        Analiza potrzeb rozwojowych i ewaluacja działań rozwojowych    108
        Ocena okresowa pracowników    110
        System motywacyjny    111
      Podsumowanie    112
    Rozdział 4. Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; Mariola Łaguna    115
      Wprowadzenie    115
      Cele szkoleń z perspektywy budowania konkurencyjności firmy    118
      Przebieg i organizacja procesu szkoleniowego    123
      Metody uczenia się w organizacji    128
      Planowanie sesji szkoleniowych    132
      Podsumowanie    138
  CZĘŚĆ III. JEDNOSTKA W ORGANIZACJI – NOWE ZAGADNIENIA    141
    Rozdział 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji– przegląd problematyki i narzędzi pomiaru; Anna Szabowska-Walaszczyk    143
      Wprowadzenie    143
      Źródła teorii zaangażowania    146
      Charakterystyka zaangażowania    149
        Zaangażowanie zawodowe a organizacyjne    149
        Czynniki osobnicze i sytuacyjne (organizacyjne)    151
        Zaangażowanie jako stan lub zespół zachowań    153
      Model zaangażowania jako stanu według Wilmara Schaufeliego    156
        Podstawowe założenia    156
        Zaangażowanie według Schaufeliego a inne podejścia    158
        Pomiar zaangażowania – zalety i wady dostępnych narzędzi    160
      Zaangażowanie a funkcjonowanie organizacji i jednostki    165
      Podsumowanie    168
    Rozdział 6. Strategie pracy emocjonalnej – konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski, Dorota Szczygieł    170
      Wprowadzenie    170
      Praca emocjonalna jako proces regulacji emocji – podstawy teoretyczne SPE    173
      Konstrukcja Skali Pracy Emocjonalnej (SPE). Przygotowanie wstępnej puli pozycji    177
      Trafność czynnikowa SPE    178
      Podstawowe własności psychometryczne SPE    181
      Trafność Skali Pracy Emocjonalnej (SPE)    183
      Czynniki indywidualne a praca emocjonalna: wpływ obserwacyjnejsamokontroli, inteligencji emocjonalnej oraz płci    184
      Czynniki organizacyjne a praca emocjonalna: wpływ stażu pracyi czasu poświęcanego na kontakt z klientami    188
      Konsekwencje pracy emocjonalnej: wypalenie zawodowe i stan zdrowia    189
      Podsumowanie    192
      Załącznik. Skala Pracy Emocjami (SPE)    195
  Część IV. Kształtowanie wizerunku organizacjii marki– nowe możliwości i metody    197
    Rozdział 7. Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa – przegląd pojęć i metod pomiaru; Oleg Gorbaniuk    199
      Wprowadzenie    199
      Tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji – przybliżenie pojęć    200
      Rola metafory w eksploracji wizerunku przedsiębiorstw    208
      Dynamika wizerunku i reputacji    211
      Pomiar reputacji przedsiębiorstwa – przegląd metod    214
      Propozycja narzędzia do pomiaru symbolicznego wizerunku przedsiębiorstwa    221
      Podsumowanie    226
      Załacznik. Skrócona wersja skali do badania „osobowości” organizacji    228
      Załącznik. Pełna wersja skali do badania „osobowości” organizacji    229
    Rozdział 8. O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji; Anna Maria Zawadzka    231
      Wprowadzenie    231
      Pojęcie marki i wymiary wartości marki    235
      Perspektywa procesu podejmowania decyzji, czyli marka jako strategia wyboru    235
      Perspektywa procesu poszerzania Ja-Marka jako koncepcja Ja i styl życia    240
      Między marką produktu a organizacją jako marką – marka ewoluująca    252
      Skuteczne zarządzanie marką – marka jako polityka społeczna    254
      Podsumowanie    259
  Bibliografia    261
  Indeks nazwisk    287
  Indeks rzeczowy    295
  O Autorach    299
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia