EBOOKI WYDAWCY
Format:
ibuk
W rozważaniach nad naturą zespołu w niniejszej publikacji zaakcentowano problematykę ról, funkcji, umiejętności i kompetencji członków zespołu oraz etapów dojrzewania zespołu do pełnej sprawności. Zespoły tworzą ludzie, to oni stanowią o ich losach. Skoro ludzie decydują o swoim losie, są zdolni do tworzenia wzajemnych relacji, potrafią marzyć i budować świat, który ich otacza, mają możliwość podejmowania działań, których celem jest osiąganie sukcesów, a także wolę kształtowania konstruktywnych relacji i poszanowania ludzkiej godności.
Cennym źródłem efektywności zespołów jest ich motywacja. Motywowanie do przekraczania indywidualnego poziomu wysiłku poszczególnych jednostek, stanowi jednak duże wyzwanie dla współczesnych liderów zespołów, zespołów dążących do samomotywacji, jak i bardzo ogólnie patrząc – polityki personalnej organizacji. Podstawą współczesnego podejścia do działania w zespole, jest nacisk na myślenie strategiczne. Trudno oczekiwać imponujących wyników od zespołu nieznającego drogi ani celu, niemającego wizji czy określonej misji do spełnienia. To właśnie te elementy otwierają najefektywniejszym zespołom wrota do sukcesu.
Zespoły wykorzystują kwalifikacje, wiedzę i umiejętności, aby osiągać ponadprzeciętne wyniki. Dla samych zespołów maksymalne wykorzystanie wszystkich dostępnych zasobów jest wyzwaniem. Zespoły realizujące konkretne funkcje (zespoły w polityce) i mające określone struktury (zespoły wielokulturowe) mogą być interesującym przykładem ilustrującym specyficzne wyzwania. Podobnie jest z filarami, na których opiera się praca zespołu: kodeks etyczny, komunikacja czy ocena stanowią element nasuwający najwięcej naszych pytań. Ciekawym, ale również niebezpiecznym dla pracy zespołu punktem zwrotnym jest kryzys.
Autorzy są przekonani, że zarządzanie zespołem wymaga mistrzostwa opartego na efektywnej motywacji i skutecznym działaniu, zaś główną drogą zwiększania wydajności zespołów jest ciągłe doskonalenie tych elementów. Oddając niniejszą publikację w ręce czytelnika, mają nadzieję, że stanie się ona dla niego swoistym drogowskazem na mapie przyszłych sukcesów.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 140 |
Kategoria | Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7246-508-5 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 7 |
Rozdział 1. NATURA ZESPOŁU | 9 |
1.1. Podstawowe cechy zespołu | 9 |
1.2. Kluczowe umiejętności i kompetencje członków zespołu | 18 |
1.3. Role członków zespołu | 26 |
1.4. Funkcje członków zespołu | 32 |
1.5. Etapy budowy zespołu | 38 |
1.6. Osoba fundamentem relacji w zespole | 44 |
Rozdział 2. MOTYWACJA W PRACY ZESPOŁOWEJ | 49 |
2.1. Źródła motywacji zespołowej | 49 |
2.2. Znaczenie lidera w motywowaniu zespołu | 54 |
2.3. Rywalizacja a współpraca w motywowaniu zespołu | 59 |
2.4. Kreatywność w motywowaniu | 62 |
2.5. Znaczenie integracji w motywowaniu zespołu | 67 |
2.6. Emocje towarzyszące pracy zespołowej | 72 |
Rozdział 3. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE ZESPOŁEM | 77 |
3.1. Określanie wizji przez zespół | 77 |
3.2. Misja zespołu | 83 |
3.3. Wybór celów głównych | 85 |
3.4. Czas w zarządzaniu zespołem | 89 |
3.5. Wdrażanie działań | 92 |
3.6. Monitoring pracy zespołowej | 96 |
Rozdział 4. WYZWANIA STOJĄCE PRZED ZARZĄDZANIEM ZESPOŁEM | 101 |
4.1. Problemy w komunikowaniu się zespołu | 101 |
4.2. Problemy w ocenie uczestników zespołu | 105 |
4.3. Zespół w zróżnicowanym otoczeniu kulturowym | 111 |
4.4. Zarządzanie zespołem w polityce | 115 |
4.5. Narzędzia informatyczne wspierające pracę zespołu | 120 |
4.6. Zarządzanie kryzysem w zespole | 124 |
4.7. Kodeks etyczny regulatorem zachowań członków zespołu | 129 |
BIBLIOGRAFIA | 133 |
SPIS RYSUNKÓW | 139 |
SPIS TABEL | 140 |