Kapitał ludzki organizacji

Kapitał ludzki organizacji

Pomiar i sprawozdawczość

4 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Punktem wyjścia tej publikacji jest przekonanie, że kapitał ludzki organizacji stanowi czynnik warunkujący uzyskanie przewagi konkurencyjnej na współczesnym rynku. Przedstawiono w niej kompleksową oraz przejrzystą i logiczną syntezę wiedzy o kapitale ludzkim, wskazując powiązania między polityką personalną a teorią oraz sprawozdawczością w tej dziedzinie. Skupiono się szczególnie na takich zagadnieniach, jak teoria funkcji personalnej i narzędzia wykorzystywane podczas jej realizacji, inwestycje w kapitał ludzki i oczekiwane z nich korzyści, rachunkowość zasobów ludzkich oraz sprawozdania o stanie kapitału ludzkiego organizacji.


Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi, a także dla praktyków pragnących poszerzyć swoją wiedzę na temat kapitału ludzkiego, zapoznać się z teorią oraz jej praktycznymi zastosowaniami i dzięki temu usprawnić własne działania na tym polu.


Liczba stron252
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15768-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  ROZDZIAŁ 1. Teoretyczne aspekty kapitału ludzkiego    11
    1.1. Kapitał ludzki w myśli ekonomicznej    11
    1.2. Istota i elementy składowe kapitału ludzkiego    14
    1.3. Kształtowanie kapitału ludzkiego w skali makro- i mikroekonomicznej    23
      1.3.1. Makroekonomiczny wymiar kapitału ludzkiego    23
      1.3.2. Mikroekonomiczne aspekty kapitału ludzkiego    31
    1.4. Korzyści z inwestycji w kapitał ludzki    35
    Pytania    40
  
  ROZDZIAŁ 2. Organizacyjny wymiar kapitału ludzkiego    41
    2.1. Funkcja personalna w systemie zarządzania przedsiębiorstwem    41
      2.1.1. Istota i zakres funkcji personalnej    41
      2.1.2. Miejsce funkcji personalnej w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa    49
    2.2. Ewolucja funkcji personalnej    52
    2.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi    57
      2.3.1. Istota strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi    57
      2.3.2. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi    61
    2.4. Metody i techniki realizacji funkcji personalnej    68
      2.4.1. Na szczeblu operacyjnym    68
      2.4.2. Na szczeblu strategicznym    73
    2.5. W kierunku zarządzania kapitałem ludzkim    81
    Pytania    88
  
  ROZDZIAŁ 3. Pomiar kapitału ludzkiego    89
    3.1. Pomiar zjawisk społecznych    89
      3.1.1. Fakt i zjawisko społeczne    89
      3.1.2. Możliwości pomiaru w naukach społecznych    92
    3.2. Metody pomiaru wartości kapitału ludzkiego    95
      3.2.1. Wartość jako kategoria ekonomiczna    95
      3.2.2. Metody dochodowe    97
      3.2.3. Metody kosztowe    102
      3.2.4. Pozostałe metody wykorzystywane na poziomie organizacji    104
      3.2.5. Wady i zalety metod dochodowych i kosztowych    109
    3.3. Mierniki kapitału ludzkiego    115
    3.4. Przykłady z praktyki gospodarczej    126
      3.4.1. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa A    130
      3.4.2. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa B    134
      3.4.3. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa C    137
      3.4.4. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa D    140
      3.4.5. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa E    143
    Pytania    146
  
  ROZDZIAŁ 4. Sprawozdawczość kapitału ludzkiego    147
    4.1. Istota i etapy sprawozdawczości kapitału ludzkiego    147
    4.2. Uwarunkowania sprawozdawczości kapitału ludzkiego    151
    4.3. Elementy składowe sprawozdań    161
      4.3.1. Sprawozdanie wewnętrzne    161
      4.3.2. Sprawozdanie zewnętrzne    168
    4.4. Rodzaje sprawozdań o stanie kapitału ludzkiego organizacji    176
    4.5. Przykłady z praktyki gospodarczej    181
      4.5.1. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa A    181
      4.5.2. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa B    186
      4.5.3. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa C    192
      4.5.4. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa D    197
      4.5.5. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa E    201
      4.5.6. Sprawozdania o stanie kapitału ludzkiego – opinie praktyków    205
    Pytania    211
  
  ROZDZIAŁ 5. Miejsce i rola kapitału ludzkiego w sprawozdawczości kapitału intelektualnego organizacji    212
    5.1. Kapitał ludzki jako podstawowy składnik kapitału intelektualnego organizacji    212
    5.2. Wybrane metody zarządzania i pomiaru kapitału intelektualnego organizacji    218
      5.2.1. Navigator Skandii    220
      5.2.2. Monitor Aktywów Niematerialnych (MAN)    222
      5.2.3. Audyt kapitału intelektualnego metodą Annie Brooking    223
    5.3. Sprawozdawczość kapitału intelektualnego    225
      5.3.1. Istota i etapy sprawozdawczości kapitału intelektualnego    225
      5.3.2. Struktura sprawozdania o stanie kapitału intelektualnego organizacji    229
    5.4. Przykłady z praktyki gospodarczej    233
      5.4.1. Raport kapitału intelektualnego w Systematic Software Engineering A/S    233
      5.4.2. Raport kapitału intelektualnego Skandia Insurance Company Ltd    237
    Pytania    240
  
  Literatura    241
  Indeks    249
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia