Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,57 zł  


16,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka podejmuje rzadko tak szczegółowo omawianą w ramach zarządzania zasobami ludzkimi problematykę, jaką jest utrzymywanie relacji organizacji z pracownikami, którzy już w firmie nie pracują.
W obecnych czasach deficytów personalnych spowodowanych względami demograficznymi, ekonomicznymi oraz społecznymi problematyka ta jest niezmiernie aktualna, gdyż pracodawcy faktycznie walczą o pracowników, także tych, którzy po pewnym okresie pracy gdzie indziej mogą do nich wrócić.
Publikacja dostarcza zarówno wyników analiz teoretycznych, jak i badań empirycznych, na dodatek nie tylko ilościowych, lecz także jakościowych, co jest bardzo cenne dla praktyków.
Prof. dr hab. Anna Lipka
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach


Rok wydania2021
Liczba stron188
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-523-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  Wstęp    9
  Rozdział    1
  Teoretyczne aspekty kształtowania relacji pracodawcy z byłymi pracownikami    15
  1.1. Derekrutacja – rozważania terminologiczne    15
  1.2. Relacje pomiędzy pracodawcą a pracownikiem    20
  1.2.1. Istota relacji pomiędzy pracownikiem a pracodawcą    20
  1.2.2. Determinanty kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem    22
  1.2.3. Relacje pomiędzy pracodawcą a pracownikiem przez pryzmat teorii wymiany społecznej    24
  1.2.4. Rola relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem w kontekście polityki personalnej    26
  1.3. Zarządzanie relacjami z pracownikami a byli pracownicy    28
  1.3.1. Założenia koncepcji Zarządzania Relacjami z Pracownikami    28
  1.3.2. Metody i narzędzia zarządzania relacjami z pracownikami    31
  1.3.3. Proces zarządzania relacjami z byłymi pracownikami    33
  1.4. Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami w świetle analizy literatury    40
  1.4.1. Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami – dotychczasowy stan wiedzy    40
  1.4.2. Corporate Alumni Program – istota, założenia    42
  1.4.3. Przykłady programów utrzymywania relacji z byłymi pracownikami    47
  Rozdział    2
  Determinanty kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami w świetle wyników badań ilościowych    51
  2.1. Badania wstępne    51
  2.1.1. Metodyka badań wstępnych    51
  2.1.2. Przebieg oraz wyniki badań wstępnych    55
  2.2. Metodyka badań ilościowych    59
  2.3. Procedura badań ilościowych    65
  2.4. Charakterystyka badanych    69
  2.4.1. Sylwetki respondentów    69
  2.4.2. Prezentacja badanych pracodawców    74
  2.5. Rozstanie się pracodawcy z pracownikiem    78
  2.5.1. Przyczyny rozstania się pracodawcy z pracownikiem    78
  2.5.2. Atmosfera rozstania się    81
  2.6. Diagnoza relacji pomiędzy pracownikami a byłymi pracodawcami    83
  2.6.1. Relacje pomiędzy badanymi a ich ostatnim byłym pracodawcą    83
  2.6.2. Działania podejmowane przez pracodawców w zakresie kształtowania relacji z byłymi pracownikami    85
  2.6.3. Przyczyny nieutrzymywania relacji z byłym pracodawcą    87
  2.6.4. Propozycja kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami    87
  2.7. Perspektywy kształtowania relacji w opinii badanych pracowników    89
  Rozdział    3
  Determinanty kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami w świetle wyników badań jakościowych    95
  3.1. Metodyka badań jakościowych    95
  3.2. Przebieg badania    100
  3.3. Czynniki kształtujące relacje z byłym pracodawcą    103
  3.3.1. Opinia badanych o okresie zatrudnienia    103
  3.3.2. Relacje interpersonalne w miejscu pracy    107
  3.3.3. Przyczyna derekrutacji oraz proces rozstania się    108
  3.3.4. Bezpośredni przełożony    114
  3.4. Korzyści z kształtowania relacji w opinii byłych pracowników    117
  3.5. Możliwości skutecznego kształtowania relacji z byłymi pracownikami w opinii badanych    123
  3.6. Nastawienie badanych do kształtowania relacji z byłymi pracodawcami    126
  Rozdział    4
  Synteza kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami    135
  4.1. Wnioski z przeprowadzonych badań ilościowych    135
  4.2. Wnioski z badań jakościowych    137
  4.3. Odpowiedzi na pytania badawcze    139
  4.4. Model kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami    141
  Zakończenie    145
  Bibliografia    149
  Spis tabel    167
  Spis schematów i wykresów    169
  Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety    171
  Załącznik 2. Dyspozycje oraz kwestionariusz wywiadu    185
RozwińZwiń