Kształtowanie produktu turystycznego uzdrowisk w Polsce

Kształtowanie produktu turystycznego uzdrowisk w Polsce

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka mieści się w nurcie zarządzania produktami turystycznymi teorii ekonomii, wypełniając lukę istniejącą we współczesnej polskiej literaturze ekonomicznej, a dotyczącą istoty produktów turystycznych uzdrowisk. Jest opracowaniem dojrzałym, wartościowym i oryginalnym.


Publikacja ma budowę zwartą oraz jednolitą pod względem tematycznym i zasługuje na miano monografii tematu podjętego przez Autorkę. Jej koncepcja jest przemyślana i wewnętrznie spójna. Niezwykle cennym wkładem Autorki jest nowoczesne ujęcie w całościowej, jednolitej konwencji, obejmującej zarówno historyczny rozwój uzdrowisk, turystyczny łańcuch wartości, rzetelną diagnozę segmentacji rynku, jak również warunki komercjalizacji innowacji turystycznych w gospodarce opartej na wiedzy.


Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Bednarczyk


e-ISBN  978-83-233-8448-9


Rok wydania2006
Liczba stron176
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-2332-099-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I. Istota produktu turystycznego    13
    1. Definiowanie produktu turystycznego    13
    2. Uzdrowisko jako produkt turystyczny obszaru    19
      2.1. Pojęcie produktu turystycznego uzdrowisk    19
      2.2. Cechy produktu turystycznego obszaru    24
    3. Struktura produktu turystycznego miejscowości    31
    4. Proces kształtowania produktu turystycznego uzdrowisk    38
  Rozdział ll. Charakterystyka uzdrowisk    45
    1. Zarys rozwoju historycznego uzdrowisk    45
      1.1. Uzdrowiska zagraniczne    45
      1.2. Uzdrowiska polskie    49
    2. Podstawowe pojęcia, definicje i klasyfikacje dotyczące uzdrowisk    52
      2.1. Literatura zagraniczna    52
      2.2. Literatura i ustawodawstwo polskie    56
    3. Przestrzenne rozmieszczenie uzdrowisk na terenie Polski    63
    4. Podstawowe funkcje uzdrowisk w Polsce    67
    5. Ruch turystyczny w miastach i gminach uzdrowiskowych w Polsce    75
      5.1. Wielkość ruchu turystycznego w uzdrowiskach statutowych w Polsce w noclegowej bazie turystycznej i leczniczej    78
      5.2. Rodzaj ruchu turystycznego i długość pobytów turystów i kuracjuszy w gminach uzdrowiskowych z uzdrowiskami statutowymi w Polsce    86
      5.3. Rozmieszczenie przestrzenne ruchu turystycznego w uzdrowiskach i struktura populacji w nim uczestniczącej    86
      5.4. Sezonowość ruchu turystycznego    94
  Rozdział III. Identyfikacja cech i warunki komercjalizacji produktu turystycznego uzdrowisk    99
    1. Segmentacja odbiorców produktu turystycznego uzdrowisk    99
    2. Identyfikacja cech produktu turystycznego uzdrowisk    104
    3. Warunki komercjalizacji produktu turystycznego uzdrowisk    117
      3.1. Produkt turystyczny uzdrowisk oparty na wiedzy    117
        3.1.1. Orientacja marketingowa samorządów lokalnych oraz gospodarczych podmiotów turystycznych i uzdrowiskowych    120
        3.1.2. Zarządzanie jakością usług w uzdrowiskach    123
        3.1.3. Kształcenie i szkolenie kadry w uzdrowiskach    125
        3.1.4. Zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne    132
        3.1.5. Współpraca podmiotów uczestniczących w kształtowaniu produktu turystycznego uzdrowisk    140
  Zakończenie    149
  Bibliografia    155
  Spis tabel    165
  Spis rysunków    167
  Spis wykresów    169
  Załączniki    171
RozwińZwiń