Kształtowanie i rozwój kompetencji pracowników - problemy i wyzwania

Kształtowanie i rozwój kompetencji pracowników - problemy i wyzwania

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

30,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza monografia jest zbiorem rozważań wielu autorów dotyczącym
istotnego aspektu funkcjonowania kapitału ludzkiego w gospodarce i organizacji,
jakim jest kształtowanie i rozwój kompetencji pracowników. Koncepcja kapitału
ludzkiego zaczęła się rozwijać od lat 60. XX wieku. Obejmowała ona najpierw
obszar ekonomii, czyli funkcjonowania człowieka w gospodarce, a następnie
zarządzania, gdy podjęto szersze analizy kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach.
Dotyczyły one w szczególności kwestii wpływu inwestycji w kapitał ludzki pracowników
na wydajność pracy zatrudnionych. Jednocześnie, przy wykorzystaniu
koncepcji kapitału ludzkiego, rozwijało się zarządzanie zasobami ludzkimi, które,
zdaniem części badaczy, przechodzi obecnie transformację w obliczu rozwijającej
się tzw. gospodarki 4.0. Współczesne organizacje (i ich pracownicy) zmuszone są
do funkcjonowania w warunkach permanentnych zmian. Rodzi to konieczność
posiadania zdolności adekwatnego reagowania na wyzwania płynące z otoczenia.
Otoczenie to ciągle „przyspiesza” nieprzerwanie weryfikując umiejętności
posiadane przez organizację, oparte na kompetencjach kadry zarządzającej,
pracowników oraz współpracowników, tworzących jej zasoby ludzkie i budujących
pozycję konkurencyjną. Istotne stało się więc stałe monitorowanie procesu
kształtowania i rozwijania niezbędnych kompetencji, wśród których coraz bardziej
eksponowane miejsce – oprócz tradycyjnych - zaczynają zajmować kompetencje
technologiczne i cyfrowe. Nadchodząca Nowa Gospodarka oznacza ponadto rynek
pracy talentów, kreatywność, innowacyjność oraz umiejętne łączenie kompetencji
cyfrowych i technologicznych z profesjonalizmem działania. Tematyka ta znalazła
swoje odzwierciedlenie na łamach niniejszej monografii.


Liczba stron172
WydawcaAkademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang
ISBN-13978-83-7837-614-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  Część I. Znaczenie wartości dla kształtowania i wykorzystania zasobów kapitału ludzkiego
  
  1.1. Michał A. Michalski, Ekologia źródeł "kapitału ludzkiego"" i jego przyszłość wobec kondycji rodziny i materializacji kultury
  1.2. Sławomir Kamosiński, Aktualne problemy zarządzania zespołem w organizacji. Wnioski płynące z analizy działalności praktyków biznesu
  
  Część II. Rozwój kompetencji z perspektywy zarządzania różnorodnością wiekową pracowników
  
  2.1. Alicja Miś, Różnorodność grup pracowników w organizacji. Specyfika talentów w polskich firmach
  2.2. Urszula Jeruszka, Międzypokoleniowe uczenie się wewnątrz zespołów pracowniczych
  2.3. Łucja Waligóra, Transfer wiedzy jako element wspierania różnorodności pracowników ze względu na wiek
  
  Część III. Kształtowanie i rozwój wybranych kompetencji usprawniających zarządzanie zasobami ludzkimi oraz funkcjonowanie pracowników w organizacjach
  
  3.1. Anna Stankiewicz-Mróz, Rozwój kompetencji w zakresie analityki predyktywnej jako element w procesie kształcenia podyplomowego w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  3.2. Tomasz Gigol, Implementacja funkcji HR Business Partner w świetle badań
  3.3. Edyta Bombiak, Ocena ryzyka personalnego jako pożądana praktyka w zarządzaniu kapitałem ludzkim
  3.4. Krzysztof Wąsek, Programy onboardingowe jako narzędzie wspierające rozwój kompetencji nowych pracowników sfery logistycznej
  3.5. Monika Klemke-Pitek, Koncepcja Szkoły Ćwiczeń w procesie doskonalenia zawodowego oraz kształcenia nauczycieli
  3.6. Katarzyna Piwowar-Sulej, Izabela Kwil, Rafał Mroziewski, Rozwój kompetencji przedsiębiorczych na kierunkach humanistycznych - wyniki badań wstępnych
  
  Część IV. Kompetencje pracowników w gospodarce 4.0
  
  4.1. Grażyna Krzyminiewska, Kompetencje pracowników w Nowej Gospodarce
  4.2. Zofia Gródek-Szostak, Danuta Kajrunajtys, Anna Szeląg-Sikora, Wykorzystanie RPA Wizlink w rozwoju kompetencji cyfrowych
  4.3. Grzegorz Łukasiewicz, Efekty e-HRM - próba kategoryzacji
  4.4. Krzysztof Hauke, Telepraca jako forma kreowania aktywności kapitału ludzkiego wynikającego z niepełnosprawności
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia