INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Autor skupia się na kompetencjach menedżerskich, a ściślej na kompetencjach kadry kierowniczej szpitali. Taki wybór pola badawczego zasługuje niewątpliwie na pełną akceptację, jeśli wziąć pod uwagę odrębność, jaką nacechowana jest działalność szpitali.
Z recenzji prof. dr hab. inż. Małgorzaty Elżbiety Gablety Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Prezentowana rozprawa ma charakter pełny i komplementarny, a jej największą zaletą jest rzeczywiste połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką. Było to możliwe dzięki rozległej wiedzy Autora z zakresu problematyki zarządzania zasobami ludzkimi oraz specyfiki organizacyjnej szpitali. Połączenie tych dwóch dziedzin pozwoliło na kreślenie szeroko zarysowanego wywodu teoretycznego, pozostającego w pełnej harmonii z omawianymi w dalszej części kompetencjami personelu medycznego.
Z recenzji dr. hab. Łukasza Gawła Uniwersytet Jagielloński
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 256 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-3547-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie problematyki kompetencji pracowników | 11 |
1.1. Ujęcie kompetencji w naukach o zarządzaniu | 11 |
1.2. Analiza pojęciowa zagadnienia kompetencji na podstawie literatury przedmiotu | 14 |
1.3. Typologie kompetencji w naukach o zarządzaniu | 20 |
1.4. Struktura kompetencji interpersonalnych | 28 |
1.5. Znaczenie kompetencji w funkcjonowaniu organizacji | 36 |
1.6. Doskonalenie kompetencji pracowniczych | 37 |
Rozdział 2. Kompetencje personelu medycznego | 40 |
2.1. Organizacja pracy w szpitalach | 41 |
2.2. Struktura zawodowa personelu medycznego | 50 |
2.3. Kompetencje zawodowe personelu medycznego | 52 |
2.4. Ścieżka profesjonalna lekarzy | 57 |
2.5. Ścieżka profesjonalna pielęgniarek | 59 |
2.6. Składowe kompetencji menedżerskich w organizacji szpitalnej | 60 |
Rozdział 3. Metodologia badań empirycznych | 64 |
3.1. Proces analizy kompetencji menedżerskich | 64 |
3.2. Prezentacja pola badawczego | 67 |
3.3. Formułowanie celów oraz hipotez badawczych | 68 |
3.4. Dobór próby badawczej | 70 |
3.5. Charakterystyka narzędzi pomiarowych | 72 |
3.6. Wnioski z badań pilotażowych | 74 |
3.7. Wielokryteriowe przedstawienie podmiotów badania | 75 |
3.8. Prezentacja próby badawczej | 81 |
Rozdział 4. Ocena wiedzy menedżerskiej personelu medycznego | 89 |
4.1. Charakterystyka wiedzy menedżerskiej | 89 |
4.2. Wiedza personelu medycznego z zakresu zarządzania | 90 |
4.2.1. Działy wiedzy z zarządzania istotne dla personelu medycznego | 91 |
4.2.2. Formy doskonalenia wiedzy zarządczej | 100 |
4.3. Wiedza menedżerska pożądana przez personel medyczny | 104 |
4.3.1. Zapotrzebowanie personelu medycznego na wiedzę zarządczą | 104 |
4.3.2. Formy dokształcania personelu medycznego | 124 |
4.4. Pogłębione studium badawcze | 126 |
Rozdział 5. Ocena umiejętności interpersonalnych personelu medycznego | 131 |
5.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych | 131 |
5.2. Rzeczywiste umiejętności interpersonalne personelu medycznego | 132 |
5.3. Postulowane umiejętności interpersonalne dla pracowników pełniących funkcje kierownicze | 137 |
5.4. Motywacja personelu medycznego do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych | 143 |
5.5. Stan relacji i procesu komunikowania się w ocenie personelu medycznego | 149 |
Rozdział 6. Ocena wiedzy menedżerskiej zarządzających szpitalami | 159 |
6.1. Wiedza z zakresu zarządzania pracowników piastujących funkcje kierownicze | 159 |
6.2. Zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską pracowników pełniących funkcje kierownicze | 174 |
Rozdział 7. Ocena umiejętności interpersonalnych menedżerów opieki zdrowia | 189 |
7.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych menedżerów | 189 |
7.2. Motywacja menedżerów opieki zdrowia do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych | 204 |
Rozdział 8. Koncepcja zmian organizacyjnych oraz innowacji szkoleniowych w szpitalach | 207 |
8.1. Deficyt kompetencyjny funkcji kierowniczych | 208 |
8.2. Propozycja zmian organizacyjnych | 215 |
8.3. Metody szkoleń kierowane do menedżerów medycznych | 222 |
8.4. Ograniczenia wdrażanych przemian | 231 |
Zakończenie | 233 |
Bibliografia | 235 |
Spis tabel i rysunków | 245 |
A. Tabele | 245 |
B. Rysunki | 251 |
Streszczenie | 253 |
Abstract | 255 |