Kształtowanie kompetencji menedżerskich personelu medycznego w szpitalach

Kształtowanie kompetencji menedżerskich personelu medycznego w szpitalach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł  


39,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autor skupia się na kompetencjach menedżerskich, a ściślej na kompetencjach kadry kierowniczej szpitali. Taki wybór pola badawczego zasługuje niewątpliwie na pełną akceptację, jeśli wziąć pod uwagę odrębność, jaką nacechowana jest działalność szpitali.


Z recenzji prof. dr hab. inż. Małgorzaty Elżbiety Gablety Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu



Prezentowana rozprawa ma charakter pełny i komplementarny, a jej największą zaletą jest rzeczywiste połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką. Było to możliwe dzięki rozległej wiedzy Autora z zakresu problematyki zarządzania zasobami ludzkimi oraz specyfiki organizacyjnej szpitali. Połączenie tych dwóch dziedzin pozwoliło na kreślenie szeroko zarysowanego wywodu teoretycznego, pozostającego w pełnej harmonii z omawianymi w dalszej części kompetencjami personelu medycznego.


Z recenzji dr. hab. Łukasza Gawła Uniwersytet Jagielloński


Rok wydania2013
Liczba stron256
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3547-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie problematyki kompetencji pracowników    11
  
  1.1. Ujęcie kompetencji w naukach o zarządzaniu    11
  1.2. Analiza pojęciowa zagadnienia kompetencji na podstawie literatury przedmiotu    14
  1.3. Typologie kompetencji w naukach o zarządzaniu    20
  1.4. Struktura kompetencji interpersonalnych    28
  1.5. Znaczenie kompetencji w funkcjonowaniu organizacji    36
  1.6. Doskonalenie kompetencji pracowniczych    37
  
  Rozdział 2. Kompetencje personelu medycznego     40
  
  2.1. Organizacja pracy w szpitalach    41
  2.2. Struktura zawodowa personelu medycznego    50
  2.3. Kompetencje zawodowe personelu medycznego    52
  2.4. Ścieżka profesjonalna lekarzy    57
  2.5. Ścieżka profesjonalna pielęgniarek    59
  2.6. Składowe kompetencji menedżerskich w organizacji szpitalnej    60
  
  Rozdział 3. Metodologia badań empirycznych     64
  
  3.1. Proces analizy kompetencji menedżerskich    64
  3.2. Prezentacja pola badawczego    67
  3.3. Formułowanie celów oraz hipotez badawczych    68
  3.4. Dobór próby badawczej    70
  3.5. Charakterystyka narzędzi pomiarowych    72
  3.6. Wnioski z badań pilotażowych    74
  3.7. Wielokryteriowe przedstawienie podmiotów badania    75
  3.8. Prezentacja próby badawczej    81
  
  Rozdział 4. Ocena wiedzy menedżerskiej personelu medycznego    89
  
  4.1. Charakterystyka wiedzy menedżerskiej    89
  4.2. Wiedza personelu medycznego z zakresu zarządzania    90
  4.2.1. Działy wiedzy z zarządzania istotne dla personelu medycznego    91
  4.2.2. Formy doskonalenia wiedzy zarządczej    100
  4.3. Wiedza menedżerska pożądana przez personel medyczny    104
  4.3.1. Zapotrzebowanie personelu medycznego na wiedzę zarządczą    104
  4.3.2. Formy dokształcania personelu medycznego    124
  4.4. Pogłębione studium badawcze    126
  
  Rozdział 5. Ocena umiejętności interpersonalnych personelu medycznego    131
  
  5.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych    131
  5.2. Rzeczywiste umiejętności interpersonalne personelu medycznego    132
  5.3. Postulowane umiejętności interpersonalne dla pracowników pełniących funkcje kierownicze    137
  5.4. Motywacja personelu medycznego do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych    143
  5.5. Stan relacji i procesu komunikowania się w ocenie personelu medycznego    149
  
  Rozdział 6. Ocena wiedzy menedżerskiej zarządzających szpitalami    159
  
  6.1. Wiedza z zakresu zarządzania pracowników piastujących funkcje kierownicze    159
  6.2. Zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską pracowników pełniących funkcje kierownicze    174
  
  Rozdział 7. Ocena umiejętności interpersonalnych menedżerów opieki zdrowia     189
  
  7.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych menedżerów    189
  7.2. Motywacja menedżerów opieki zdrowia do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych    204
  
  Rozdział 8. Koncepcja zmian organizacyjnych oraz innowacji szkoleniowych w szpitalach     207
  
  8.1. Deficyt kompetencyjny funkcji kierowniczych    208
  8.2. Propozycja zmian organizacyjnych    215
  8.3. Metody szkoleń kierowane do menedżerów medycznych    222
  8.4. Ograniczenia wdrażanych przemian    231
  
  Zakończenie    233
  
  Bibliografia    235
  
  Spis tabel i rysunków    245
  
  A. Tabele    245
  B. Rysunki    251
  
  Streszczenie    253
  
  Abstract    255
RozwińZwiń