Relacje i komunikacja w świecie medycznym

Relacje i komunikacja w świecie medycznym

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa.


Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka



Książka jest oparta na bardzo dużej liczbie danych empirycznych. Wysoko oceniam wkład pracy autora. Sądzę, że publikacja nie tylko będzie źródłem wiedzy dla studentów kierunków medycznych oraz ekonomicznych, lecz także stanie się użyteczna dla zarządzających szpitalami.


Z recenzji dr. hab. Janusza Klisińskiego, profesora Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Rektora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Legnicy w latach 2003−2005



Przedmiotem badania są relacje międzyludzkie oraz między grupami. Ich owocem są wnioski zawierające sposoby eliminacji barier i czynników uniemożliwiających prawidłowe relacje międzypracownicze. [...] Część empiryczna jest mocną stroną tego opracowania. Praca zyskuje naukowy charakter, wzbogacając wiedzę z zakresu relacji między grupami zawodowymi i komunikacji w szpitalach.


Z recenzji dr. hab. n. med. Jerzego Błaszczuka, Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu, Prorektora do spraw naukowo-dydaktycznych w Państwowej Medycznej Wyższej Szkole Zawodowej w Opolu w latach 2008−2012


Liczba stron176
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-8789-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     7
  Wstęp     9
  
  ROZDZIAŁ I. Analiza środowiska zewnętrznego i wewnętrznego podmiotów leczniczych     11
  
  1.1. Charakterystyka systemu ochrony zdrowia     11
  1.2. Instytucje świadczące usługi zdrowotne oraz promocję zdrowia    15
  1.3. Identyfikacja otoczenia zewnętrznego podmiotów leczniczych     18
  1.4. Identyfikacja otoczenia wewnętrznego szpitali     23
  1.5. Struktura pracownicza w szpitalach     25
  
  ROZDZIAŁ II. Teoretyczne aspekty relacji i komunikacji w szpitalach     31
  
  2.1. Współodpowiedzialność pracowników za organizację pracy w szpitalach    32
  2.2. Stereotypy grupowe i zawodowe    34
  2.3. Konflikty występujące w organizacji     38
  2.4. Jakość kultury organizacji     40
  2.5. Czynniki wpływające na komunikację w szpitalach     42
  2.6. Analiza procesu komunikacji w szpitalach    48
  
  ROZDZIAŁ III. Metodologia badań     53
  
  3.1. Prezentacja pola badawczego    53
  3.2. Charakterystyka narzędzi pomiarowych     54
  3.3. Dobór próby badawczej     54
  3.4. Opis i wnioski z badania pilotażowego    55
  3.5. Wprowadzenie do badań głównych     56
  3.6. Prezentacja próby badawczej     60
  
  ROZDZIAŁ IV. Implikacja personelu w organizację szpitalną     63
  
  4.1. Zespoły organizacyjne do spraw udoskonaleń     63
  4.2. Współuczestnictwo pracowników w zarządzaniu organizacją     67
  4.3. Rozwiązywanie problemów organizacyjnych     73
  4.4. Organizacja zebrań pracowniczych     77
  4.5. Integracja pracowników     82
  
  ROZDZIAŁ V. Relacje między grupami zawodowymi personelu medycznego     93
  
  5.1. Wpływ problemów organizacyjnych na relacje międzygrupowe     93
  5.2. Zjawisko podziałów wśród pracowników ze względu na przynależność zawodową     95
  5.3. Wpływ funkcjonujących stereotypów i konfliktów w organizacji     99
  5.4. Jakość relacji międzygrupowych w szpitalu     105
  5.5. Ocena komunikacji międzygrupowej     111
  5.6. Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli personelu medycznego     118
  5.7. Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli grupy pomocniczej     126
  
  ROZDZIAŁ VI. Relacje interpersonalne w szpitalach     135
  
  6.1. Przyczyny pojawiania się konfliktów międzyludzkich     135
  6.2. Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy medyczne     139
  6.3. Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy pomocnicze     144
  6.4. Ocena jakości relacji międzyludzkich przez ogół pracowników     148
  
  ROZDZIAŁ VII. Wnioski z badań empirycznych    151
  
  7.1. Sposoby neutralizacji istniejących barier w procesie komunikacji     151
  7.2. Udoskonalenia procesu komunikacji interpersonalnej     157
  7.3. Udoskonalenia procesu komunikacji intergrupowej     158
  7.4. Sposoby oceny stosunku pracowników do zmian organizacyjnych w szpitalach     163
  
  Zakończenie     167
  Bibliografia    169
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia