Marketing na rynku międzynarodowym

-17%

Marketing na rynku międzynarodowym

36 ocen

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

42,33  51,00

Format: pdf

Cena początkowa: 51,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 39,27 zł  


42,33

w tym VAT

W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym.


Autor wyjaśnia: w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków zagranicznych, jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność, jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy działalności, jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych, na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej, jak należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego. Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków.


Adresaci:


Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.


Rok wydania2013
Liczba stron308
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5391-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze     9
  Wstęp     11
  1. Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego     13
  Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw     13
  Pojęcie marketingu międzynarodowego i jego elementy     19
  2. Badania marketingowe rynku międzynarodowego     24
  Pojęcie i specyfika badań     24
  Rodzaje badań     27
  Źródła informacji i metody badań     40
  3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym     50
  Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa     50
  Ocena i selekcja rynków zagranicznych     56
  Określenie celów działania na rynku zagranicznym     56
  Ustalenie sposobów wejścia na rynek zagraniczny     57
  Ustalenie działań funkcjonalnych przedsiębiorstwa     58
  Koordynacja działań     62
  Realizacja strategii i kontrola     63
  4. Wejście przedsiębiorstwa na wybrane rynki zagraniczne     65
  Ocena i selekcja rynków zagranicznych     65
  Formy wejścia     73
  5. Charakterystyka form działania przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym     79
  Działania eksportowe     79
  Handel wymienny     86
  Wybrane rodzaje ryzyka transakcji eksportowych i sposoby jego ograniczania     89
  Działania kooperacyjne bez zaangażowania kapitału     91
  Działania kooperacyjne z zaangażowaniem kapitału     95
  Inwestycje bezpośrednie     101
  6. Strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym     106
  Strategie marketingowe     106
  Pozostałe strategie funkcjonalne     115
  7. Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym i jej elementy     120
  Polityka produktu     121
  Polityka cenowa     139
  Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym     165
  Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym i jej elementy     183
  8. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym     204
  Podział organizacyjnych struktur marketingu     205
  9. Strategie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Studia przypadków     215
  Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne     215
  Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw     217
  Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych     219
  Grupa Maspex Wadowice     223
  Grupa Mokate     225
  Amica Wronki SA     227
  Grupa Selena     231
  Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA     234
  Grupa Can-Pack     236
  Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Kolastyna)     238
  Solaris Bus & Coach     244
  Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl)     247
  Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i obuwniczej (LPP SA, Redan, Gino Rossi     251
  Grupa Atlas SA     259
  Grupa Koelner     263
  10. Strategie marketingowe zagranicznych firm na rynku międzynarodowym. Studia przypadków     265
  McDonald's Corporation     265
  IKEA     268
  Nike Inc.     270
  Avon     274
  Benetton Group     276
  Koncern Bertelsmann na polskim rynku     279
  Strategia wejścia na polski rynek firmy Stollwerck     282
  Strategia wejścia na polski rynek firmy Cadbury     284
  Strategia wejścia na polski rynek firm Algida i Schöller     286
  Zakończenie     289
  Literatura     293
  Indeks     301
RozwińZwiń