Strategie i modele gospodarki elektronicznej

-20%

Strategie i modele gospodarki elektronicznej

4 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,6024,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka zawiera omówienie pojęć, teorii, modeli i narzędzi pozwalających zrozumieć, w jaki sposób we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy można zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną dzięki umiejętnemu zastosowaniu możliwości, jakie daje Internet. Autorzy przedstawiają w niej, jak najlepiej wykorzystać najnowsze technologie i narzędzia informatyczne:

- systemów zarządzania organizacją,
- systemów zarządzania wiedzą,
- systemów podejmowania decyzji.

Książka napisana z myślą o studentach kierunków ekonomicznych w różnego typu szkołach wyższych do przedmiotów: informatyka w zarządzaniu, biznes elektroniczny, rynki elektroniczne, informatyka ekonomiczna, technologie zarządzania wiedzą, budowa aplikacji internetowych. Jest również przydatna dla projektantów, wdrożeniowców i użytkowników powiązań informatycznych wykorzystujących najnowsze technologie informatyczne.

Redaktorzy opracowania to pracownicy Katedry Informatyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach. Zespół autorów tworzą specjaliści z dziedziny informatyki ekonomicznej, w szczególności zajmujący się współczesnymi technologiami i narzędziami informatycznymi wspomagającymi biznes.


Liczba stron452
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15162-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    13
  CZĘŚĆ I. Systemy gospodarki elektronicznej    17
    Rozdział 1. Wyzwania ery wiedzy (Celina M. Olszak)    17
      1.1. Podstawowe cechy organizacji i gospodarki XXI wieku    17
      1.2. Wiedza jako kategoria ekonomiczna    24
        1.2.1. Czym jest wiedza    24
        1.2.2. Trudności w zarządzaniu wiedzą    26
        1.2.3. Koncepcje zarządzania wiedzą    27
      1.3. Technologie i systemy informatyczne we współczesnej organizacji    32
        1.3.1. Zadania technologii i systemów informatycznych    32
        1.3.2. Systemy informatyczne w zarządzaniu wiedzą    35
      1.4. Podsumowanie    39
      Problemy do dyskusji    40
    Rozdział 2. Strategia rozwoju systemów gospodarki elektronicznej (Celina M. Olszak, Ewa Ziemba)    41
      2.1. Modele systemów gospodarki elektronicznej    41
      2.2. Rozwój systemów gospodarki elektronicznej    44
      2.3. Planowanie strategii systemów gospodarki elektronicznej    47
      2.4. Metody planowania strategii systemów gospodarki elektronicznej    51
      2.5. Trudności związane z realizacją strategii systemów gospodarki elektronicznej    53
      Problemy do dyskusji    54
    Rozdział 3. Marketing elektroniczny (Janusz Wielki)    55
      3.1. Środowisko elektroniczne a marketing    55
      3.2. Wykorzystanie środowiska elektronicznego w badaniach marketingowych    55
      3.3. Segmentacja i wybór grup docelowych w warunkach rozwoju środowiska elektronicznego    57
      3.4. Pozycjonowanie    60
      3.5. Wpływ środowiska elektronicznego na elementy marketing miksu    61
        3.5.1. Produkt    61
        3.5.2. Cena    62
        3.5.3. Kanały dystrybucji    63
        3.5.4. Promocja    65
      3.6. Trudności związane z marketingiem elektronicznym    71
      Problemy do dyskusji    72
    Rozdział 4. Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie (Kornelia Olszówka)    73
      4.1. Kreowanie wizerunku firmy    73
      4.2. Internet w procesie kształtowania wizerunku firmy    75
      4.3. Witryna WWW w procesie kształtowania wizerunku firmy    77
        4.3.1. Rodzaje firmowych serwisów internetowych    78
        4.3.2. Cele tworzenia witryny internetowej firmy    78
        4.3.3. Odwzorowanie tożsamości firmy na jej witrynie internetowej    79
        4.3.4. Funkcjonalność witryny internetowej i jej wpływ na kształtowanie wizerunku firmy    84
      4.4. Zasady oceny skuteczności kreowania wizerunku poprzez Internet    87
      4.5. Najczęściej popełniane błędy przy projektowaniu witryn firmowych i ich wpływ na kreowanie wizerunku firmy    88
      4.6. Analiza przypadków kreowania wizerunku    91
      4.7. Znaczenie wizerunku dla firmy    95
      Problemy do dyskusji    96
    Rozdział 5. Systemy handlu elektronicznego ( Janina Banasikowska, Bartosz Pleban)    97
      5.1. Istota handlu elektronicznego    97
      5.2. Handel elektroniczny a handel tradycyjny    99
      5.3. Komponenty modelu biznesowego w handlu elektronicznym    103
      5.4. Sektory handlu elektronicznego    104
        5.4.1. Rozwój handlu elektronicznego    104
        5.4.2. Handel elektroniczny w sektorze B2B    105
        5.4.3. Handel elektroniczny w sektorze B2C    106
        5.4.4. M-handel    106
      5.5. Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C    107
      5.6. Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2B    109
      5.7. Wybrane narzędzia budowy sklepów internetowych    111
        5.7.1. Możliwości generatorów wspomagających tworzenie sklepów internetowych    111
        5.7.2. Funkcjonalność pakietu easySHOP    112
        5.7.3. Funkcjonalność generatora sklepu internetowego w pasażu handlowym portalu Wirtualna Polska    114
      5.8. Pozycjonowanie sklepów internetowych    117
        5.8.1. Istota pozycjonowania    117
        5.8.2. Etapy i sposoby pozycjonowania    119
        5.8.3. Utrzymanie pozycji w rankingach wyszukiwania    121
        Problemy do dyskusji    122
    Rozdział 6. Elektroniczne systemy logistyczne (Grażyna Billewicz, Alicja Billewicz)    124
      6.1. Kształtowanie istoty logistyki w tradycyjnych systemach zintegrowanych    124
      6.2. Elektroniczne systemy zarządzania łańcuchem dostaw    128
      6.3. Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie    131
      6.4. Systemy zarządzania relacjami z dostawcami    134
      6.5. Perspektywy rozwoju logistyki w Internecie    137
      Problemy do dyskusji    140
    Rozdział 7. Finanse w gospodarce elektronicznej (Tomasz Zieliński)    141
   7.1. Miejsce finansów w gospodarce ery informacyjnej    141
   7.2. Uwarunkowania rozwoju finansów elektronicznych    143
   7.3. System finansów elektronicznych    144
   7.3.1. E-system budżetowy    144
   7.3.2. E-system bankowo-kredytowy    147
   7.3.3. E-system finansowy przedsiębiorstw    149
   7.3.4. E-system finansowy ubezpieczycieli    150
   7.3.5. E-system finansów gospodarstw domowych    151
   7.4. Wybrane zagadnienia z zakresu e-finansów    152
   7.4.1. Elektroniczne rozliczenia pieniężne    152
   7.4.2. Pieniądz elektroniczny, gotówka elektroniczna    158
   7.4.3. Elektroniczne rynki pieniężny i kapitałowy    159
   7.5. Perspektywy rozwoju finansów elektronicznych    161
   Problemy do dyskusji    162
   Rozdział 8. Administracja w gospodarce elektronicznej (Grażyna Billewicz)    163
   8.1. Funkcje gospodarki elektronicznej w administracji    163
   8.2. Stan rozwoju krajowej e-administracji    166
   8.3. Przykłady krajowych systemów e-administracji    169
   8.4. Zintegrowane Biblioteki Procedur podstawą interoperacyjności    173
   8.5. Bariery rozwoju krajowej e-administracji i sposoby ich pokonywania    176
   Problemy do dyskusji    179
   Rozdział 9. Szkolenia elektroniczne (Aleksander Billewicz)    190
   9.1. Obszary wykorzystania szkoleń elektronicznych w organizacji    180
   9.2. Modele szkoleń elektronicznych    185
   9.3. Systemy informatyczne e-learningu    187
   9.3.1. Systemy autorskie    187
   9.3.2. Systemy zarządzania treścią szkoleń    189
   9.3.3. Systemy testujące wiedzę    190
   9.3.4. Narzędzia wspomagające prowadzenie szkoleń w trybie synchronicznym    190
   9.3.5. Systemy zarządzania szkoleniami    191
   9.4. Przykłady szkoleń elektronicznych    192
   9.5. Szkolenia mieszane (blended learning) w firmie Black & Decker    196
   Problemy do dyskusji    199
   Rozdział 10. Prawne aspekty gospodarki elektronicznej (Dariusz Szostek)    200
   10.1. Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie    200
   10.2. Specyfika prawna handlu elektronicznego    203
   10.2.1. Oferta elektroniczna    204
   10.2.2. Oferta elektroniczna off-line    205
   10.2.3. Oferta elektroniczna on-line    207
   10.3. Ochrona konsumenta w związku z zawieraniem umów na odległość    209
   10.4. Wyłączenie odpowiedzialności z tytułu świadczenia niektórych usług w sieci    213
   10.5. Faktura elektroniczna    214
   Problemy do dyskusji    216
  CZĘŚĆ II. Inżynieria systemów gospodarki elektronicznej    221
   Rozdział 11. Systemy Business Intelligence (Celina M. Olszak)    221
   11.1. Cele i założenia systemów Business Intelligence    221
   11.2. Modele systemów Business Intelligence    223
   11.2.1. Minihurtownie danych – wyspy danych    225
   11.2.2. Systemy Business Intelligence zbudowane na bazie hurtowni danych    225
   11.2.3. Systemy Business Intelligence czasu rzeczywistego    226
   11.2.4. Systemy Business Intelligence z zaawansowaną analityką prognostyczną    227
   11.2.5. Monitorujące systemy Business Intelligence    227
   11.2.6. Korporacyjne systemy Business Intelligence    228
   11.2.7. Portale Business Intelligence    230
   11.2.8. Sieci Business Intelligence    231
   11.3. Model budowy i wdrażania systemów Business Intelligence    231
   11.4. Przykłady zastosowań systemów Business Intelligence    235
   11.5. Wady i zalety systemów Business Intelligence    241
   Problemy do dyskusji    241
   Rozdział 12. Hurtownie danych oraz analizy wielowymiarowe (Celina M. Olszak, Andrzej Sołtysik)    242
   12.1. Charakterystyka i budowa hurtowni danych    242
   12.2. Narzędzia do tworzenia i zarządzania hurtowniami danych    246
   12.3. Ekstrakcja danych    248
   12.4. Wielowymiarowe analizy danych w hurtowni danych    251
   12.5. Przyspieszanie działania aplikacji OLAP poprzez optymalizację zapytań    256
   Problemy do dyskusji    258
   Rozdział 13. Eksploracja danych (Kamila Bartuś)    259
   13.1. Odkrywanie wiedzy    259
   13.2. Systemy eksploracji danych    261
   13.3. Modele eksploracji danych    263
   13.3.1. Model CRISP-DM    264
   13.3.2. Model SEMMA    267
   13.3.3. Model DMAIC    269
   13.4. Metody i techniki eksploracji danych    270
   13.5. Web mining (eksploracja zasobów sieciowych)    276
   13.5.1. Web content mining    278
   13.5.2. Web structure mining    279
   13.5.3. Web usage mining    280
   Problemy do dyskusji    280
   Rozdział 14. Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą niejawną (Ewa Ziemba)    281
   14.1. Przegląd technologii informatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą niejawną    281
   14.2. Technologie wyszukiwania wiedzy i jej źródeł    284
   14.2.1. Klasyfikacja i taksonomia    284
   14.2.2. Wyszukiwarki    285
   14.2.3. Personalizacja wyszukiwania    288
   14.3. Technologie dzielenia się wiedzą    288
   14.4. Przykładowe systemy pracy grupowej    290
   14.4.1. System eGroupWare    291
   14.4.2. System ProcEnt    294
   14.5. Integracja narzędzi wspomagających zarządzanie wiedzą niejawną w portalach korporacyjnych    297
   Problemy do dyskusji    298
   Rozdział 15. Systemy zarządzania treścią (Tomasz Adamczewski)    299
   15.1. Istota systemów zarządzania treścią    299
   15.2. Rozwój systemów zarządzania treścią    300
   15.3. Rodzaje systemów zarządzania treścią    301
   15.3.1. System zarządzania dokumentami    302
   15.3.2. System zarządzania transakcjami elektronicznymi    303
   15.3.3. System zarządzania treścią witryny internetowej    304
   15.3.4. System zarządzania treścią w przedsiębiorstwie    305
   15.4. Budowa systemów zarządzania treścią    306
   15.4.1. Cykl życia treści    306
   15.4.2. Elementy składowe systemu CMS    308
   15.5. Wdrażanie systemów zarządzania treścią    311
   15.6. Perspektywy rozwoju systemów zarządzania treścią    314
   Problemy do dyskusji    315
   Rozdział 16. Systemy zarządzania relacjami z klientami (Tomasz Bartuś)    316
   16.1. Geneza koncepcji CRM    316
   16.2. Istota CRM    318
   16.3. Architektura systemu CRM    321
   16.4. Przykłady funkcjonalności i wdrożeń systemów zarządzania relacjami z klientami    325
   16.4.1. Opis wybranych systemów z grupy Customer Intelligence    326
   16.4.2. Przykładowe wdrożenia SAS Institute    327
   16.4.3. Opis systemu Teta CRM    330
   16.4.4. Przykład wdrożenia systemu Teta CRM    333
   16.5. Metodyka tworzenia CRM    335
   16.6. Efekty wdrożenia CRM    340
   Problemy do dyskusji    342
   Rozdział 17. Portale korporacyjne (Ewa Ziemba)    343
   17.1. Przesłanki budowy portali korporacyjnych    343
   17.2. Istota portali korporacyjnych    344
   17.3. Architektura portali korporacyjnych    348
   17.4. Funkcjonalność portali korporacyjnych    349
   17.5. Korzyści stosowania portali korporacyjnych    354
   17.6. Projektowanie portali korporacyjnych    356
   17.6.1. Opracowanie strategii portalu korporacyjnego    357
   17.6.2. Analiza użytkowników portalu i ich potrzeb oraz zasobów informacyjnych i procesów biznesowych    359
   17.6.3. Projektowanie technologiczne i wizualne portalu korporacyjnego oraz programowanie    361
   17.6.4. Wdrożenie portalu korporacyjnego    363
   17.6.5. Eksploatacja i rozwój portalu korporacyjnego    365
   17.7. Specyfika portali semantycznych    377
   17.8. Przykładowe platformy portalowe    368
   17.8.1. Platforma Unity    368
   17.8.2. Platforma IntraNet    370
   17.9. Zastosowanie portali korporacyjnych w polskich organizacjach    373
   Problemy do dyskusji    375
   Rozdział 18. Personalizacja portali internetowych (Kornelia Olszówka)    376
   18.1. Charakterystyka portalu internetowego    376
   18.2. Rodzaje portali internetowych    377
   18.2.1. Portale wertykalne    377
   18.2.2. Portale horyzontalne    378
   18.3. Istota personalizacji portali    381
   18.4. Metody zbierania informacji o użytkowniku portalu    384
   18.5. Techniki wykorzystywane w personalizacji    385
   18.5.1. Personalizacja na podstawie reguł    385
   18.5.2. Techniki filtrujące    385
   18.5.3. Interferencja    386
   18.6. Wykorzystanie metod eksploracji danych w procesie personalizacji portali    387
   18.7. Etapy personalizacji portali    389
   18.8. Zalety i wady personalizacji    390
   18.9. Studia przypadków personalizacji portali    392
   Problemy do dyskusji    398
   Rozdział 19. Kreowanie bezpiecznej organizacji w gospodarce elektronicznej (Adam Niedbała, Tomasz Semeniuk)    399
   19.1. Ochrona informacji w systemach informatycznych    399
   19.1.1. Identyfikacja zasobów informacyjnych organizacji    399
   19.1.2. Użytkownicy zasobów informacyjnych    400
   19.1.3. Potencjalne zagrożenia związane z zasobami informacyjnymi    401
   19.1.4. Źródła zagrożeń zasobów informacyjnych    402
   19.1.5. Klasyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa informacyjnego    404
   19.2. Narzędzia i technologie ochrony danych    406
   19.2.1. Szyfrowanie danych    407
   19.2.2. Podpis elektroniczny    408
   19.2.3. Autentyfikacja    409
   19.2.4. Autoryzacja    409
   19.2.5. Prywatność    410
   19.2.6. Technologie bezpiecznej transmisji danych    410
   19.2.7. Bezpieczna poczta elektroniczna    411
   19.3. Strategia kreowania „bezpiecznej organizacji”    412
   19.3.1. Determinanty bezpieczeństwa informacyjnego    412
   19.3.2. Planowanie bezpieczeństwa informacyjnego    414
   19.3.3. Wdrażanie modelu bezpieczeństwa informacyjnego    416
   19.3.4. Utrzymywanie bezpieczeństwa informacyjnego w praktyce funkcjonowania organizacji    416
   Problemy do dyskusji    417
   Zakończenie    418
   Literatura    419
   Strony internetowe    439
   Spis rysunków    442
   Spis tabel    444
   Wykaz ważniejszych skrótów    445
   Indeks    446
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia