POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Książka stanowi wartościowy przyczynek do wzbogacenia aktualnej wiedzy o przemianach edukacyjnych w Polsce w relacji ze zmianami warunków społecznych. Treści zawarte w niej uwzględniają i nawiązują do teorii i przesłanek teoretycznych wynikających z najnowszych podstaw filozoficzno-psychologicznych koncepcji człowieka dorosłego i dziecka. Teksty zawarte w publikacji nawiązują wprost do nowych teorii, nowych przemian badań naświetlając odpowiednie sytuacje pedagogiczne wzmacniania kreatywnego rozwoju osobowości oraz wzmacniania pomocowego wobec dzieci z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 406 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2799-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp – Małgorzata Cywińska | 7 |
DZIECKO I RODZINA WOBEC TRUDNOŚCI ŻYCIOWYCH | 11 |
Monika Lewicka, Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo | 13 |
Olga Zamecka-Zalas, Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka | 25 |
Ewelina Zubala, Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny | 39 |
Edyta Drzymała, Marek Witold Macionga, Cyberprzemoc – destrukcyjne zjawisko w cyberkulturze | 55 |
Elżbieta Subocz, Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej – skala, przyczyny, konsekwencje | 69 |
Katarzyna Plutecka, Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami | 87 |
Mirosław Kordowski, Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe | 99 |
Grzegorz Kozdraś, Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń | 119 |
Sebastian Taboł, Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem | 127 |
WSPIERANIE DZIECKA I JEGO ROZWOJU | 139 |
Andrzej Twardowski, Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi | 141 |
Urszula Szuścik, Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych | 163 |
Małgorzata Cywińska, Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu | 177 |
Maria Królica, Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych | 195 |
Anna Józefowicz, Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań | 211 |
Julia Kisielewska-Meller, Maria Pieprzyk, Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole | 225 |
Anna Korlak-Łukasiewicz, Dziecko wobec śmierci | 243 |
Kamila Zdanowicz-Kucharczyk, Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji życia ulicznego | 255 |
Beata Raczkowska, Marlena Pedynkowska, Przestrzeń życiowa dzieci ulicy – (nie)bezpieczny plac zabaw | 269 |
POCZUCIE OSAMOTNIENIA W ŻYCIU DZIECKA | 279 |
Krystyna Żuchelkowska, Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną | 281 |
Aniela Korzon, Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny | 297 |
Agnieszka Pawlak, Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa | 305 |
Daria Becker-Pestka, Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców | 325 |
Krzysztof Wołodkiewicz, Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej | 341 |
Ewa Kopeć, Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych) | 357 |
Aldona Małyska, Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa” | 375 |
Joanna Marta Kamińska-Wójcik, Samobójstwo – kres młodzieńczego bólu | 393 |
Noty o autorach | 405 |