Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 4

-30%

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 4

W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych

1 opinia

Redakcja:

Anna Klinik

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,60  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,60 zł  


19,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

          Zainteresowanie osobami z różnymi rodzajami dysfunkcji, ich potrzebami i możliwościami podlega ciągłej ewolucji. Analizując dane z literatury omawiającej problemy osób niepełnosprawnych w ciągu ostatnich stu lat, można zaobserwować zmiany w podejściu do procesu terapii, edukacji, socjalizacji i rehabilitacji.


          Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.


          Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.


Rok wydania2008
Liczba stron196
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-365-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Anna Klinik)    7
  Introduction (Anna Klinik)    11
  Teresa Żółkowska; Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością – integracja czy segregacja    15
  Barbara Olszewska; Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi    25
  Jacek Błeszyński; Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych    35
  Krystyna Baranowicz; Dzieci rodziców niepełnosprawnych    47
  Ewa Kochanowska; Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców    53
  Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska; Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju    63
  Irena Ramik-Mażewska; Od izonomii w stronę alienacji – sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną    77
  Danuta Wolska; Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością    87
  Anna Fidelus; Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej    103
  Jarmila Žolnová; Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji    113
  Dorota Prysak; Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie    121
  Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki; Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich    131
  Jolanta Ostasz; Wolontariusze – przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych    141
  Małgorzata Sekułowicz; Genialni autyści. Prawda czy mit?    151
  Eugenia Smyrnova-Trybulska; Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość – nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych    167
  Matylda Pachowicz; „Szkoła fotografii” jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną    183
  Dorota Lizoń-Szłapowska; Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo    191
RozwińZwiń