Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

-24%

Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,65  29,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,80 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,65 zł  


22,65

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

           Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wysoce refleksyjnego podejścia do możliwości ich integracji, sposobu jej organizowania, określania zakresu udzielanej w niej specjalnej pomocy pedagogicznej, a także do zakresu kompetencji nauczycieli ją realizujących oraz jakości ich wzajemnych relacji z rodzicami i uczniami – zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi.


            Niestety, aktualnie ową edukację sprowadza się najczęściej do jednej formy – klasy integracyjnej bądź inkluzywnej (nauczanie włączające) – co przy dużej różnorodności potrzeb uczniów z niepełnosprawnością stwarza wiele problemów wszystkim zaangażowanym w nią podmiotom. Jednak w sposób szczególny doświadczają ich dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, które z powodu braku szans w rywalizacji z pełnosprawnymi rówieśnikami uzyskują znacznie gorsze wyniki w nauce i egzystują na marginesie społeczności klasy czy grupy.


           Wskazuje to na potrzebę elastycznego podejścia do integracji w edukacji uwzględniającego bogatą ofertę zróżnicowanych w jej stopniu form, których zmiana byłaby możliwa i zawsze adekwatna do potrzeb i możliwości dziecka niepełnosprawnego. Książka, wskazując trudne problemy i zagrożenia związane z aktualną realizacją edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, zainspiruje wszystkie uczestniczące w niej podmioty do jej refleksyjnego monitorowania i kreowania wspierających ją działań.


Rok wydania2007
Liczba stron292
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-216-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Andrzej Twardowski; Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością    13
  Aleksandra Maciarz; Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych    33
  Teresa Żółkowska; Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej    43
  Iwona Chrzanowska; Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo    55
  Monika Gołubiew, Amadeusz Krause; Szkolnictwo specjalne – krajobraz po reformie    77
  Elżbieta M. Minczakiewicz; W poszukiwaniu podstaw integracji    91
  Marzenna Zaorska; Wyznaczniki skuteczności edukacji integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi    103
  Grit Wachtel; Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD    117
  Danuta Kopeć; Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji    133
  Aleksandra Zawiślak; Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną    145
  Małgorzata Karwowska; Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej    157
  Grażyna Kwaśniewska; Integracja – odkrywanie pojęcia    171
  Zenon Gajdzica; Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego    181
  Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością    195
  Bernadeta Szczupał; Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną    211
  Ewelina Jutrzyna; Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze    219
  Katarzyna Parys; Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych – przegląd materiałów pokonferencyjnych    233
  Anna Zamkowska; Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii    279
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia