EBOOKI WYDAWCY
-24%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wysoce refleksyjnego podejścia do możliwości ich integracji, sposobu jej organizowania, określania zakresu udzielanej w niej specjalnej pomocy pedagogicznej, a także do zakresu kompetencji nauczycieli ją realizujących oraz jakości ich wzajemnych relacji z rodzicami i uczniami – zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi.
Niestety, aktualnie ową edukację sprowadza się najczęściej do jednej formy – klasy integracyjnej bądź inkluzywnej (nauczanie włączające) – co przy dużej różnorodności potrzeb uczniów z niepełnosprawnością stwarza wiele problemów wszystkim zaangażowanym w nią podmiotom. Jednak w sposób szczególny doświadczają ich dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, które z powodu braku szans w rywalizacji z pełnosprawnymi rówieśnikami uzyskują znacznie gorsze wyniki w nauce i egzystują na marginesie społeczności klasy czy grupy.
Wskazuje to na potrzebę elastycznego podejścia do integracji w edukacji uwzględniającego bogatą ofertę zróżnicowanych w jej stopniu form, których zmiana byłaby możliwa i zawsze adekwatna do potrzeb i możliwości dziecka niepełnosprawnego. Książka, wskazując trudne problemy i zagrożenia związane z aktualną realizacją edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, zainspiruje wszystkie uczestniczące w niej podmioty do jej refleksyjnego monitorowania i kreowania wspierających ją działań.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 292 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-216-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Andrzej Twardowski; Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością | 13 |
Aleksandra Maciarz; Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych | 33 |
Teresa Żółkowska; Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej | 43 |
Iwona Chrzanowska; Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo | 55 |
Monika Gołubiew, Amadeusz Krause; Szkolnictwo specjalne – krajobraz po reformie | 77 |
Elżbieta M. Minczakiewicz; W poszukiwaniu podstaw integracji | 91 |
Marzenna Zaorska; Wyznaczniki skuteczności edukacji integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi | 103 |
Grit Wachtel; Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD | 117 |
Danuta Kopeć; Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji | 133 |
Aleksandra Zawiślak; Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną | 145 |
Małgorzata Karwowska; Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej | 157 |
Grażyna Kwaśniewska; Integracja – odkrywanie pojęcia | 171 |
Zenon Gajdzica; Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego | 181 |
Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością | 195 |
Bernadeta Szczupał; Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną | 211 |
Ewelina Jutrzyna; Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze | 219 |
Katarzyna Parys; Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych – przegląd materiałów pokonferencyjnych | 233 |
Anna Zamkowska; Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii | 279 |