Projekty reform edukacyjnych w Polsce

Projekty reform edukacyjnych w Polsce

Główne tezy i wpływ na funkcjonowanie szkolnictwa

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przekrojowe podsumowanie projektów reform oświatowych w Polsce w latach 1973-2005.

Książka:
- przedstawia główne tezy raportów i projektów reform w ujednoliconych ramach tematycznych;
? zwięźle i przystępnie omawia:
- argumenty wysuwane na rzecz podjęcia każdej reformy,
- jej cele i zadania,
- najważniejsze tezy,
- postulaty autorów;
- prezentuje realizację reform przez administrację oświatową;
- podsumowuje i syntetyzuje główne fakty dotyczące edukacji, ułożone chronologicznie i problemowo.



Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 83-01-14655-9


Liczba stron154
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15283-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I. Raport o stanie oświaty w PRL    10
    O nieodzowności reformy oraz jej celach i zadaniach    10
    Główne tezy postulowanej reformy    11
    Recepcja głównych idei Raportu o stanie oświaty w PRL przez ówczesne władze edukacyjne    18
  Rozdział II. Ekspertyza dotycząca sytuacji i rozwoju oświaty w PRL    23
    Główne tezy Ekspertyzy    23
    Recepcja eksponowanych w Ekspertyzie zaleceń i tez przez ówczesną administrację oświatową    27
  Rozdział III. Komitet Ekspertów do spraw Edukacji Narodowej    34
    Edukacja wobec współczesności i wyzwań przyszłości    34
    System edukacji – ocena i kierunki przebudowy    36
    Strategia i warunki osiągania celów reformy    42
    Recepcja propozycji i zaleceń KEEN przez ówczesną administrację szkolną    45
  Rozdział IV. Syntetyczny raport o potrzebie i kierunkach reformy szkolnej    50
    Zarys koncepcji reformy systemu szkolnego w Polsce. Materiał do dyskusji    50
    Ogólne zasady funkcjonowania systemu szkolnego    52
    Opinie czołowych przedstawicieli nauk o wychowaniu o Zarysie koncepcji reformy systemu szkolnego w Polsce    55
    Główne tezy Syntetycznego raportu o potrzebie i kierunkach reformy szkolnej w Polsce    63
    Recepcja Syntetycznego raportu przez władze edukacyjne    68
  Rozdział V. Reforma systemu edukacji. Projekt    70
    O potrzebie i celach reformy    70
    Struktura systemu szkolnego, opieka nad dziećmi i młodzieżą oraz zarządzanie oświatą – główne tezy    72
    Wychowanie i kształcenie, system oceniania oraz kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli    73
    Reforma szkolna z 1998 roku w kontekście zamierzonych rodzajów zmian    76
    Recepcja głównych założeń reformy z 1998 roku    85
  Rozdział VI. Strategia rozwoju edukacji w Polsce do roku 2020    88
    Główne rodzaje i kierunki zmian gospodarczych, społecznych i kulturalnych w krajach rozwiniętych i ich edukacyjne konsekwencje    89
    Edukacja a oświatowe wyzwania współczesności    91
    Główne założenia i zadania rozwoju edukacji w Polsce do roku 2020    96
    Recepcja postulowanych w Strategii 2020 wniosków przez władze oświatowe    99
  Rozdział VII. Główne postulaty Związku Nauczycielstwa Polskiego w sprawach reformy polskiego systemu edukacji    102
    Reforma systemu edukacji. Warunki powodzenia. Zasady kontynuacji    102
    Główne postulaty ZNP w zakresie polityki oświatowej    108
    Recepcja wysuwanych przez ZNP propozycji usprawnienia oświaty przez administrację edukacyjną    110
  Rozdział VIII. Drogi i bezdroża publicznej oświaty w Polsce w latach 1945–2004    114
    Drogi i bezdroża polskiej oświaty w latach 1945–2004. Próba wybiórczo-retrospektywnego spojrzenia* (główne tezy)    114
    Wybrane tezy koreferatów    132
    Recepcja ocen i wniosków konferencji z 10 lutego 2005 roku przez władze oświatowe    136
  Rozdział IX. Strategia rozwoju edukacji na lata 2007–2013 (MENiS, sierpień 2005) – próba analityczno porównawczego spojrzenia    138
    Diagnozy    138
    Najnowsze projekty sanacji polskiego systemu edukacyjnego    141
    Obawy i problemy otwarte    145
  Zakończenie    149
  Bibliografia    151
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia