Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 7

-30%

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 7

Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,86  29,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,80 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,86 zł  


20,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejny tom pracy zbiorowej składający się z 16 artykułów jest kontynuacją przekazywania doświadczeń z wykonywanej swojej pracy zawodowej przez autorów poszczególnych prac. W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz opisujące utrudnienia i możliwości integracji osób z niepełnosprawnością. Autorzy prac wskazują na konieczne i niezbędne oddziaływania w stosunku do osób niepełnosprawnych i ich środowisk w celu lepszego wzajemnego funkcjonowania i poprawy „jakości życia”. Doniesienia informują o możliwościach postępowania rehabilitacyjnego w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Słowacji i w Czechach.


Ksiązka przeznaczona jest dla osób zawodowo zajmujących się szeroko rozumianą rehabilitacją, studentów pedagogiki i fizjoterapii.


Rok wydania2009
Liczba stron164
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-366-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Jerzy Rottermund)    7
  Introduction (Jerzy Rottermund)    9
  Anna Nowak; Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – wybrane konteksty    11
  Bernadeta Szczupał; Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne – bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia    17
  Andrzej Bałandynowicz; Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych    27
  Michał Niesporek; Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego    47
  Małgorzata Gil; Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie    53
  Jerzy Rottermund; Poprawna integracja sensoryczna to większe możliwości edukacyjne ucznia    65
  Marzena Buchnat; „Edukacja przez ruch” – system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną    71
  Małgorzata Zalewska-Bujak; Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji    79
  Bolesław Kasza; Nie bójmy się gry komputerowej    89
  Anna Dolczewska-Samela; Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną    95
  Stanislava Mandzáková, Ladislav Horňák; Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji    103
  Stanislava Mandzáková; Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji    111
  Irena Polewczyk; Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych – raport z badań    119
  Mirosław Michalik; Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej – preliminaria    127
  Eva Zezulková; Świadomość fonematyczna uczniów z upośledzeniem umysłowym    139
  Krystyna Moczia, Joanna Godawa; W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym    153
RozwińZwiń