System zarządzania oparty na znormalizowanych wymaganiach jako czynnik wzrostu i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

System zarządzania oparty na znormalizowanych wymaganiach jako czynnik wzrostu i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 2,50 zł  


2,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia dotyczy problematyki systemów zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001 i jego zastosowania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Zamierzeniem autora było stworzenie modelu postępowania przy wdrażaniu systemu zarządzania opartego na znormalizowanych wymaganiach, dostosowanego do fazy wzrostu przedsiębiorstwa. Do tego celu posłużyły dwie metody badawcze: przegląd literatury przedmiotu oraz metoda studiów przypadków. Publikacja stanowi dodatkowe źródło wiedzy o małych i średnich przedsiębiorstwach w kontekście zarówno zarządzania jakością, jak i problematyki wzrostu i rozwoju organizacji.


Rok wydania2013
Liczba stron346
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-295-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    11
  
  Rozdział 1. Uwarunkowania gospodarcze i organizacyjne wzrostu i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw    19
  
  1.1. Małe i średnie przedsiębiorstwa w polskiej rzeczywistości gospodarczej    19
  1.2. Wzrost i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw – definicje i uwarunkowania    27
  1.3. Modele wzrostu i rozwoju organizacji     32
  
  Rozdział 2. System zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach    55
  
  2.1. System zarządzania – wybrane definicje     55
  2.2. Specyfika systemu zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach    65
  2.3. Determinanty systemu zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach    70
  2.4. Kształtowanie systemu zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach    73
  
  Rozdział 3. Znormalizowany system zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach    82
  
  3.1. Zarządzanie jakością – wybrane definicje    82
  3.2. Rozwój systemów zarządzania zgodnych ze znormalizowanymi wymaganiami    87
  3.2.1. Historia i rozwój koncepcji zarządzania jakością    88
  3.2.2. Geneza znormalizowanych systemów zarządzania    90
  3.2.3. Samoocena systemów zarządzania w oparciu o modele doskonałości    97
  3.2.4. Modele działań ukierunkowanych na doskonalenie organizacji – podobieństwa i różnice    103
  3.3. Certyfikacja systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001 w ujęciu statystycznym    107
  3.4. Ocena funkcjonowania znormalizowanych systemów zarządzania    116
  3.4.1. Przyczyny wdrażania i certyfikowania systemu zarządzania zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001    117
  3.4.2. Ocena funkcjonowania systemu zarządzania zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001 – ujęcie ogólne    121
  3.4.3. Ocena funkcjonowania systemu zarządzania zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001 w małych i średnich przedsiębiorstwach    127
  3.5. Standard ISO 9001 jako wzorzec do budowy systemu zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach    140
  3.5.1. System zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001    141
  3.5.2. System zarządzania jakością zgodny z ISO 9001 jako model systemu zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach    149
  
  Rozdział 4. Metodyka prowadzenia postępowania badawczego    153
  
  4.1. Założenia badawcze    153
  4.2. Wybór metody badawczej    155
  4.3. Opis metodyki badawczej    162
  4.3.1. Rama pojęciowa badań    165
  4.3.2. Pytania badawcze    169
  4.3.3. Definiowanie granic przypadku    170
  4.3.4. Określenie granic w zbieraniu danych/wybór przypadków    172
  4.3.5. Przygotowanie instrumentarium badawczego, przeprowadzenie badań właściwych oraz przeprowadzenie wnioskowania wraz z przygotowaniem raportu    177
  4.4. Zapewnienie jakości badań    179
  
  Rozdział 5. System zarządzania oparty na znormalizowanych wymaganiach w przedsiębiorstwach w fazie wzrostu przez kreatywność    182
  
  5.1. Potrzeby przedsiębiorstw w zakresie zarządzania i ich związek z wymaganiami normy ISO 9001    184
  5.2. Prezentacja badanych przedsiębiorstw    186
  5.2.1. Firma oznaczona kodem A.0.0. – ALFA    187
  5.2.2. Firma oznaczona kodem A.0.1. – BETA    188
  5.2.3. Firma oznaczona kodem A.1.0. – GAMMA    190
  5.2.4. Firma oznaczona kodem A.1.1. – DELTA    191
  5.3. Funkcjonowanie systemu zarządzania opartego na wymaganiach normy ISO 9001    192
  5.3.1. Czas podjęcia decyzji o wdrożeniu i certyfikowaniu systemu zarządzania jakością    192
  5.3.2. Motywy decyzji o wdrożeniu i certyfikowaniu systemu zarządzania jakością    194
  5.3.3. Ocena istotności rozwiązań opartych na wymaganiach normy ISO 9001 w kontekście doskonalenia procesów zarządzania    195
  5.3.3.1. Wymagania rozdziału 4 – System zarządzania jakością    196
  5.3.3.2. Wymagania rozdziału 5 – Odpowiedzialność kierownictwa    197
  5.3.3.3. Wymagania rozdziału 6 – Zarządzanie zasobami    200
  5.3.3.4. Wymagania rozdziału 7 – Realizacja wyrobu    202
  5.3.3.5. Wymagania rozdziału 8 – Pomiary, analiza i doskonalenie    205
  5.3.4. Ocena adekwatności rozwiązań opartych na wymaganiach normy ISO 9001 do potrzeb w zakresie zarządzania    207
  
  
  Rozdział 6. System zarządzania oparty na znormalizowanych wymaganiach w przedsiębiorstwach w czasie kryzysu przywództwa lub fazy wzrostu przez wytyczne    210
  
  6.1. Potrzeby przedsiębiorstw w zakresie zarządzania i ich związek z wymaganiami normy ISO 9001    211
  6.2. Prezentacja badanych przedsiębiorstw    213
  6.2.1. Firma oznaczona kodem B.0.0. – DZETA    214
  6.2.2. Firma oznaczona kodem B.0.1. – ETA    216
  6.2.3. Firma oznaczona kodem B.1.0. – TETA    218
  6.2.4. Firma oznaczona kodem B.1.1. – JOTA    219
  6.3. Funkcjonowanie systemu zarządzania opartego na wymaganiach normy ISO 9001    221
  6.3.1. Czas podjęcia decyzji o wdrożeniu i certyfikowaniu systemu zarządzania jakością    221
  6.3.2. Motywy decyzji o wdrożeniu i certyfikowaniu systemu zarządzania jakością    223
  6.3.3. Ocena istotności rozwiązań opartych na wymaganiach normy ISO 9001 w kontekście doskonalenia procesów zarządzania    224
  6.3.3.1. Wymagania rozdziału 4 – System zarządzania jakością    224
  6.3.3.2. Wymagania rozdziału 5 – Odpowiedzialność kierownictwa    227
  6.3.3.3. Wymagania rozdziału 6 – Zarządzanie zasobami    231
  6.3.3.4. Wymagania rozdziału 7 – Realizacja wyrobu    233
  6.3.3.5. Wymagania rozdziału 8 – Pomiary, analiza i doskonalenie    237
  6.3.4. Ocena adekwatności rozwiązań opartych na wymaganiach normy ISO 9001 do potrzeb w zakresie zarządzania    239
  
  
  Rozdział 7. System zarządzania oparty na znormalizowanych wymaganiach w przedsiębiorstwach w czasie kryzysu autonomii lub wzrostu przez delegowanie    242
  
  7.1. Potrzeby przedsiębiorstw w zakresie zarządzania i ich związek z wymaganiami normy ISO 9001    243
  7.2. Prezentacja badanych przedsiębiorstw    246
  7.2.1. Firma oznaczona kodem C.0.0. – KAPPA    247
  7.2.2. Firma oznaczona kodem C.0.1. – LAMBDA    248
  7.2.3. Firma oznaczona kodem C.1.0. – SIGMA    251
  7.2.4. Firma oznaczona kodem C.1.1. – OMEGA    253
  7.3. Funkcjonowanie systemu zarządzania opartego na wymaganiach normy ISO 9001    255
  7.3.1. Czas podjęcia decyzji o wdrożeniu i certyfikowaniu systemu zarządzania jakością    255
  7.3.2. Motywy decyzji o wdrożeniu i certyfikowaniu systemu zarządzania jakością    256
  7.3.3. Ocena istotności rozwiązań opartych na wymaganiach normy ISO 9001 w kontekście doskonalenia procesów zarządzania    257
  7.3.3.1. Wymagania rozdziału 4 – System zarządzania jakością    257
  7.3.3.2. Wymagania rozdziału 5 – Odpowiedzialność kierownictwa    261
  7.3.3.3. Wymagania rozdziału 6 – Zarządzanie zasobami    265
  7.3.3.4. Wymagania rozdziału 7 – Realizacja wyrobu    266
  7.3.3.5. Wymagania rozdziału 8 – Pomiary, analiza i doskonalenie    270
  7.3.4. Ocena adekwatności rozwiązań opartych na wymaganiach normy ISO 9001 do potrzeb w zakresie zarządzania    273
  
  
  Rozdział 8. Model dostosowania rowiązań organizacyjnych opartych na wymaganiach normy ISO 9001 do fazy wzrostu przedsiębiorstwa    275
  
  8.1. Ocena istotności rozwiązań opartych na wymaganiach normy ISO 9001 w kontekście doskonalenia procesów zarządzania – wyniki badań w ujęciu przekrojowym    276
  8.1.1. Wymagania rozdziału 4 – System zarządzania jakością    276
  8.1.2. Wymagania rozdziału 5 – Odpowiedzialność kierownictwa    281
  8.1.3. Wymagania rozdziału 6 – Zarządzanie zasobami    287
  8.1.4. Wymagania rozdziału 7 – Realizacja wyrobu    290
  8.1.5. Wymagania rozdziału 8 – Pomiary, analiza, doskonalenie    294
  8.2. System zarządzania oparty na znormalizowanych wymaganiach – model dostosowania zakresu i rygorystyczności spełniania wymagań normy ISO 9001 do fazy wzrostu przedsiębiorstwa    300
  8.3. Weryfikacja modelu    311
  
  Podsumowanie    314
  Załączniki    325
  Spis rysunków    332
  Spis tabel    335
  Summary    337
RozwińZwiń