Zarządzanie wiedzą w kreowaniu innowacji zarządczych

Zarządzanie wiedzą w kreowaniu innowacji zarządczych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka składa się z dwóch części. Część I – teoretyczna – zawiera podstawowe informacje, poglądy oraz rozważania teoretyczne dotyczące obszaru tematycznego opracowania. Część II – praktyczna – obejmuje opisy przypadków (zarówno w sferze funkcjonowania firm, jak i realizacji projektów), które w zamierzony sposób powinny przybliżyć czytelnikowi założenia teoretyczne zamieszczone w pierwszej części książki.


W kolejnych rozdziałach zaprezentowano: analizę obszaru dotyczącego koncepcji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, omówienie pojęcia innowacji z identyfikacją ich źródeł i rodzajów, zależności między informacją a innowacją, innowacje społeczne, implementacje systemów zarządzania wiedzą, potencjalne metodyki implementacji systemów zarządzania wiedzą, opisy przypadków przedsiębiorstw PMPoland oraz TETA SA. Scharakteryzowano także rolę zarządzania wiedzą w kreowaniu innowacji zarządczych na przykładzie projektów współfinansowanych przez Unię Europejską.


Rok wydania2011
Liczba stron127
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-142-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Część 1. Teoria    9
    Rozdział 1. Koncepcja zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie    11
      Literatura    20
    Rozdział 2. Innowacje – podstawowe zagadnienia    22
      2.1. Istota innowacji    22
      2.2. Źródła i rodzaje innowacji    29
        2.2.1. Innowacje produktowe    31
        2.2.2. Innowacje techniczne i technologiczne (procesowe)    34
        2.2.3. Innowacje zarządcze    36
      2.3. Innowacja a informacja    38
      2.4. Rola innowacji w działalności przedsiębiorstwa    42
      2.5. Rola liderów w procesie zarządzania innowacjami    46
      Literatura    48
    Rozdział 3. Innowacje społeczne    51
      Literatura    58
    Rozdział 4. Implementacja systemów zarządzania wiedzą    59
      4.1. Wprowadzenie    59
      4.2. Wybrane metodyki implementacji systemów zarządzania wiedzą    60
      4.3. Podstawowe wytyczne implementacji    64
      4.4. Uwarunkowania implementacji systemów zarządzania wiedzą    66
      4.5. Podsumowanie    68
      Literatura    69
    Rozdział 5. Potencjalne metody zarządzania generowane przez system zarządzania wiedzą    70
      Literatura    77
  Część 2. Praktyka w przedsiębiorstwach. Przegląd wybranych metod zarządzania jako kreatora nowych rozwiązań    79
    Rozdział 6. Przypadek PMPoland SA    81
      6.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa    81
      6.2. Nowoczesne metody zarządzania    81
      6.3. Innowacje zarządcze w praktyce zarządzania wiedzą    83
        6.3.1. Zarządzanie wiedzą    84
        6.3.2. Strategie    86
        6.3.3. Uniwersytet PMP    88
        6.3.4. Zarządzanie przez kompetencje    89
      Literatura    91
    Rozdział 7. Przypadek TETA SA    92
      7.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa    92
      7.2. Nowoczesne metody zarządzania    93
      7.3. Innowacje zarządcze w praktyce zarządzania wiedzą    94
      Literatura    100
    Rozdział 8. Projekt „Twoja wiedza. Twoja firma” jako element zarządzania wiedzą w kreowaniu innowacji zarządczych    101
      8.1. Spółka Venom Systems    101
      8.2. O projekcie „Twoja Wiedza. Twoja Firma”    103
      Literatura    109
    Rozdział 9. „Karkonosze dla wszystkich” – projekt realizowany przez Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych jako przykład kreowania innowacyjności w organizacji non-profit    110
      9.1. Charakterystyka badanej instytucji    110
      9.2. Nowoczesne metody zarządzania    113
      9.3. Innowacje zarządcze w praktyce zarządzania wiedzą    116
      Literatura    118
    Rozdział 10. Przypadek Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego Jelfa SA    119
      10.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa    119
      10.2. Nowoczesne metody zarządzania    120
      10.3. Innowacje zarządcze w praktyce zarządzania wiedzą    124
      Literatura    127
  Zakończenie    128
  Spis rysunków    129
  Spis tabel    129
RozwińZwiń