Organizacja zachowań zespołowych

-24%

Organizacja zachowań zespołowych

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,96  53,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 53,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 40,96 zł  


40,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jednym z istotnych czynników sukcesu współczesnych organizacji jest efektywna praca zespołowa. W książce autorzy prezentują zagadnienia organizacji zachowań zespołowych przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla nauk o zarządzaniu. Przedstawiając zakres, formy i uwarunkowania wpływania organizacji na zachowania jej członków, omawiają między innymi:
· oczekiwania organizacji wobec jej uczestników,
· rolę kierowników w kształtowaniu zachowań pracowników,
· najważniejsze aspekty budowania zespołów pracowniczych,
· kluczowe aspekty komunikacji,
· kreowanie zachowań organizacyjnych przez ich formalizację,
· rolę struktury organizacyjnej w stymulowaniu zachowań pracowników,
· wpływ kultury organizacji na zachowania pracowników.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, a także dla praktyków gospodarczych.


Rok wydania2012
Liczba stron264
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2571-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział 1. Oczekiwania organizacji wobec jej uczestników (Piotr Wróbel)
  1.1. Strategie sukcesu współczesnej organizacji
  1.2. Skuteczność czy efektywność jako kluczowe kryterium oceny działań jednostki i zespołu?
  1.3. Oczekiwane zachowania członka organizacji
  
  Rozdział 2. Kształtowanie zachowań przez kierownika (Ryszard Rutka)
  2.1. Władza w organizacji
  2.2. Kierowanie transakcyjne i przywództwo
  2.3. Potencjalny i rzeczywisty styl kierowania
  2.4. Podstawowe style kierowania
  2.5. Uwarunkowania uspołecznienia procesów decyzyjnych w organizacjach
  
  Rozdział 3. Budowa zespołu (Ewa Markowska)
  3.1. Zespół a grupa
  3.2. Znaczenie i warunki funkcjonowania zespołów
  3.3. Typy zespołów
  3.4. Kształtowanie zespołu
  3.5. Współpraca w zespole
  3.6. Bariery efektywności zespołów
  3.7. Podnoszenie efektywności zespołów
  
  Rozdział 4. Komunikacja społeczna — wpływ na zachowania w organizacji (Halina Czubasiewicz, Piotr Wróbel)
  4.1. Istota i rodzaje komunikacji w kształtowaniu zachowań odbiorców (Halina Czubasiewicz)
  4.2. Bariery w procesie komunikowania się (Halina Czubasiewicz)
  4.3. Komunikacja wewnętrzna jako narzędzie sprawowania roli kierownika (Halina Czubasiewicz)
  4.4. Sprawne komunikowanie się w zespole (Halina Czubasiewicz)
  4.5. Sprawne komunikowanie się kierownika z pracownikiem (Halina Czubasiewicz)
  4.6. Komunikacja kanałami elektronicznymi w zespole (Piotr Wróbel)
  
  Rozdział 5. Wpływanie na zachowania przez formalizację (Ryszard Rutka)
  5.1. Od działań kreatywnych do sformalizowanych
  5.2. Koordynacja jako wyznacznik zakresu formalizacji działań
  5.3. Ukierunkowywanie zachowań organizacyjnych przez motywację
  5.4. Proces formalizacji zachowań organizacyjnych
  5.5. Cele i skutki formalizacji
  5.6. Przedmiot i zakres formalizacji
  5.7. Kultura i strategia organizacyjna jako uwarunkowania procesu formalizacji
  
  Rozdział 6. Konfiguracja struktury a zachowania uczestników organizacji (Piotr Grajewski)
  6.1. Konfiguracje funkcjonalne
  6.2. Konfiguracje procesowe i projektowe
  6.3. Struktury konfigurowane ze względu na poziom centralizacji władzy w organizacji
  6.4. Struktury elastyczne
  6.5. Potencjalne zachowania w organizacji pod wpływem poszczególnych konfiguracji struktury
  
  Rozdział 7. Uwarunkowania kulturowe zachowań w organizacji (Małgorzata Czerska)
  7.1. Kultura organizacji — istota, treść i funkcje
  7.2. Możliwości i kierunki kształtowania kultury organizacji
  7.3. Narzędzia kształtowania kultury organizacji
  7.4. Kultura organizacji jako determinanta zachowań organizacyjnych
RozwińZwiń