Listening and Acouological Education

1 opinia

Format:

mobi, pdf, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,00

Format: mobi, pdf, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

17,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

The book is devoted to the analysis of the complex phenomenon of listening, with its own specific dynamics. Listening, understood as a way of being in the world, requires an acouological education, in which the logic of creative participation calls for a being with others that is responsible, inspiring, tasteful and that overcomes “reductionisms” in a translational way.


The publication is intended for those interested in the phenomenon of listening, the philosophy of education, contemporary pedagogy, philosophical hermeneutics, as well as the philosophy of music. It could become a source a inspiration for counselling, relations (also in the therapeutic dimension) and communication scholars and professionals.


Książka jest poświęcona analizie wieloaspektowego, posiadającego swoistą dynamikę, fenomenu słuchania. Rozumiane jako sposób bycia w świecie słuchanie wymaga kształtowania akuologicznego (acouological education), w którym logika twórczego uczestnictwa zaprasza do odpowiedzialnego, translacyjnie przekraczającego „redukcjonizmy”, inspirującego i pełnego smaku bycia z innymi.


Publikacja przeznaczona dla osób zainteresowanych fenomenem słuchania, filozofią edukacji, współczesną pedagogiką, hermeneutyką filozoficzną, a także filozofią muzyki. Może stać się inspiracją dla środowisk zajmujących się poradnictwem, relacjami (również w wymiarze terapeutycznym) oraz komunikacją.


Liczba stron306
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-3743-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction. Intertwining of threads: Resounding contexts    7
  PART I
  THE PHENOMENOLOGICAL HERMENEUTICS OF LISTENING
  1. The hermeneutic conversation and the piercing dialectics resounding in listening (overture fi gures: Hans-Georg Gadamer and Jean-Luc Nancy)    39
  1.1. Conversations and things    39
  1.2. Audibility of things and voice-mousikē    44
  1.3. Dialectic versus sophistic speaking and listening .    49
  1.4. Listening and freedom    52
  1.5. Openness – understanding – questionness of things .    54
  1.6. The conversation/listening that we are    58
  1.7. Listening to light – ontological tonality and the self    60
  1.8. Sense and the logic of evocation    67
  1.9. Someone as (hermeneutically dialectic) art    72
  2. The hermeneutic priority of the question: Cultivating
  the hermeneutic ear    77
  2.1. Initial remarks: The formative how and a deep-rooted liberation    77
  2.2. The educational: Between question and listening    80
  2.3. Ways of the question(ing): An approximation    85
  2.4. Ways of listening: An approximation    88
  2.5. Issue of education: An approximation    93
  3. A mini-phenomenology of listening (or the small hermeneutic phenomenology of listening)    97
  3.1. Conceptual ambiguity: Forms of listening    97
  3.2. Unwitting listening and listening as intentional, attentive hearing    100
  3.3. Understanding/interpretative listening    105
  3.4. Breathing listening or heart listening    108
  3.5. Listening in action    111
  3.6. Critical listening    112
  3.7. Interrogative listening    114
  3.8. Emancipatory-liberating listening    116
  3.9. Recognizing/diagnostic listening    119
  3.10. Instrumental listening    121
  3.11. Psychologically therapeutic listening    126
  3.11.1. Attentive-feeling listening and mindfulness    130
  3.11.2. Empathic listening    132
  3.11.3. Actively conscious listening    136
  3.11.4. Passive-impression listening    137
  3.11.5. Relaxing-meditative listening    137
  3.12. Philosophically therapeutic (therapeic) listening    139
  3.12.1. Dialogical listening and its polyphonic doubleness    142
  3.12.2. Musical listening and listening to music    148
  3.12.3. The musical (mousikē-logos listening) in the philosophical, or the musicality of the wor(l)d    165
  4. Interludium. Interweaving of meanings: (Trans-)formative (dialectic) mousikē    173
  PART II
  TOWARD ACOUOLOGICAL EDUCATION
  5. Listening in acouo-translation(al) education    201
  5.1. The understanding of (transformative) acouo-translation    201
  5.2. Some myths about translation – some myths about education    214
  5.3. The listening culture (and the fi gure) of the Meaningful Translator-Interpreter    221
  5.4. Translation(al) listening or listening-for translation    229
  6. The sense of acouological education    232
  6.1. Pedagogical apologias in contemporary dynamics of/in education:Approaching the acouological in education    232
  6.2. The question of the hermeneutics of education: The in-between of philosophy and pedagogy    255
  6.3. The sense (reductions) and a sense of a “tasting touch” recoveryin acouological education    262
  6.4. Education(al) listening – formative listening    272
  7. Coda: Acouo-Educator    276
  Acknowledgments    281
  Bibliography    282
  Index    297
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia