Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych Violence and Health in television

-30%

Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych Violence and Health in television

Edukacja przez codzienność telewizyjną Education by TV Commonplace

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,36  34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,3634,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Codziennie zalewa nas potok wiadomości. Wpatrzeni jesteśmy w bohaterów reality show i seriali. Czy wokół nadal jest świat rzeczywisty czy ten wykreowany przez media? W dużej mierze żyjemy tym, co przedstawią nam gazety, powiedzą prezenterzy programów informacyjnych radia czy telewizji. Nie jesteśmy w stanie uchronić się przed wpływem informacji na naszą podświadomość, jeżeli uczestniczymy w normalnym nurcie obecnego życia. Pewnie nie jest to takie złe, o ile za informacją nie kryje się kłamstwo i oszustwo. Problemy zaczynają się dopiero wtedy, gdy ograniczymy nasze postrzeganie świata jedynie do tego, co przyniosą nam media.


Książka dotyczy dwóch obszarów zagadnień. Pierwszy koncentruje się wokół odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób programy telewizyjne oddziałują na widzów? Autorzy skupiają się tu przede wszystkim na przemocy w mediach. Drugi obszar, to przedstawienie zdrowia jako wartości w programach telewizyjnych.


Książka zasługuje na uwagę co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze dotyczy aktualnej problematyki związanej z istotnymi zagadnieniami pedagogicznymi. Po drugie Autorzy podjęli się dokonania analizy teoretycznej dwóch ważnych społecznie zagadnień: przemocy w mediach i jej oddziaływania na odbiorcę oraz problematyki zdrowia w programach telewizyjnych


Liczba stron182
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-807-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I
  
  Widz telewizyjny w ponowoczesnym świecie
  (Mariusz Drożdż)
  
  Wstęp
  
  Telewizja jako element kształtowania postaw życiowych odbiorców
  Oddziaływanie mediów wizualnych na podświadomość
  Konstruowanie znaczenia
  Kod hermeneutyczny i jego wpływ na rozumienie treści
  Telewizja jako źródło informacji i manipulacji w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej
  Telewizja – szansa czy zagrożenie w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej?
  Telewizyjna przemoc w świetle badań naukowych
  Przejawy negatywnego wpływu programów telewizyjnych na postawy dzieci, młodzieży oraz dorosłych
  Pedagogiczne wymiary telewizji
  Miejsce pedagogiki w stymulowanym przez telewizję świecie
  Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych odbiorców
  Propozycje rozwiązań edukacyjnych zapobiegających wywołanej przez media elektroniczne agresji i przemocy
  
  Część II
  
  Obraz telewizyjny jako przestrzeń kultury zdrowia
  (Mirosław Kowalski)
  Wstęp
  
  Zdrowie dla wszystkich – aktualność tematu, jego znaczenie pedagogiczne i społeczne
  Wokół pojęć: zdrowie, wartość zdrowia, kultura zdrowotna
  Zdrowie młodego pokolenia: towar czy wartość?
  Konsumpcjonizm i konsumeryzm zdrowotny
  Wokół triady: zdrowie – wartość – telewizja
  „Telewizyjność” zdrowia.
  Między zrozumieniem a odrzuceniem
  Telewizyjna „mandragora” wartości zdrowia.
  Telewizja jako nośnik wartości zdrowia.
  Świat iluzji – świat bez zdrowia?
  Wiesz wszystko – reklama telewizyjna
  jako spektakl o zdrowiu i dla zdrowia?
  Zdrowie dzięki telewizji, czyli wielkie wychowawcze udawanie?
  Trudne pytania do (nie)dojrzałych rodziców
  Telewizyjny świat zdrowia – konteksty panowania konsumpcji zdrowotnej
  Edukacja zdrowotna przez „codzienność” telewizyjną.
  I co dalej?
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia