And the winner is...Model niepełnosprawności w oscarowych produkcjach

And the winner is...Model niepełnosprawności w oscarowych produkcjach

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,85

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza praca jest wyrazem poszukiwań aktualnych zmian społecznych w polskiej pedagogice specjalnej.


Monografia może stanowić wartościową inspirację do przemyśleń i refleksji oraz podejmowania kolejnych inspiracji badawczych i wielu działań praktycznych. Jestem przekonana, że publikacja ta będzie stanowić istotny wkład w rozwój współczesnej pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych problemów codziennego psychospołecznego funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością.


Recenzowana monografia spełnia wszystkie wymagania, została bardzo solidnie przemyślana i przygotowana z wykorzystaniem bogatego materiału źródłowego i wielu aktualnych opracowań naukowych. Nie znalazłam w niej uchybień mogących obniżyć jej walory pod względem poznawczym. Rekomenduję ją jako wartościową i bardzo potrzebną na rynku pedagogicznym pozycję, wzbogacającą obszary współczesnego określania modelu niepełnosprawności w pedagogice specjalnej.


Z recenzji dr hab. Bernadety Szczupał, prof. ASP


Liczba stron184
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9048-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Jak jest?    11
    Wizerunki niepełnosprawności w mediach – przegląd stanowisk w przekroju historycznym    11
    Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – aktualna sytuacja    13
    Osoby z niepełnosprawnością w mediach – kontrowersje    15
    Osoby niepełnosprawne w reklamie    17
    Osoby z niepełnosprawnością w kinie – ewolucja sposobów ukazywania    24
  Jak być powinno?    31
    Wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach – stan postulowany    31
    Kreowanie wizerunku osób z niepełnosprawnością w mediach – etyka dziennikarska i deontologia    36
  Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?    41
    Historyczne, kulturowe i społeczne przyczyny    41
    Zdrowie a niepełnosprawność – relacje między pojęciami    43
    Wybrane kulturowe wizerunki – źródło współczesnych stereotypów niepełnosprawności    45
    „My” i „oni” – konsekwencje przyjęcia dychotomicznego podziału    48
    Postawa a stereotypy i uprzedzenia – synonimy czy wyrazy bliskoznaczne?    51
    Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – niedostateczna ilość badań    54
    „Obezwładniające” wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach    55
    Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – różne gatunki dziennikarskie    81
  Model niepełnosprawności w produkcjach nagrodzonych przez Amerykańską Akademię Filmową – analiza przekazu    87
    Dzieci gorszego Boga (1986)    93
    Rain Man (19)    98
    Moja lewa stopa (1990)    104
    Urodzony 4 lipca (1990)    109
    Zapach kobiety (1993)    114
    Forrest Gump (1995)    118
    Przerwana lekcja muzyki (2000)    125
    Piękny umysł (2002)    129
    Ray (2005)    136
    W stronę morza (2005)    142
    Sesje (2012)    147
    Poradnik pozytywnego myślenia (2013)    152
    Teoria wszystkiego (2015)    160
  Zakończenie i wnioski    167
  Bibliografia    173
  Spis tabel    183
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia