Performance Measurement and Management. Concepts and applications

Performance Measurement and Management. Concepts and applications

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

11,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca porusza problemy wieloaspektowego pomiaru dokonań, a także zarządzania dokonaniami przedsiębiorstw. Zagadnienia te pojawiły się stosunkowo niedawno w literaturze dotyczącej rachunkowości. Ważne jest rozróżnienie obu pojęć, jako że sam pomiar nie jest wystarczający z punktu widzenia wsparcia realizacji strategii i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji gospodarczych. Głównym celem monografii jest przedstawienie różnych koncepcji i zastosowań rachunkowości w zarządzaniu dokonaniami współczesnych przedsiębiorstw.


Liczba stron110
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-066-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Preface    7
  1. Corporate performance measurement and management. Theoretical consideration    11
    1.1. Introduction    11
    1.2. The essence and meaning of the term “corporate performance”    12
    1.3. The scope of performance measurement in the area of management accounting    14
    1.4. The rationales for introducing corporate performance management    21
    1.5. Modern meaning of performance management    23
    1.6. Conclusions    27
  2. Relationship between improving cost accounting and good practice and benchmarking    30
    2.1. Introduction    30
    2.2. The issue of improvement of cost accounting    31
    2.3. International Guidelines for Good Practices as to cost accounting    33
    2.4. Improving cost accounting with the use of benchmarking    36
    2.5. Conclusions    38
  3. Customer-oriented performance measurement in the Balanced Scorecard    41
    3.1. Introduction    41
    3.2. Measuring the value of relations between customer and organization    42
    3.3. Balanced Scorecard and strategy map    43
    3.4. Customer perspective    44
    3.5. Measures of the customer perspective    45
    3.6. Conclusions    47
  4. External and internal cost reporting    49
    4.1. Introduction    49
    4.2. External costs reporting    51
    4.3. Internal costs reporting    53
    4.4. Conclusions    56
  5. Preformance reporting in the financial statement    58
    5.1. Introduction    58
    5.2. Stakeholders’ view on the enterprise performance    59
    5.3. Financial performance measures and the problem of value relevance    60
    5.4. Performance reporting in the financial statements under IAS/IFRS    61
    5.5. Future of performance reporting – the role of management accounting    63
    5.6. Conclusions    65
  6. Dilemmas of taxable income account    66
    6.1. Introduction    66
    6.2. The essence and determinants of taxable income    67
    6.3. Principles of keeping income account    69
    6.4. Income account vs. minimisation of income tax    72
    6.5. Conclusions    73
  7. Core psychological factors influencing performance, its measurement and management    75
    7.1. Introduction    75
    7.2. Cognitive psychology concepts influencing performance    76
    7.3. Personality psychology concepts influencing performance    81
    7.4. Conclusions    82
  8. The concept of cash budgeting in a Polish small enterprise    84
    8.1. Introduction    84
    8.2. Filling systems and financial statements in Polish small enterprise sector    85
    8.3. The operating cycle and its measurement    88
    8.4. The underlying assumptions of financial planning in a small entity    90
    8.5. Model of forecasting demand for cash    91
    8.6. Conclusions    93
  9. Comparative analysis of long-term variability and stickiness of costs exemplified by metal-processing companies listed on Warsaw stock exchange    95
    9.1. Introduction    95
    9.2. Research design and methodology    96
    9.3. Sample selection and empirical results    99
    9.4. Conclusions    110
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia