Kompetencje kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,60  27,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,60 zł  


21,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem monografii jest określenie kluczowych kompetencji kadry kierowniczej taktycznego i operacyjnego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach wysokich technologii oraz empiryczne zweryfikowanie luki kompetencyjnej, definiowanej jako różnica pomiędzy oczekiwanym poziomem kompetencji kadry kierowniczej a deklarowanym poziomem kompetencji. Natomiast celem o charakterze teoretyczno-systematyzującym było wskazanie, co rozumie się przez pojęcie przedsiębiorstwa wysokich technologii oraz wyjaśnienie pojęć „kompetencje” i „kluczowe kompetencje” kadry kierowniczej.
Celem o charakterze poznawczo-wyjaśniającym było uporządkowanie w przedsiębiorstwach wysokich technologii kluczowych kompetencji kadry kierowniczej ze względu na poziom wykształcenia (uzupełnionego dodatkowymi kwalifikacjami), staż pracy, kluczowe umiejętności i kluczowe postawy.
Rzeczowy zakres monografii odnosi się do przedsiębiorstw wysokich technologii dobranych na podstawie dwóch kryteriów: według klasyfikacji PKD oraz wielkości przedsiębiorstwa mierzonej poziomem zatrudnienia (250 i więcej osób). Autorski kwestionariusz ankietowy został skierowany do 246 przedsiębiorstw wysokich technologii z podziałem kadry kierowniczej ze względu na szczebel zarządzania.
Zakres czasowy w warstwie teoretycznej to okres od pojawienia się w literaturze przedmiotu rozważań poświęconych kompetencjom kierowniczym i zagadnieniom przedsiębiorstw wysokich technologii oraz, w warstwie empirycznej, lata 2014–2016.
W książce przedstawiono istotę i swoistość kompetencji kierowniczych. Na podstawie analizy literatury przedmiotu dokonano przeglądu pojęcia kompetencji. Zaprezentowano podejścia do omawianego zagadnienia. Ustalono, że klasyfikacji kompetencji kierowniczych dokonuje się przy użyciu różnorakich kryteriów. W konkluzjach przyjęto, że za najważniejsze należy uznać kompetencje kierownicze, które różnią się w zależności od branży, specyfiki pracy czy też wymagań, jakie stawia się kierownikom. Wyznaczono kluczowe kompetencje kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii.
Zaprezentowano wyniki, analizy i wnioski z przeprowadzonych badań ankietowych. W pierwszej kolejności zaprezentowano organizację postępowania badawczego i dokonano charakterystyki próby badawczej. Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań ankietowych dostrzeżono lukę w zakresie elementów składowych kluczowych kompetencji analizowanych z punktu widzenia wykształcenia, doświadczenia mierzonego stażem pracy, umiejętności i postaw kadry kierowniczej działającej w przedsiębiorstwach wysokich technologii.
W związku z występowaniem luki we wszystkich kluczowych kompetencjach kadry kierowniczej opracowano model analizy luki kompetencyjnej dla kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii. Zidentyfikowana luka stanowi różnicę pomiędzy oczekiwanym poziomem kompetencji wobec kadry kierowniczej taktycznego i operacyjnego szczebla zarządzania a poziomem deklarowanym tych kompetencji. W związku z tym luka w kluczowych kompetencjach kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii powinna być minimalizowana poprzez praktyczne działania w zakresie szkolenia i rozwoju kadry kierowniczej.


Rok wydania2019
Liczba stron312
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-66199-10-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje