Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,25  52,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,2552,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematyką książki są kompetencje osób realizujących edukację kulturalną w różnych miejscach i rolach. Autorzy zebranych w niej tekstów pokazują w jak wielu kontekstach można, warto a nawet trzeba dziś mówić o kompetencjach realizatorów współczesnej edukacji kulturalnej. Książka zawiera wyniki badań i analizy dotyczące kompetencji kształconych w ramach studiów akademickich i różnych form doskonalenia zawodowego, kompetencji wykorzystywanych i najbardziej przydatnych w działaniach osób podejmujących edukację kulturalną, kompetencji oczekiwanych przez pracodawców oraz środowiska, w których prowadzone są takie działania, kompetencji postulowanych przez prowadzących takie działania, wreszcie zdobywanych przez nich poprzez różne doświadczenia osobiste, zawodowe, doświadczenia przekładające się na różne ich biografie.


Prezentowana książka pokazuje problem kompetencji w kontekście podejmowania i pełnienia roli realizatora edukacji kulturalnej przez osoby o różnej profesji – animatorów społecznych i kulturalnych, instruktorów różnego rodzaju zajęć związanych z kulturą, osób pracujących w instytucjach oświatowych i wychowawczych, wreszcie – pracowników instytucji kultury zatrudnionych na różnych stanowiskach, menadżerów kultury, pracowników mediów, pracowników szkół wyższych.


Redaktorzy mają nadzieję, że prezentowany tom okaże się inspiracją do dalszych badań, do projektowania i modernizowania programów kształcenia oraz doskonalenia osób prowadzących edukację kulturalną, ale także do szukania nowych form działania w tej specyficznej, tak ważnej dziś dziedzinie edukacji.


Renata Pater:
Animatorzy edukacji muzealnej. W poszukiwaniu „jakościowych”
innowacji dla dydaktyki akademickiej, ss. 407-420.
(tekst uzupełniony o brakujące w wersji papierowej przypisy)


Liczba stron498
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-115-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej

  1. 01 — wobec "kompetencji kluczowych" »
  2. 02 Dylematy edukacji kulturalnej w czasach popkultury »
  3. 03 Pomiędzy geografią a mediami. Upowszechnianie kultury na "prowincji" »
  4. 04 Edukacja kulturalna jako element realizacji zasad strategicznego zarządzania kulturą i edukacją w Polsce »
  5. 05 Kompetencje organizatorów i realizatorów edukacji kulturalnej w śląskich instytucjach kultury i instytucjach oświatowych — w świetle wyników badań »
  6. 06 Refleksyjność w edukacji kulturalnej i tożsamości instytucji »
  7. 07 Kompetencje współczesnego nauczyciela muzyki w młodszych klasach szkolnych — między wsparciem a hamowaniem rozwoju ucznia »
  8. 08 Kształcenie i kompetencje menedżerów kultury »
  9. 09 Animacja kultury jako nowy kierunek akademickiego kształcenia praktycznego »
  10. 10 Pożądane kompetencje animatorów kultury w opinii przyszłych pracodawców »
  11. 11 Typowe i specyficzne miejsca pracy absolwentów kierunku PPKO-ASK z cieszyńskiej Filii Uniwersytetu Śląskiego (na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci) »
  12. 12 Czy istnieje poradnictwo kulturalne? »
  13. 13 Kompetencje krytyczno-artystyczne w edukacji kulturalnej — w kierunku etycznej krytyki artystycznej »
  14. 14 Doświadczanie teatru — inspirujące działania artystyczno-edukacyjne na polskich scenach i pedagogika teatru »
  15. 15 To, co nas uskrzydla. O działaniach animacyjnych w połączeniu z teatrem »
  16. 16 Edukacja kulturalna jako kształcenie kompetencji obywatelskich. Z doświadczeń Teatru Polskiego w Bielsku-Białej »
  17. 17 Metoda długofalowego warsztatu artystycznego edukacji artystycznej »
  18. 18 Upowszechnianie sztuki współczesnej na prowincji. Uwagi o działalności Galerii Szara w Cieszynie »
  19. 19 Intraaktywność w wieku późnej dorosłości. Doniosłość, problemy i potrzeba społeczno-edukacyjnego wspomagania »
  20. 20 Edukacja (pop)kulturalna dorosłych — nauczyciel akademicki w służbie kultury popularnej »
  21. 21 Kompetencje komunikacyjne animatorów kultury w świecie nowych mediów »
  22. 22 Trudne pytania o radiofonię publiczną »
  23. 23 Animatorzy w nowych przestrzeniach działalności kulturalnej »
  24. 24 Doświadczenia i kompetencje liderów edukacji filmowej »
  25. 25 Animatorzy pozalekcyjnej edukacji kulturalnej — pytania o kompetencje »
  26. 26 Animatorzy edukacji muzealnej. W poszukiwaniu "jakościowych" innowacji dla dydaktyki akademickiej »
  27. 27 Wychodzenie poza dostarczone warunki, czyli animator w zmieniających się okolicznościach »
  28. 28 Specyfika rozwoju zawodowego nauczycieli plastyki — artystów z perspektywy badań autobiograficznych »
  29. 29 Sukces pedagogiczny animatora kultury muzycznej w świetle badań biograficznych »
  30. 30 Jakie kompetencje powinien mieć lider edukacji kulturalnej? Analiza własnej biografii z uwzględnieniem dochodzenia do kompetencji niezbędnych dla lidera... »
  31. 31 Instruktorzy harcerstwa jako animatorzy kultury między tradycją a nowoczesnością: perspektywa biograficzna »

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia