Zarządzanie międzynarodowe

Strategie i studia przypadków

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,71  14,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,7114,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczym atutem tej publikacji jest nowatorski charakter opracowania. Autorzy przedstawili w sposób systematyczny procedurę od pomysłu wejścia na rynki zagraniczne do jego realizacji. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji sposobów, form i strategii internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w literaturze koncepcjami internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Postawione tezy wynikają z analizy i oceny problemów na gruncie „dynamicznego” zarządzania przedsiębiorstwami w danej rzeczywistości gospodarczej, a proces internacjonalizacji przedsiębiorstw przedstawiony został jako szansa na podniesienie konkurencyjności firm. Opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw jest częścią opracowania. Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym o charakterze poznawczym i utylitarnym.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych przez autorów w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących sposobów ich internacjonalizacji, jej strategii i form, wsparcia ze strony rządu, jednostek naukowo-badawczych, także motywów i barier w rozważanym procesie.


Liczba stron166
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-366-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  I. Przedsiębiorstwo wobec procesów globalizacji i internacjonalizacji    11
  1. Globalizacja – istota, korzyści    11
  2. Internacjonalizacja – istota, korzyści, zagrożenia    14
  3. Warunki funkcjonowania współczesnych firm    17
  4. Wsparcie rządu    22
  5. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw i ryzyko w handlu międzynarodowym    26
  II. Formy i strategie internacjonalizacji    33
  1. Strategie internacjonalizacji    33
  2. Formy internacjonalizacji    40
  3. Modele internacjonalizacji    49
  4. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych    63
  III. Studia Przypadków    73
  1. Przedsiębiorstwo „Agat”    73
  2. Przedsiębiorstwo „Wola”    80
  3. Przedsiębiorstwo „High Fashion”    87
  4. Przedsiębiorstwo P. Hulicki ZPHU „PiK”    93
  5. Przedsiębiorstwo Famas SA    98
  6. Przedsiębiorstwo „Z.W. Biliński” Sp. j. (Factory of Colour)    103
  7. Przedsiębiorstwo „X” z branży zbrojeniowej    110
  8. Przedsiębiorstwo „Y” z branży zbrojeniowej    115
  9. Przedsiębiorstwo Sprzętu Ochronnego MASKPOL SA    124
  10. Przedsiębiorstwo Gatta Sp. z o.o.    132
  Zakończenie    137
  Bibliografia    139
  Spis rysunków    147
  Spis tabel    148
  Spis zdjęć    149
  Ankieta    151
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia