Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw

Teoria i praktyka

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,96  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

17,9622,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą treścią książki są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami.
Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym; głównie obszarów zarzadzania finansowego, kadrowego, zarządzania kulturą i społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących ich skłonności do internacjonalizacji, strategii i dróg internacjonalizacji, także motywów i barier w analizowanym procesie. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań, także zamieszczenie studiów przypadków, daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami.


Liczba stron290
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-960-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  1. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw     11
  1.1. Geneza i rys historyczny     11
  1.2. Teoretyczne aspekty procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw     15
  1.3. Definicje i istota procesu internacjonalizacji     20
  1.4. Modele internacjonalizacji przedsiębiorstw     25
  1.5. Motywy i bariery w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw     50
  1.6. Reasumpcja     58
  
  2. Beata Glinkowska, Przedsiębiorstwo międzynarodowe w procesie internacjonalizacji     61
  2.1. Definicje i istota     61
  2.2. Formy i aspekty organizacyjno-prawne przedsiębiorstw międzynarodowych     67
  2.3. Reasumpcja     86
  
  3. Bogusław Kaczmarek, Podstawy zarządzania międzynarodowego     89
  3.1. Zarządzanie międzynarodowe – zagadnienia ogólne     89
  3.2. Teoretyczne podstawy i problemy zarządzania międzynarodowego     98
  3.3. Wymiary zarządzania międzynarodowego     111
  3.3.1. Wymiar kulturowy zarzadzania międzynarodowego     113
  3.3.2. Zarzadzanie międzykulturowe     121
  3.3.3. Etyka w przedsiębiorstwach międzynarodowych     135
  3.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych – wybrane elementy     139
  3.5. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych – istota i elementy składowe rynku finansowego     164
  3.5.1. Specyfika zarządzania finansowego w przedsiębiorstwach międzynarodowych     164
  3.6. Wybrane elementy nadzoru właścicielskiego w przedsiębiorstwach międzynarodowych (corporate governance)     173
  3.7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych     178
  3.8. Reasumpcja     185
  
  4. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw     187
  4.1. Wpływ internacjonalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstw     187
  4.2. Strategie i formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw     198
  4.3. Studia przypadków internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw     212
  4.3.1. Motywy i bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw     212
  4.3.2. Przykłady firm – analiza     222
  4.4. Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w praktyce     243
  4.5. Budowanie relacji polskich przedsiębiorstw z partnerami zagranicznymi     247
  
  4.6. Internacjonalizacja przedsiębiorstw z sektora MSP – kierunki rozwoju     255
  4.6. Reasumpcja     262
  
  Zakończenie     265
  Bibliografia     267
  International Management and Internationalization of Enterprises. Theory and Practice (Summary)     285
  Spis tabel     286
  Spis rysunków i wykresów     288
  Informacja o autorach     289
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia