Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,10  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł  


53,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Różnorodność tematyczna oraz odniesienie się nie tylko do konkurencyjności, ale też przedsiębiorczości i zarządzania sprawia, że jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale też praktyków biznesu.


Rok wydania2015
Liczba stron226
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18448-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     9
  
  ROZDZIAŁ 1. Modelowanie międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych (Krzysztof Wach)     13
  
  1.1. Wprowadzenie     13
  1.2. Konkurencja i konkurencyjność w naukach ekonomicznych     13
  1.3. Modelowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa     18
  1.4. Swoistość mikrokonkurencyjności międzynarodowej     25
  1.5. Wybrane modele międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa     28
  1.6. Podsumowanie     32
  
  ROZDZIAŁ 2. Konkurencyjność modeli biznesu w wymiarze międzynarodowym. Kontekst polskich i chińskich przedsiębiorstw (Bogdan Rogoda)     34
  
  2.1. Wprowadzenie     34
  2.2. Model biznesu     35
  2.3. Konkurencyjność i jej uwarunkowania w skali międzynarodowej     40
  2.4. Innowacyjność modeli biznesu     48
  2.5. Działalność badawczo-rozwojowa firm polskich i chińskich     51
  2.6. Podsumowanie     57
  
  ROZDZIAŁ 3. Kreatywność a konkurencyjność przedsiębiorstw (Małgorzata Kosała)     59
  
  3.1. Wprowadzenie     59
  3.2. Pojęcie kreatywności     59
  3.3. Kreatywna gospodarka     62
  3.4. Sektory kreatywne     64
  3.5. Sektor gospodarki kreatywnej w Polsce     69
  3.6. Podsumowanie     74
  
  ROZDZIAŁ 4. Rola informatycznych systemów zarządzania w rozwoju przedsiębiorstwa i budowaniu pozycji konkurencyjnej (Marcin Piątkowski)     75
  
  4.1. Wprowadzenie     75
  4.2. System informacyjny a system informatyczny w rozwoju przedsiębiorstwa     76
  4.3. Systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem     79
  4.4. Znaczenie systemów informatycznych w budowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa     82
  4.5. Przedmiot i metodyka badań     87
  4.6. Interpretacja wyników     90
  4.6.1. Znaczenie systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw     90
  4.6.2. Czynniki wpływające na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstw     93
  4.6.3. Działania podejmowane na rzecz podniesienia poziomu konkurencyjności     100
  4.7. Podsumowanie     102
  
  ROZDZIAŁ 5. Inwestycje funduszy venture capital a konkurencyjność firm (Rafał Morawczyński)     104
  
  5.1. Wprowadzenie     104
  5.2. Uzasadnienie teoretyczne     105
  5.3. Specyfika źródła danych     115
  5.4. Badania empiryczne     117
  5.5. Podsumowanie     131
  
  ROZDZIAŁ 6. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw a konkurencyjność. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych (Izabela Czaja)     133
  
  6.1. Wprowadzenie     133
  6.2. Szara strefa i jej komponenty na rynku     134
  6.3. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców     139
  6.4. Działalność gospodarcza nierejestrowana a konkurencyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw     146
  6.5. Podsumowanie     153
  
  ROZDZIAŁ 7. Czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych (Agnieszka Żur)     156
  
  7.1. Wprowadzenie     156
  7.2. Definicje i charakterystyka przedsiębiorstw społecznych     157
  7.3. Konkurencyjność organizacji     160
  7.4. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych     162
  7.5. Konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych w świetle teorii interesariuszy     164
  7.6. Podsumowanie     169
  
  ROZDZIAŁ 8. Czynniki przewagi konkurencyjnej ekoinnowacyjnych przedsiębiorstw (Maria Urbaniec)     171
  
  8.1. Wprowadzenie     171
  8.2. Istota i znaczenie konkurencyjności przedsiębiorstw     173
  8.3. Ekoinnowacje jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw     176
  8.4. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw w wyniku ekoinnowacyjnych działań     180
  8.5. Ekoinnowacje a przewaga konkurencyjna w świetle badań ankietowych     183
  8.5.1. Metodologia badawcza     183
  8.5.2. Wyniki badań empirycznych     185
  8.6. Podsumowanie     188
  
  ROZDZIAŁ 9. Determinanty osiągania oraz utrzymywania przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym (Zbigniew Michalik)     190
  
  9.1. Wprowadzenie     190
  9.2. Przewaga konkurencyjna a pozycjonowanie konkurencyjne     191
  9.3. Czynniki umożliwiające osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym     196
  9.4. Podsumowanie     212
  
  Literatura     214
RozwińZwiń