Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka

Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest nowoczesnym podręcznikiem przeznaczonym dla studentów wszystkich kierunków ekonomicznych, w szczególności związanych z biznesem międzynarodowym. Celem autorów było stworzenie publikacji, która łączy teorię z praktyką w taki sposób, by czytelnicy byli jak najlepiej przygotowani do pracy w działach marketingu największych zagranicznych koncernów.

W książce opisane zostały takie tematy, jak:

- współczesne trendy w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstwa,
- procesy internacjonalizacji przedsiębiorstwa,
- marketing partnerski na rynkach międzynarodowych,
- tworzenie produktów na rynkach B2B i B2C,
- problem standaryzacji produktów,
- koncepcje marki i pozycjonowania portfela.


Rok wydania2014
Liczba stron244
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17981-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  ROZDZIAŁ 1. Istota i zakres marketingu międzynarodowego     11
  
  1.1. Pojęcie i specyfika marketingu międzynarodowego     11
  1.2. Rola nabywców instytucjonalnych i konsumentów w marketingu międzynarodowym     18
  
  ROZDZIAŁ 2. Podstawowe trendy we współczesnym międzynarodowym otoczeniu firmy     23
  
  2.1. Globalizacja otoczenia gospodarczego i globalna konkurencja     23
  2.2. Rozwój technologiczny     29
  2.3. Rola interesariuszy w konkurencyjności przedsiębiorstwa     35
  
  ROZDZIAŁ 3. Współczesne procesy internacjonalizacji firmy     39
  
  3.1. Istota i zakres procesu internacjonalizacji firmy     39
  3.2. Przegląd wybranych modeli internacjonalizacji przedsiębiorstwa     45
  3.2.1. Modele etapowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa     46
  3.2.2. Model eklektyczny internacjonalizacji przedsiębiorstwa     51
  3.2.3. Model strategiczny internacjonalizacji przedsiębiorstwa     53
  3.2.4. Modele internacjonalizacji przedsiębiorstwa oparte na podejściu sieciowym .    54
  3.2.4.1. Istota podejścia sieciowego     54
  3.2.4.2. Model sieciowy J. Johansona i L.-G. Mattssona     56
  3.2.4.3. Model sieciowy Uppsala 2009     58
  3.2.4.4. Model sieciowy internacjonalizacji D. Blankenburg     61
  3.2.4.5. Model sieciowy internacjonalizacji K. Fonfary     62
  
  ROZDZIAŁ 4. Proces internacjonalizacji konsumentów     67
  
  4.1. Rynek konsumencki i rynek przedsiębiorstw – ujęcie tradycyjne     67
  4.2. Zmiana charakteru międzynarodowego rynku konsumentów     70
  4.2.1. Struktura rynku     70
  4.2.2. Zachowania zakupowe     72
  4.2.3. Praktyki marketingowe     76
  4.3. Powiązania sieciowe na międzynarodowym rynku konsumentów a rozwój technologiczny w systemach komunikacji     78
  4.4. BioWare – współpraca z konsumentami – case study     84
  
  ROZDZIAŁ 5. Marketing partnerski (relationship marketing) na rynku międzynarodowym     90
  
  5.1. Istota i zakres wykorzystania koncepcji marketingu partnerskiego na rynkach zagranicznych     90
  5.2. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) na rynkach zagranicznych     99
  5.2.1. Definicja CRM     99
  5.2.2. Globalizacja zarządzania relacjami z klientami     102
  5.2.3. Korzyści i zagrożenia stosowania CRM na rynkach międzynarodowych     107
  5.3. Narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie relacjami z nabywcami     110
  5.4. Wdrażanie marketingu partnerskiego     118
  5.4.1. Podstawowe bariery     118
  5.4.2. Predyspozycje przedsiębiorstw do wdrożenia marketingu partnerskiego na rynku międzynarodowym     121
  5.5. Hard Rock Cafe – wdrożenie Globalnego Systemu Lojalnościowego – case study     123
  
  ROZDZIAŁ 6. Tworzenie, rozwój i komercjalizacja produktów na współczesnym rynku międzynarodowym     127
  
  6.1. Istota i zakres produktu     127
  6.2. Struktura produktu     132
  6.3. Proces tworzenia produktu na współczesnym rynku międzynarodowym     133
  6.4. Międzynarodowy cykl życia produktu     142
  6.5. Międzynarodowy cykl życia produktu na przykładzie samochodu Volkswagen Santana – case study     147
  
  ROZDZIAŁ 7. Współczesne dylematy standaryzacji produktu na rynkach zagranicznych     150
  
  7.1. Istota standaryzacji i adaptacji     150
  7.2. Standaryzacja produktu a globalizacja     154
  7.3. Standaryzacja a adaptacja – wpływ na politykę promocji, cen i dystrybucji     158
  7.4. Standaryzacja produktu na rynkach B2B i B2C     165
  7.5. Standaryzacja produktu: atut czy przeszkoda na współczesnym rynku międzynarodowym     168
  7.6. Standaryzacja produktu w branży motoryzacyjnej na przykładzie Volkswagen Aktiengesellschaft – case study     172
  
  ROZDZIAŁ 8. Koncepcje marki i pozycjonowania produktów na współczesnym rynku międzynarodowym     178
  
  8.1. Istota i walory marki na współczesnym rynku międzynarodowym     178
  8.2. Produkować czy markować     181
  8.3. Co-branding     183
  8.4. Pozycjonowanie     186
  8.5. Ekspansja marki Vodafone na rynek Indii – case study     192
  
  ROZDZIAŁ 9. Technologie informacyjne i komunikacyjne na współczesnym rynku międzynarodowym     194
  
  9.1. Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na działalność marketingową na rynku zagranicznym (produkt, dystrybucja, promocja, ceny)     194
  9.1.1. Marketing a technologie informacyjne i komunikacyjne – zagadnienia ogólne     194
  9.1.2. Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na produkt     196
  9.1.3. Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na dystrybucję     197
  9.1.4. Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na cenę     199
  9.1.5. Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na promocję     201
  9.1.6. Alitalia – siła nabywców i zagrożenia dla przedsiębiorstw w dobie technologii informacyjnych i komunikacyjnych – case study     210
  9.2. Rola i wykorzystanie technologii informatycznych w badaniu potrzeb nabywców na rynkach zagranicznych .     213
  9.2.1. Wykorzystanie technologii informatycznych w poszukiwaniu szans rynkowych     213
  9.2.2. Badania indywidualne     215
  9.2.3. Badania trendów rynkowych     216
  
  ROZDZIAŁ 10. Etyka a marketing międzynarodowy     217
  
  10.1. Dominujące spojrzenie na etykę w biznesie     217
  10.2. Wielopoziomowość etyki     220
  10.3. Oddziaływanie etyki na politykę produktu, promocji, dystrybucji i cen oraz zakres nieetycznych zachowań firm na współczesnym rynku międzynarodowym     221
  10.4. Google – dylematy natury etycznej przy wejściu na rynek chiński – case study     224
  
  Bibliografia     227
  Spis przykładów     240
  Spis tabel     242
  Spis rysunków     243
RozwińZwiń