Strategiczny kontekst zarządzania wiedzą

Strategiczny kontekst zarządzania wiedzą

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,75 zł  


5,75

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W publikacji omówiono znaczenie wiedzy w kształtowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej, wyróżniono rodzaje strategii wiedzy, a następnie poddano je analizie porównawczej. Zaprezentowano procesy związane z wiedzą, rozpatrywane w przekroju kierunków ich przepływu miedzy strukturą wewnętrzną i zewnętrzną. Przedstawiono także wybrane zagadnienia związane z procesami uczenia się – od analizy koncepcji organizacji uczącej się do procesów organizacyjnego uczenia się. Rozważania teoretyczne poparto badaniami empirycznymi przeprowadzonymi przez autorkę wśród organizacji z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.


Rok wydania2007
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7011-846-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  l. Strategia i przewaga konkurencyjna w dynamicznym otoczeniu    15
  
  1.1. Strategia w dynamicznym otoczeniu     15
  1.2. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej w dynamicznym otoczeniu     28
  
  2. Strategia wiedzy     37
  
  2.1. Znaczenie wiedzy w kształtowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej     37
  2.2. Strategia wiedzy - istota i proces jej kształtowania    46
  2.2.1. Strategia wiedzy i jej związki ze strategią ogólną    47
  2.2.2. Formułowanie strategii wiedzy    52
  2.2.3. Implementacja strategii wiedzy     59
  2.3. Rodzaje strategii wiedzy     63
  2.3.1. Rodzaje strategii wiedzy z punktu widzenia oddziaływania na zasoby wiedzy    64
  2.3.2. Rodzaje strategii wiedzy w kontekście turbulencji otoczenia     68
  2.3.3. Rodzaje strategii wiedzy w kontekście zachowatń organizacji     70
  2.3.4. Rodzaje strategii wiedzy ze względu na realizowany przez organizację postulat rozwoju    73
  2.3.5. Strategia redundancji wiedzy     76
  2.4. Porównanie wybranych cech strategii wiedzy     78
  2.5. Identyfikacja pozycji strategicznej organizacji - kontekst zasobów wiedzy     83
  2.5.1. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst rodzaju wiedzy     83
  2.5.2. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst potrzeb w obszarze zasobów wiedzy     84
  2.5.3. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst cenności zasobów wiedzy    85
  2.5.4. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst konkurencji międzynarodowej
  
  3. Procesy związane z wiedzą z perspektywy strategicznej     91
  
  3.1. Zarządzanie wiedzą    91
  3.2. Identyfikacja procesów związanych z wiedzą    97
  3.3. Procesy związane z wiedzą - wyniki badań     106
  3.3.1. Charakterystyka badań    106
  3.3.2. Kierunki przebiegu procesów związanych z wiedzą    109
  3.3.3. Wpływ procesów związanych z wiedzą na osiągnięcie celów organizacji     115
  3.3.4. Realizacja procesów związanych z wiedzą w sektorze MŚP     119
  3.4. Dyfuzja wiedzy    124
  
  4. Procesy uczenia się z perspektywy strategicznej     136
  
  4.1. Organizacyjne uczenie się     136
  4.1.1. Organizacja ucząca się    136
  4.1.2. Organizacyjne uczenie się - procesy    142
  4.1.3. Niektóre strategiczne kierunki kształtowania procesów uczenia się     153
  4.2. Organizacyjne uczenie się - wyniki badań     156
  4.2.1. Uwarunkowania procesów uczenia się- przekrój funkcji    156
  4.2.2. Uwarunkowania organizacyjnego uczenia się - case study     158
  4.2.3. Uwarunkowania organizacyjnego uczenia się - perspektywa cech sprzyjających uczeniu się     163
  4.2.3.1. Ocena celowości i zakresu wdrażania koncepcji organizacji uczącej się - wyniki badań     163
  4.2.3.2. Cechy sprzyjające organizacyjnemu uczeniu się - wyniki badań    168
  
  Zakończenie    174
  
  Bibliografia     178
  Spis rysunków     191
  Spis tabel     192
  Summary     194
RozwińZwiń