Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

3 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Nie sztuka zdobyć wiedzę - sztuka nią zarządzać!

Książka jest podręcznikiem akademickim, zawierającym kompendium informacji i metod zarządzania wiedzą, bardzo przydatnym zarówno dla studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich, jak i dla praktyków - menedżerów, konsultantów i doradców organizacji gospodarczych.
Zaprezentowano w niej najistotniejsze koncepcje i modele zarządzania wiedzą, ze szczególnym uwzględnieniem podejścia japońskiego i zachodniego.
Problematykę zarządzania wiedzą przedstawiono w wielowymiarowych perspektywach współczesnych teorii, koncepcji i metod zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem.

Zespół autorski, pod przewodnictwem prof. dr hab. Kazimierza Perechudy, tworzą pracownicy naukowi z różnych ośrodków akademickich, posiadający bogaty, zweryfikowany w praktyce gospodarczej, dorobek naukowo-badawczy w zakresie najnowszych instrumentów kreowania i implementacji zarządzania wiedzą w jednostkach gospodarczych.


Rok wydania2005
Liczba stron231
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-0114-492-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Kazmierz Perechuda)    7
  
  Rozdział 1. Geneza, przesłanki i istota zarządzania wiedzą (Bogusz Mikula)    11
  
    1.1. Wiedza jako przedmiot zarządzania    11
    1.2. Definicje, funkcje, system i rola zarządzania wiedzą    16
    1.3. Podejścia i strategie zarządzania wiedzą w organizacji    23
  
  Rozdział 2. Jakościowe kreowanie wiedzy - podejście japońskie (Kazmierz Perechuda)    37
  
    2.1. Kreowanie wiedzy w oparciu o podstawy metodologiczne filozofii Wschodu (taoizm, konfucjanizm, buddyzm)    37
    2.2. Sposoby konwersji wiedzy    41
    2.3. Proces tworzenia wiedzy w przedsiębiorstwach według koncepcji "środek - góra - dół"    54
  
  Rozdział 3. Ilościowe zarządzanie wiedzą - podejście zachodnie (Mieczysław Morawski)    61
  
    3.1. Systemowe ujęcia zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie    61
    3.2. Implementacja systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie    69
    3.3. Identyfikacja procesów zarządzania wiedzą    74
    3.4. Studium przypadku Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o. - Polkowice    81
  
  Rozdział 4. Kreowanie wiedzy na tle współczesnych koncepcji zarządzania    85
  
    4.1. Organizacyjne uczenie się (Bogusz Mikula)    85
    4.2. Organizacja inteligentna (Mieczysław Morawski)    93
    4.3. Systemy CRM oparte na zarządzaniu wiedzą (Kazmierz Perechuda)    105
    4.4. Procesy kreowania wiedzy o organizacjach sieciowych (Kazmierz Perechuda)    121
  
  Rozdział 5. Wiedza jako podstawa efektywnego zarządzania kapitałem intelektualnym (Agnieszka Sokołowska)    127
  
    5.1. Kapitał intelektualny i jego komponenty    127
    5.2. Proces zarządzania kapitałem intelektualnym    139
    5.3. Kapitał intelektualny w nowoczesnych formach organizacji    150
    5.4. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie kapitałem intelektualnym    165
  
  Rozdział 6. Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w małych firmach (Aneta Stosik)    172
  
    6.1. Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym jako instrument uzyskiwania przewagi konkurencyjnej w małych firmach    172
    6.2. Rola wiedzy i kapitału intelektualnego w organizacjach entraprenerskich    177
  
  Rozdział 7. Zarządzanie wiedzą w perspektywie personalnej (Mieczysław Morawski)    189
  
    7.1. Nowe paradygmaty zarządzania ludźmi    189
    7.2. Personalne podejście do zarządzania wiedzą    196
    7.3. Zarządzanie pracownikami wiedzy    204
  
  Zakończenie (Kazmierz Perechuda)    214
  Słowniczek terminów    215
  Spis tabel    230
  Spis rysunków    222
  Bibliografia    225
  Indeks rzeczowy    229
RozwińZwiń