Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 4

Psychologia osobowości

2 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

89,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 44,50 zł  


89,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?


Rok wydania2017
Liczba stron288
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19572-4
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp do wydania polskiego IX
  Do Studenta XI
  Nowości tego wydania XV
  Podziękowania XVII
  O Autorach XX
  
  1. Osobowość     3
  
  Jakie czynniki kształtują osobowość?     7
  1.1. Biologia, natura ludzka i osobowość     8
  1.2. Wpływ wychowania: osobowość a środowisko     9
  1.3. Dwa spojrzenia na osobowość: dyspozycje i procesy psychiczne     11
  1.4. Społeczne i kulturowe uwarunkowania osobowości     12
  Zagadnienie psychologiczne Rozumienie niezwykłych ludzi i wyjaśnianie ich niezwykłych zachowań     15
  
  Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość?     19
  1.5. Osobowość a temperament     21
  1.6. Osobowość jako zespół cech     23
  1.7. Osobowość a postrzeganie czasu     30
  Zagadnienie psychologiczne Nastawienie pozytywne jako główny aspekt osobowości i dobrostanu psychicznego     35
  
  Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości?     36
  1.8. Teorie psychodynamiczne: nacisk na motywację i zaburzenia psychiczne     37
  1.9. Teorie humanistyczne: nacisk na ludzkie możliwości i zdrowie psychiczne     60
  1.10. Podejście egzystencjalne: poszukiwanie sensu życia     66
  1.11. Teorie społeczno-poznawcze: nacisk na uczenie się społeczne     68
  1.12. Trendy współczesne: osoba w systemie społecznym     73
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia psychologii     75
  
  Jakimi „teoriami” posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych?     76
  1.13. Ukryte teorie osobowości     77
  1.14. Autonarracje. Opowieści o naszym życiu     79
  1.15. Wpływ kultury na nasze poglądy dotyczące osobowości     79
  Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia osobowości     82
  Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja osoba–sytuacja     85
  Podsumowanie rozdziału     88
  
  2. Zaburzenia psychiczne     95
  
  Jaka jest natura zaburzeń psychicznych?     98
  2.1. Ewolucja poglądów na zaburzenia psychiczne     100
  2.2. Wskaźniki nienormalności     106
  Zagadnienie psychologiczne Stwierdzenie niepoczytalności: czy to ważny problem?     110
  
  Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-V?     112
  2.3. Ogólna charakterystyka systemu klasyfikacyjnego DSM-5     113
  2.4. Zaburzenia depresyjne     115
  2.5. Zaburzenie dwubiegunowe     123
  2.6. Zaburzenia lękowe     124
  2.7. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne     128
  2.8. Zaburzenia pod postacią somatyczną     130
  2.9. Zaburzenia dysocjacyjne     133
  2.10. Schizofrenia     136
  2.11. Zaburzenia neurorozwojowe     142
  2.12. Co poza DSM? Co jeszcze może się zdarzyć?     145
  Zagadnienie psychologiczne Nieśmiałość     148
  
  Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi?     149
  2.13. Etykiety diagnostyczne, etykietowanie i depersonalizacja     150
  2.14. Kontekst kulturowy zaburzeń psychicznych     151
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii     152
  Włącz myślenie krytyczne Ponowne odwiedziny w szpitalach psychiatrycznych – inne spojrzenie na badanie Rosenhana     153
  Podsumowanie rozdziału     156
  
  3. Terapie zaburzeń psychicznych     163
  
  Czym jest terapia?     165
  3.1. Rozpoczynanie terapii     166
  3.2. Terapia w kontekście historycznym i kulturowym     170
  Zagadnienie psychologiczne Paraprofesjonaliści również prowadzą terapię     174
  
  W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne?     176
  3.3. Terapie wglądowe     176
  3.4. Terapie behawioralne     188
  3.5. Terapia poznawczo-behawioralna: (częściowa) synteza     198
  3.6. Ocena terapii psychologicznych     202
  Zagadnienie psychologiczne Gdzie większość ludzi otrzymuje pomoc?     205
  
  W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych?     207
  3.7. Farmakoterapia     208
  3.8. Inne medyczne terapie zaburzeń psychicznych     215
  3.9. Hospitalizacja i jej alternatywy     218
  Zagadnienie psychologiczne Jaki rodzaj terapii mógłbyś polecić?     220
  
  Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych?     222
  3.10. Schizofrenia: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne     224
  3.11. Depresja i zaburzenia lękowe: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne     224
  3.12. „Studnia zmartwień” i inne problemy: nie wszyscy potrzebują leków     226
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii     228
  Włącz myślenie krytyczne Praktyka oparta na dowodach     229
  Podsumowanie rozdziału     234
  
  Słownik pojęć     239
  Bibliografia     251
  Indeks nazwisk     286
  Źródła rycin     291
  Źródła zdjęć     292
RozwińZwiń