Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2

Motywacja i uczenie się

3 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,60  31,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,6031,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?


Liczba stron281
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19570-0
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Motywacja i emocje    3
  Co nas motywuje?    5
  1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda    6
  1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody    11
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii    13
  Jak określamy nasze motywacyjne priorytety?    13
  1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda    14
  1.4. Humanistyczna teoria Maslowa    17
  Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi    22
  Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks?    23
  1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny    24
  1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe    31
  1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć    33
  1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb    38
  Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej    39
  Jak motywują nas emocje?    42
  1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją?    43
  Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury    50
  Jakie procesy sterują naszymi emocjami?    51
  1.10. Mózgowe podłoże emocji    52
  1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U    58
  1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień    61
  1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje?    65
  Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw    69
  Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa?    71
  Podsumowanie rozdziału    75
  2. Uczenie się i wychowanie    81
  Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne?    86
  2.1. Podstawy warunkowania klasycznego    87
  2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego    92
  Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia    101
  Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego?    102
  2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera    103
  2.4. Siła wzmocnienia    104
  2.5. Problem kary    115
  2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego    121
  2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego    123
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii    127
  Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?    127
  2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich    128
  2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura    130
  2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę    133
  2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu”    138
  Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie    139
  Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”?    142
  Podsumowanie rozdziału    146
  3. Pamięć    151
  Jaka jest natura pamięci?    154
  3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana    155
  Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”?    158
  W jaki sposób powstają wspomnienia?    161
  3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna    162
  3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna    166
  3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała    173
  Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy…    183
  W jaki sposób wydobywamy wspomnienia?    185
  3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna    186
  Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka    192
  Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?    193
  3.6. Grzechy pominięcia    195
  3.7. Grzechy włączania    201
  3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik    209
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii    211
  Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień    213
  Podsumowanie rozdziału    217
  Słownik pojęć    220
  Bibliografia    231
  Indeks nazwisk    261
  Źródła rycin    266
  Źródeł zdjęć    268

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia