Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej

-24%

Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,84  34,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,84 zł  


25,84

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zjawiska zaburzeń w odżywianiu się młodzieży, manifestujące się głównie w formie anoreksji i bulimii, stają się coraz powszechniejsze. Obejmują one głównie młodzież w wieku dorastania - przede wszystkim dziewczęta. Przewrażliwienie na punkcie własnego wyglądu zewnętrznego wynika u młodzieży ze stanu rozwoju psychofizycznego a także, w bardzo dużym stopniu, z przyjmowania przez nią wzorców wyglądu fizycznego lansowanych przez środki masowej komunikacji, przede wszystkim telewizję i czasopisma. Niesie to z sobą różne rozterki i dramaty osobiste i zdrowotne, sytuacja powyższa powinna stawać się więc obiektem troski pedagogicznej w szkołach skupiających młodzież w wieku dorastania. Przyczyny i skutki zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej powinny być obiektem zainteresowania pedagogicznego i psychologicznego nie tylko w toku wychowania zdrowotnego, lecz także wychowania moralnego i estetycznego. Niezbędne stają się publikacje na temat diagnozy i profilaktyki zaburzeń odżywiania się uczniów, które byłyby pomocne dla nauczycieli, pedagogów szkolnych, nadzoru szkolnego, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych. Taką publikacją jest praca Marty Kowalczuk pod tytułem „Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej".


Prof. zw. dr hab. Stanisław Palka


Uniwersytet Jagielloński, Instytut Pedagogiki


Rok wydania2008
Liczba stron216
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-019-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp ....    7
  Część I
  Teoretyczne podstawy pedagogicznej diagnozy i profilaktyki
  zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej ....    13
  Rozdział I
  Zaburzenia odżywiania się w ujęciu literatury psychologicznej i medycznej ....    15
  Zaburzenia odżywiania się – wyjaśnienia terminologiczne ...    15
  Anoreksja – charakterystyka zaburzenia ...    17
  Kryteria rozpoznawania ...    18
  Symptomatologia i przebieg ....    23
  Uwarunkowania ....    27
  Główne strategie w terapii ...    31
  Bulimia – charakterystyka zaburzenia ....    36
  Kryteria rozpoznawania ...    36
  Symptomatologia i przebieg ....    38
  Uwarunkowania ....    42
  Główne strategie w terapii ...    45
  Rozdział II
  Diagnoza zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej
  w działalności pedagogicznej nauczycieli ....    49
  Edukacyjny kontekst zaburzeń odżywiania się ...    49
  Pedagogiczna (nauczycielska) diagnoza zaburzeń odżywiania się
  u młodzieży szkolnej ....    54
  Podstawowe zasady metodyczne dotyczące diagnozowania
  zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym ...    59
  Metody nauczycielskiej diagnozy zaburzeń odżywiania się ...    61
  Etapy stawiania diagnozy ...    77
  Rozdział III
  Profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym ...    81
  Cele i zadania działalności profilaktycznej w szkole
  w zakresie zaburzeń odżywiania się ....    84
  Role i zadania dyrektorów, pedagogów szkolnych, nauczycieli,
  wychowawców i rodziców w profilaktyce zaburzeń odżywiania się
  u uczniów ....    86
  Część II
  Program profilaktyczny „Powstrzymać anoreksję i bulimię” ...    95
  Rozdział IV
  „Powstrzymać anoreksję i bulimię”– charakterystyka programu
  i jego realizacja ....    99
  Cele i zadania programu ....    99
  Treści programu ....    101
  Zasady realizacji programu ....    102
  Scenariusze zajęć szkoleniowych dla nauczycieli,
  wychowawców, pedagogów, dyrektorów i rodziców
  dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się u młodzieży ....    103
  Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych dla młodzieży
  szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
  dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się ...    115
  Rozdział V
  Przebieg i rezultaty realizacji programu „Powstrzymać anoreksję i bulimię”
  w świetle wyników badań empirycznych ....    135
  Metodologia badań własnych ....    135
  Analiza wyników badań ...    140
  Przebieg realizacji programu i jego rezultaty
  w Szkole Podstawowej nr 29 im. Synów Pułku w Białymstoku ...    140
  Przebieg realizacji programu i jego rezultaty
  w Publicznym Gimnazjum nr 20 w Białymstoku ....    147
  Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w IV Liceum
  Ogólnokształcącym im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku ...    164
  Zakończenie ....    177
  Bibliografia ....    181
  Aneksy ....    193
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia