Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3

Struktura i funkcje świadomości

3 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,30  89,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 89,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 62,30 zł  


62,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?


Rok wydania2017
Liczba stron288
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19571-7
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp do wydania polskiego IX
  Do Studenta XI
  Nowości tego wydania XV
  Podziękowania XVII
  O Autorach XX
  
  1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia     3
  
  Jak stymulacja staje się wrażeniem?     6
  1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia     8
  1.2. Progi: granice wrażeń     10
  1.3. Teoria detekcji sygnałów     13
  Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna     14
  
  Co łączy zmysły? Co je różni?     15
  1.4. Wzrok     16
  1.5. Słuch     27
  1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów     35
  1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami     43
  Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu     44
  
  Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?     50
  1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu     51
  1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne     56
  1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji     62
  1.11. Zobaczyć i uwierzyć     74
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii     76
  Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja     76
  Podsumowanie rozdziału     79
  
  2. Myślenie i inteligencja     85
  
  Jakie są komponenty myślenia?     88
  2.1. Pojęcia     89
  2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze     93
  2.3. Myślenie i mózg     93
  2.4. Intuicja     96
  Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać     98
  
  Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć?     101
  2.5. Rozwiązywanie problemów     102
  2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji     111
  2.7. Stawanie się twórczym geniuszem     116
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii     120
  
  Jak dokonujemy pomiaru inteligencji?     123
  2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych     124
  2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona     125
  Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka?     133
  
  Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności?     137
  2.10. Psychometryczne teorie inteligencji     138
  2.11. Poznawcze teorie inteligencji     139
  2.12. Kulturowe definicje inteligencji     144
  2.13. Inteligencja zwierząt     146
  Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo     148
  
  W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami?     150
  2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna?     152
  2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska?    153
  2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe     155
  Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne?     163
  Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności     164
  Podsumowanie rozdziału     165
  
  3. Stany świadomości     171
  
  Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?     173
  3.1. Narzędzia do badania świadomości     177
  3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego     180
  3.3. Śpiączka i stany do niej podobne     185
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii     187
  
  Jakie cykle występują w świadomości na co dzień?     189
  3.4. Marzenia na jawie     189
  3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia     192
  3.6. Marzenia senne: nocne widowisko     203
  Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu     211
  
  Jakie inne formy może przyjmować świadomość?     215
  3.7. Hipnoza     216
  3.8. Medytacja     220
  3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych     222
  Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg     234
  Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość     237
  Podsumowanie rozdziału     240
  
  Słownik pojęć     245
  Bibliografia     257
  Indeks nazwisk     291
  Źródeł rycin     297
  Źródeł rycin     299
RozwińZwiń