Public Relations

Praktyka komunikowania 3.0

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

80,10  89,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 89,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 53,40 zł  


80,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Aktualny i kompleksowy podręcznik z zakresu public relations, a także zbiór praktycznych przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych tematyką kształtowania wizerunku firm oraz instytucji.


Książka została przygotowana jako wznowienie i uzupełnienie cieszącej się od lat zainteresowaniem publikacji „Public relations praktycznie”. Publikacja ta została jednak zaktualizowana oraz wzbogacona o nowe rozdziały poświęcone między innymi branży, etyce, dezinformacji oraz modelom zarządzania kryzysowego. Czytelnicy znajdą w niej także nowe studia przypadków.


Podręcznik jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów kierunków dziennikarskich, związanych z marketingiem, komunikowaniem, public relations. Jest skierowany również do praktyków biznesu, menedżerów zajmujących się komunikacją i public relations w firmach, korporacjach, samorządach oraz rzeczników prasowych.


Public relations 3.0 to nowy etap, który dalece wykracza poza typową, dotychczas znaną aktywność public relations w sieci. (…) Public relations 3.0 skupia się na głębokiej analityce, z uwzględnieniem zagrożeń związanych z dezinformacją, manipulacją, fake newsami oraz ukierunkowaniem działań na wzmocnienie relacji bezpośrednich. PR 3.0 musi brać pod uwagę wszystko to co stanowi wartość jaką tworzyli prekursorzy public relations, z przyjęciem na podstawę działań wartości etycznych. Jednak w tym przypadku kluczowe staje się odpowiednie reagowanie na każde nowe wyzwanie jakie przed praktykami i światem nauki PR stawiają technologie i sztuczna inteligencja.


Ze wstępu Autora


Rok wydania2023
Liczba stron346
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23254-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp do wydania drugiego     9
  1. Public relations – kluczowe obszary dyskusji i definicje     13
    1.1. Branża public relations w Polsce     14
    1.2. Relacje, wizerunek i prezentowanie prawdziwych informacji     19
    1.3. Etyczne fundamenty branży     21
    1.4. Public relations a reklama     25
    1.5. Grupy docelowe działań public relations     26
    1.6. Sfery zadaniowe public relations     35
    1.7. Organizacja działań public relations w firmie     37
    1.8. Agencje public relations jako partner w osiąganiu celów organizacji     43
    WARTO PRZECZYTAĆ     48
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     49
  2. Badania i pomiar efektów     51
    2.1. Wykorzystanie badań do potrzeb public relations     52
    2.2. Wybrane techniki badawcze wykorzystywane w public relations     57
    2.3. Brief przygotowywany na potrzeby realizacji procesu badawczego     59
    2.4. Hipotezy i cele badawcze     60
    2.5. Procedura badań     61
    2.6. Konstruowanie narzędzi     63
    2.7. Obszary badawcze     64
    2.8. Badania satysfakcji pracowników     67
    2.9. Raport z badań i jego wykorzystanie w działaniach public relations     71
    WARTO PRZECZYTAĆ     73
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     73
  3. System identyfikacji wizualnej i jego pochodne     75
    3.1. Tożsamość i wizerunek firmy     76
    3.2. Tworzenie systemu identyfikacji wizualnej     77
    3.3. Zasady budowy systemu identyfikacji wizualnej     79
    3.4. Księga identyfikacji wizualnej     84
    3.5. Integrator w systemie identyfikacji     89
    3.6. Wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej     91
    3.7. Rebranding     92
    WARTO PRZECZYTAĆ     95
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     96
  4. Planowanie strategiczne i operacyjne     97
    4.1. Strategia public relations – zasady przygotowania dokumentu     98
    4.2. Elementy składowe dokumentu strategii     99
    4.3. Cele główne i operacyjne     102
    4.4. Wizerunkowa analiza SWOT i jej wykorzystanie w strategii     105
    4.5. Kampanie public relations     106
    4.6. Partnerzy kampanii public relations     109
    4.7. Raport z kampanii public relations     114
    4.8. Komunikowanie w kampanii     115
    4.9. Zmiany w świadomości odbiorców jako cel kampanii public relations     116
    4.10. Organizacja wydarzeń w ramach kampanii     121
    4.11. Harmonogramy w public relations     127
    4.12. Budżetowanie kampanii public relations     129
    WARTO PRZECZYTAĆ     134
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     135
  5. Zarządzanie kryzysowe i antykryzysowe     137
    5.1. Definiowanie sytuacji kryzysowej     138
    5.2. Aktywność kryzysowa przedsiębiorstwa     139
    5.3. Cykl i klasyfikacja kryzysu     141
    5.4. Przed kryzysem.    146
      5.4.1. Model przygotowania przed kryzysem (4R)     146
      5.4.2. Przyczyny i symptomy sytuacji kryzysowych     148
      5.4.3. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem przed kryzysem     150
      5.4.4. Audyt w przygotowaniu do wystąpienia sytuacji kryzysowych     154
      5.4.5. Opracowanie scenariuszy rozwoju sytuacji kryzysowej     157
    5.5. Podczas kryzysu     158
      5.5.1. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem podczas kryzysu     158
      5.5.2. Działania podczas kryzysu     160
      5.5.3. Schemat obiegu informacji     162
      5.5.4. Sztab kryzysowy i zadania poszczególnych jego członków     163
      5.5.5. Współpraca z dziennikarzami w sytuacji kryzysowej     168
      5.5.6. Efekt kryzysu rozszerzonego (eskalacja kryzysu)     169
      5.5.7. Zintegrowany system raportujący     170
    5.6. Błędy popełniane przed i w trakcie kryzysu     171
    5.7. Po kryzysie     174
      5.7.1. Skutki sytuacji kryzysowej     174
      5.7.2. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem po kryzysie     176
      5.7.3. Teoria echa pokryzysowego     180
      5.7.4. Protokół pokryzysowy     181
    5.8. Kryzysy w mediach społecznościowych     181
    5.9. Wybrane modele zarządzania w kryzysie     191
    WARTO PRZECZYTAĆ     194
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     195
  6. Dezinformacja     197
    6.1. Wpływ dezinformacji na procesy komunikacyjne     198
    6.2. Rewolucja mediów społecznościowych jako wsparcie dezinformacji     200
    6.3. Bańka informacyjna determinująca procesy rozwoju dezinformacji     202
    6.4. Zapobieganie dezinformacji w public relations     203
    6.5. Sztuczna inteligencja – tworzenie przekazów i dezinformacja     205
      6.5.1. Kluczowe zagrożenia AI z punktu widzenia public relations     205
      6.5.2. ChatGPT i deepfake     207
      6.5.3. Sztuczna inteligencja jako narzędzie manipulacji     210
    WARTO PRZECZYTAĆ     212
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     212
  7. Relacje z mediami     213
    7.1. Zasady skutecznych relacji z mediami     214
    7.2. Organizacja relacji z mediami w firmach     216
    7.3. Jak rozmawiać z dziennikarzem?     218
    7.4. Rodzaje materiałów prasowych     221
    7.5. Jak napisać dobrą informację prasową?     224
    7.6. Autoryzować czy nie autoryzować?     226
    7.7. Czy pisać sprostowania?     228
    7.8. Konferencja prasowa     231
    7.9. Monitoring mediów     232
    7.10. Analizy i ich wykorzystanie     234
    WARTO PRZECZYTAĆ     255
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     256
  8. Komunikacja wewnętrzna i budowanie relacji     257
    8.1. Korzyści wynikające z prowadzenia dobrej komunikacji i budowania relacji     258
    8.2. Płaszczyzny komunikowania wewnątrz organizacji     259
    8.3. Narzędzia komunikacji wewnętrznej     259
    8.4. Błędy w komunikacji wewnętrznej     264
    8.5. Motywacja finansowa i pozafinansowa     265
    8.6. Psychologia i psychiatria w relacjach wewnętrznych     267
    8.7. Dlaczego odchodzą?     271
    8.8. Proces rekrutacji i zwolnienie z pracy     273
    WARTO PRZECZYTAĆ     279
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     279
  9. Relacje ze społecznościami lokalnymi     281
    9.1. Public affairs, lobbing i public relations     282
    9.2. Rodzaje aktywności public affairs     284
    9.3. Istota komunikacji na poziomie lokalnym     288
    WARTO PRZECZYTAĆ     291
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     292
  10. Sponsoring     293
    10.1. Korzyści wynikające ze sponsoringu     294
    10.2. Rodzaje sponsoringu     296
    10.3. Umowy sponsorskie     301
    WARTO PRZECZYTAĆ     303
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     304
  11. Public relations w sieci     305
    11.1. Public relations w sieci – istota i korzyści     306
    11.2. Narzędzia wspierające komunikowanie w sieci     310
    11.3. Zasady projektowania kampanii public relations w sieci     313
    WARTO PRZECZYTAĆ     318
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     319
  12. Wizerunek osobisty     321
    12.1. Budowanie wizerunku własnego     322
    12.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna     323
    12.3. Wizerunek osoby na rynku pracy     324
    12.4. Dokumenty aplikacyjne     325
    12.5. Nie każdy potrafi pisać     326
    WARTO PRZECZYTAĆ     328
    PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     328
  Bibliografia     337
  Indeks rzeczowy     345
  O Autorze     353
RozwińZwiń